Η Ειδική Αγωγή Βάλλεται


Αν η γενική αγωγή είναι ο εγκέφαλος του σώματος της εκπαίδευσης, η Ειδική Αγωγή είναι όχι μόνο ο εγκέφαλος αλλά και η καρδιά της.

Δυστυχώς όμως οι υπεύθυνοι, εντός και εκτός συνόρων, ασελγούν πάνω στο ευαίσθητο αυτό σώμα. Η Ειδική Αγωγή βάλλεται. Τώρα μάλιστα που οι στρεβλώσεις των προηγούμενων νόμων γίνονται απόλυτα αντιληπτές για τις αδικίες και αστοχίες τους, έρχονται νέες ρυθμίσεις που επιδεινώνουν την ήδη ζοφερή κατάσταση:

Τα κενά στην Ειδική Αγωγή θα πολλαπλασιαστούν, αφού με τις πρωτόγνωρες περικοπές οι προσλήψεις αναπληρωτών ελαχιστοποιούνται (από 12.000 θα γίνουν μόνο 2.000 για όλες τις βαθμίδες) και οι διορισμοί μηδενίζονται. Επιπλέον όσες φορές προκηρύχτηκε ΑΣΕΠ αυτός ακυρώθηκε. Αυτή τη στιγμή η Ειδική Αγωγή λειτουργεί στηριζόμενη σε 60-70% των θέσεων της σε αναπληρωτές.

Η υποστήριξη των μαθητών, και κατ’ επέκταση η στήριξη των οικογενειών τους, τείνει στο μηδέν. Αφορά ένα ευαίσθητο κομμάτι της κοινωνίας που έχει ανάγκη, ιδιαίτερη ανάγκη, και που η μη στήριξη θα έχει πολλαπλάσια αρνητικά αποτελέσματα. Γι’ αυτό και θα πρέπει οι σύλλογοι γονέων ΑμεΑ να ξεσηκωθούν.

Η καταστροφική διάταξη του ν.3699/2008, όπου οι διδακτορικοί/μεταπτυχιακοί τίτλοι σπουδών προηγούνται και της υπηρεσίας και του βασικού τίτλου σπουδών στην Ειδική Αγωγή, πρέπει να αλλάξει. Η συγκεκριμένη διάταξη οδηγεί στην κατάργηση των πανεπιστημιακών πτυχίων της χώρας μας και στην άνθιση μιας «βιομηχανίας» μεταπτυχιακών αμφισβητήσιμης ποιότητας στην Ελλάδα, Βουλγαρία, Ιταλία κ.α. Μιλάμε για μεταπτυχιακά «εξ’ αποστάσεως», «μερικής φοιτήσεως», «ευέλικτης φοίτησης» και άλλες «καινοτομίες», που μέσα από ένα μεγάλο αντίτιμο (που φτάνει μέχρι και τα 6000 ευρώ!!) εξασφαλίζουν ένα χαρτί και όχι την ουσία. Αν δεν αλλάξει αυτή η διάταξη τώρα, υπάρχει ο κίνδυνος να κατακλυστεί του χρόνου η Ειδική Αγωγή από ανθρώπους που ποτέ δεν μπήκαν σε Ειδικό Σχολείο, Τμήμα Ένταξης κτλ. και να μείνουν άνεργοι οι εκπαιδευτικοί που εδώ και 11 χρόνια εργάζονται στην Ειδική Αγωγή. Να ισχύσει στους πίνακες αναπληρωτών Ειδικής Αγωγής ΤΟ ΙΔΙΟ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ που ισχύει για όλους τους αναπληρωτές της Δημόσιας Εκπαίδευσης.

Ίση μεταχείριση των εκπαιδευτικών Γενικής και Ειδικής Αγωγής στις μεταθέσεις-αποσπάσεις με γνώμονα τα κοινωνικά κριτήρια. Δεν μπορεί να χρησιμοποιούνται για έναν κοινωνικό σκοπό εκπαιδευτικά κριτήρια/προσόντα όπως συμβαίνει σήμερα, σύμφωνα με τον ν.3699/2008.

Ενώ τα ΚΕΔΔΥ πρέπει ν’ αυξηθούν σε αριθμό και να στελεχωθούν επαρκώς με την πρόσληψη εκπαιδευτικών και ειδικοτήτων με πολύχρονη εμπειρία στις Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες και με μόνιμη, σταθερή σχέση εργασίας, το άρθρο 39 του Ν.4115 που ψηφίστηκε φέτος, προβλέπει ότι το προσωπικό των Ειδικών Σχολείων και οι εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής των Γενικών Σχολείων θ’ ασχολούνται με τη Διάγνωση-Εκπαιδευτική Αξιολόγηση (μέσω ΕΔΕΑΥ). Επιπλέον η πρόθεση του Υπουργείου να υποβαθμίσει τα Ειδικά Σχολεία και να προβεί σε μια άκριτη και βιαστική προώθηση των παιδιών με ΕΕΑ στο Γενικό Σχολείο, μια προώθηση που θα βαπτιστεί «Ένταξη», «Προγράμματα Διαφοροποιημένης Διδασκαλίας» κτλ. θα αποτύχει, γιατί δεν μπορεί να λάβει χώρα χωρίς το απαραίτητο εκπαιδευτικό προσωπικό, χωρίς ειδικό βοηθητικό και ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό, χωρίς ευαισθητοποιημένες σχολικές κοινότητες, χωρίς κατάλληλες αίθουσες, με μια αναλογία μαθητών 1/25, χωρίς εκπαιδευτικούς Γενικής Αγωγής που θα έχουν επιμορφωθεί στοιχειωδώς στις ΕΕΑ/ στην προσαρμογή των αναλυτικών προγραμμάτων/ στη διαφοροποιημένη διδασκαλία. Το αποτέλεσμα θα είναι ο εκπαιδευτικός της Γενικής Εκπαίδευσης, να θεωρηθεί ως ο μοναδικός υπεύθυνος για την αποτυχία της Ένταξης των μαθητών με ΕΕΑ.

Η κατάργηση των διδασκαλείων άφησε ένα δυσαναπλήρωτο κενό. Υπάρχει άμεση ανάγκη επαναλειτουργίας τους και για τους συναδέλφους της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Καλούμε όλους τους φορείς σε έναν κοινό αγώνα συστράτευσης για την Ειδική Αγωγή και για τα παιδιά μας.

Για το Δ.Σ.

Ο Πρόεδρος Ο Γραμματέας

Κουτής Βάιος Σβάρνας Γιάννης

Προηγούμενο άρθρο Σημαντικές αθλητικές διοργανώσεις μεγάλων αποστάσεων στη Θεσσαλία το καλοκαίρι
Επόμενο άρθρο Πρακτική άσκηση μαθητών στις πρώτες βοήθειες στο 2ο ΓΕΛ Καρδίτσας