Ειδική Αγωγή εν καμίνω


Συνέντευξη Τύπου παραχώρησαν οι Σύλλογοι εκπαιδευτικών της α/θμιας και της β/θμιας εκπαίδευσης Καρδίτσας από κοινού με τον Σύλλογο Γονέων και κηδεμόνων παιδιών ΑΜΕΑ Καρδίτσας με στόχο να αναδείξουν τα ιδιαίτερα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο ιδιαίτερα ευαίσθητος χώρος της ειδικής Αγωγής . Οι εκπρόσωποι ( Κουτής Βάιος/ΣΕΚΠΕ ΚΑΡΔΙΤΑΣ, Πετεινάρας Ιωάννης/ ΕΛΜΕ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ, Κατσάρας Κωνσταντίνος/ Σύλλογος Γονέων και κηδεμόνων παιδιών ΑΜΕΑ ) των συλλόγων αναφέρθηκαν στο ζοφερό παρόν όσο ,στο δυσοίωνο μέλλον της ειδικής αγωγής στη χώρα μας όπως επίσης και στα ιδιαίτερα προβλήματα στην περιοχή μας. Η κεντρική ιδέα αποτυπώνεται στο :Αν η γενική αγωγή είναι ο εγκέφαλος του σώματος της εκπαίδευσης, η Ειδική Αγωγή είναι όχι μόνο ο εγκέφαλος αλλά και η καρδιά της. Δυστυχώς όμως οι υπεύθυνοι, εντός και εκτός συνόρων, ασελγούν πάνω στο ευαίσθητο αυτό σώμα. Η Ειδική Αγωγή βάλλεται. Τώρα μάλιστα που οι στρεβλώσεις των προηγούμενων νόμων γίνονται απόλυτα αντιληπτές για τις αδικίες και αστοχίες τους, έρχονται νέες ρυθμίσεις που επιδεινώνουν την ήδη ζοφερή κατάσταση: Τοκτηριακό του ειδικού σχολείου Καρδίτσας και γενικά η ανεπαρκής υλικοτεχνική υποδομή αποτελούν δείγματα της αυτής της κατάστασης αλλά χρήζουν και άμεσης αντιμετώπισης. Βασικό ζήτημα αποτελεί επίσης η ανάγκη για στελέχωση των υποδομών της Ειδικής Αγωγής με προσωπικό που θα έχει μόνιμες και σταθερές εργασιακές σχέσεις με την μονιμοποίηση πχ των αναπληρωτών που ήδη εργάζονται . Στα υπόλοιπα θέματα τώρα επισημάνθηκε πως:

  • Τα κενά στην Ειδική Αγωγή θα πολλαπλασιαστούν, αφού με τις πρωτόγνωρες περικοπές οι προσλήψεις αναπληρωτών ελαχιστοποιούνται (από 12.000 θα γίνουν μόνο 2.000 για όλες τις βαθμίδες) και οι διορισμοί μηδενίζονται. Επιπλέον όσες φορές προκηρύχτηκε ΑΣΕΠ αυτός ακυρώθηκε. Αυτή τη στιγμή η Ειδική Αγωγή λειτουργεί στηριζόμενη σε 60-70% των θέσεων της σε αναπληρωτές.

  • Η υποστήριξη των μαθητών, και κατ’ επέκταση η στήριξη των οικογενειών τους, τείνει στο μηδέν. Αφορά ένα ευαίσθητο κομμάτι της κοινωνίας που έχει ανάγκη, ιδιαίτερη ανάγκη, και που η μη στήριξη θα έχει πολλαπλάσια αρνητικά αποτελέσματα. Γι’ αυτό και θα πρέπει οι σύλλογοι γονέων ΑμεΑ να ξεσηκωθούν.

