Στοιχείο της ταυτότητας της Καρδίτσας…το ποδήλατο!


Πρωτοπόρος πόλη σε εθνικό επίπεδο όσον αφορά τη χρήση του ποδηλάτου από τον τοπικό πληθυσμό, είναι η πόλη της Καρδίτσας αφού σύμφωνα με μελέτη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου το 30% των ημερήσιων μετακινήσεων στο κέντρο της πόλης πραγματοποιούνται με ποδήλατο.

Επίσης διαθέτει το μεγαλύτερο δίκτυο ποδηλατοδρόμων στην Ελλάδα το οποίο αναπτύσσεται συνεχώς τα τελευταία χρόνια με πόρους μεταξύ άλλων και του Γ’ Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης.

Η μαζική χρήση ποδηλάτου στην Καρδίτσα (που μπορεί να συγκριθεί μόνο με τις πόλεις τις βόρειας Ευρώπης), δεν είναι χωρίς προβλήματα, αφού προκύπτει όπως είναι φυσικό, συχνά σύγκρουση χρήσεων στους δρόμους της πόλης ανάμεσα στους πεζούς, τους ποδηλάτες και τα αυτοκίνητα. Με δεδομένο ότι η Καρδίτσα δεν διαφέρει από άποψη δόμησης και κυκλοφοριακού φόρτου από κάθε άλλη σύγχρονη ελληνική πόλη η κατασκευή ποδηλατοδρόμων στο κέντρο της ήταν μια λύση τολμηρή η οποία διαφοροποίησε τελικά τόσο το προφίλ της πόλης όσο και τις κυκλοφοριακές συνθήκες που επικρατούν σ’ αυτή. Το νέο βιβλίο της πέμπτης δημοτικού αποτυπώνει εύστοχα τις συνθήκες στην πόλη αναφέροντας: ΤΟ ΠΕΙΡΑΜΑ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ: “Μια ολόκληρη πόλη χρησιμοποιεί ποδήλατο”. Στην Καρδίτσα λοιπόν το “πείραμα” ξεκίνησε εδώ και μερικά χρόνια, οι νέες συνθήκες άρχισαν να διαμορφώνονται και να συζητούνται σε πανελλήνιο επίπεδο από τους αιρετούς και τους πολίτες που επιθυμούν να εντάξουν το ποδήλατο στην καθημερινότητα της πόλης. Ο Δήμος Καρδίτσας εκτός του προγράμματος ” Η πόλη μου με ποδήλατο” υπό την αιγίδα της Γ.Γ. Νέας Γενιάς στο οποίο συμμετείχε, είχε αναλάβει και άλλες πρωτοβουλίες με αναπτυξιακό χαρακτήρα και μακροχρόνιο σχεδιασμό. Συγκεκριμένα συμμετείχε μαζί με το Δήμο Αθηναίων στο πρόγραμμα INTEREG με τίτλο “ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΟΙ της ΜΕΣΟΓΕΙΟΥ”, με στόχο την καταγραφή και αποτύπωση σε χάρτες ποδηλατικών διαδρομών με τουριστικό ενδιαφέρον στην δυτική Θεσσαλία. Δεν επρόκειτο απαραίτητα για ποδηλατόδρομους αλλά για δρόμους με ήπια κυκλοφορία οχημάτων όπου οι ποδηλάτες θα μπορούσαν να κινηθούν με σχετική ασφάλεια και να έλθουν σε επαφή με την φύση και τα μνημεία της περιοχής. Έτσι, η Δυτική Θεσσαλία με πρωτοβουλία της Καρδίτσας είναι η πρώτη περιοχή που έχει αποτυπωθεί επίσημα στον Ευρωπαϊκό Χάρτη Τουριστικών Ποδηλατικών Διαδρομών.

Ανάδειξη του ποδηλάτου ως στοιχείο ταυτότητας του Νομού

Στο Νομαρχιακό Συμβούλιο της Πέμπτης, συζητήθηκε η εκπόνηση ενός επιχειρησιακού σχεδίου ανάδειξης του ποδηλάτου ως στοιχείο ταυτότητας του Νομού, το οποίο θα χρηματοδοτηθεί από τους ΚΑΠ και θα είναι προϋπολογισμού 30 εκ. ευρώ. Σκοπός του επιχειρησιακού σχεδίου είναι η μετά την ολοκληρωμένη καταγραφή και ιεράρχηση των υποδομών του νομού στον τομέα του ποδηλάτου, η εκπόνηση ολοκληρωμένης πιλοτικής εφαρμογής (μελέτες εφαρμογής και τεύχη δημοπράτησης) ποδηλατικών διαδρομών, για χρηματοδότηση από συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα (περιβάλλον, αειφόρος ανάπτυξη, περιφερειακό επιχειρησιακό Θεσσαλίας, Αλέξ. Μπαλτατζής). Για την παρακολούθηση των εργασιών της σύμβασης θα συγκροτηθεί πενταμελής επιτροπή αποτελούμενη από τρεις εκπροσώπους της Ν.Α. Καρδίτσας, έναν εκπρόσωπο του Δήμου Καρδίτσας και έναν εκπρόσωπο της ΑΝΚΑ. Η Επιτροπή μεταξύ άλλων παραλαμβάνει τις φάσεις του έργου και δίνει εντολή για την εκπόνηση της επόμενης φάσης.

Προηγούμενο άρθρο Άρση των μισθολογικών ανισοτήτων ζητούν οι υπάλληλοι της Ν.Α. Καρδίτσας
Επόμενο άρθρο Από 1/4 ο ΟΑΕΔ προπληρώνει επιδόματα και «δώρο» Πάσχα