  • Η καταστροφική διάταξη του ν.3699/2008 πρέπει να αλλάξει. Η συγκεκριμένη διάταξη έχει ως αποτέλεσμα να μείνουν άνεργοι οι εκπαιδευτικοί που εδώ και 11 χρόνια εργάζονται στην Ειδική Αγωγή. Να ισχύσει στους πίνακες αναπληρωτών Ειδικής Αγωγής ΤΟ ΙΔΙΟ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ που ισχύει για όλους τους αναπληρωτές της Δημόσιας Εκπαίδευσης.

  • Ίση μεταχείριση των εκπαιδευτικών Γενικής και Ειδικής Αγωγής στις μεταθέσεις-αποσπάσεις με γνώμονα τα κοινωνικά κριτήρια. Δεν μπορεί να χρησιμοποιούνται για έναν κοινωνικό σκοπό εκπαιδευτικά κριτήρια/προσόντα όπως συμβαίνει σήμερα, σύμφωνα με τον ν.3699/2008.

  • Ενώ τα ΚΕΔΔΥ πρέπει ν’ αυξηθούν σε αριθμό και να στελεχωθούν επαρκώς με την πρόσληψη εκπαιδευτικών και ειδικοτήτων με πολύχρονη εμπειρία στις Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες και με μόνιμη, σταθερή σχέση εργασίας, το άρθρο 39 του Ν.4115 που ψηφίστηκε φέτος, προβλέπει ότι το προσωπικό των Ειδικών Σχολείων και οι εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής των Γενικών Σχολείων θ’ ασχολούνται με τη Διάγνωση-Εκπαιδευτική Αξιολόγηση (μέσω ΕΔΕΑΥ). Επιπλέον η πρόθεση του Υπουργείου να υποβαθμίσει τα Ειδικά Σχολεία και να προβεί σε μια άκριτη και βιαστική προώθηση των παιδιών με ΕΕΑ στο Γενικό Σχολείο, μια προώθηση που θα βαπτιστεί «Ένταξη», «Προγράμματα Διαφοροποιημένης Διδασκαλίας» κτλ. θα αποτύχει, γιατί δεν μπορεί να λάβει χώρα χωρίς το απαραίτητο εκπαιδευτικό προσωπικό, χωρίς ειδικό βοηθητικό και ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό, χωρίς ευαισθητοποιημένες σχολικές κοινότητες, χωρίς κατάλληλες αίθουσες, με μια αναλογία μαθητών 1/25, χωρίς εκπαιδευτικούς Γενικής Αγωγής που θα έχουν επιμορφωθεί στοιχειωδώς στις ΕΕΑ/ στην προσαρμογή των αναλυτικών προγραμμάτων/ στη διαφοροποιημένη διδασκαλία.Το αποτέλεσμα θα είναι ο εκπαιδευτικός της Γενικής Εκπαίδευσης, να θεωρηθεί ως ο μοναδικός υπεύθυνος για την αποτυχία της Ένταξης των μαθητών με ΕΕΑ.

  • Σε παρέμβασή του ο εκπαιδευτικός ειδικής αγωγής Τσιτσιμπής Γ. Τόνισε την ανάγκη ίδρυσης ειδικού επαγγελματικού Λυκείου για να μπορέσουν να συνεχίσουν τα παιδιά που σε ένα μήνα τελειώνουν του ειδικό Γυμνάσιο Σοφάδων . Υπογράμμισε ακόμη την ανάγκη επαναλειτουργίας των Διδασκαλείων (και για τους συναδέλφους της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης) που άφησαν ένα δυσαναπλήρωτο κενό.

  • Τέλος κλήθηκαν όλοι οι φορείς σε έναν κοινό αγώνα συστράτευσης για την Ειδική Αγωγή και για τα παιδιά μας.

Προηγούμενο άρθρο Ν.ΜΙΧΑΛΑΚΗΣ: Να ιδρυθεί ΕΠΑΛ Ειδικής Αγωγής στο Νομό
Επόμενο άρθρο Βελτιώνεται η σήμανση και η προστασία στο οδικό δίκτυο της Καρδίτσας