Σπ. Ταλιαδούρος: Θωράκιση του συστήματος πιστοποίησης της γλωσσομάθειας


Ο Βουλευτής και π. Υφυπουργός Παιδείας, κ. Σπύρος Ταλιαδούρος, με Ερώτηση που υπέβαλε στη Βουλή, στο πλαίσιο του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου, προς τους Υπουργούς Παιδείας και Θρησκευμάτων Πολιτισμού και Αθλητισμού, Εσωτερικών, Διοικητικής Μεταρρύθμισης & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, και Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων ζητά τη θωράκιση του συστήματος πιστοποίησης της γλωσσομάθειας ώστε να συμβάλει στην αναβάθμιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών και να είναι αξιόπιστο.

Ειδικότερα η ερώτηση του κ. Σ. Ταλιαδούρου έχει ως εξής:

«Την ανεξέλεγκτη κατάσταση που επικρατεί στο χώρο της πιστοποίησης της γλωσσομάθειας έχει καταγγείλει επανειλημμένα η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ιδιοκτητών Κέντρων Ξένων Γλωσσών.

Ειδικότερα, με το υπόμνημα – καταγγελία που είδε το φως της δημοσιότητας η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ιδιοκτητών Κέντρων Ξένων Γλωσσών καταγγέλλει την ανεξέλεγκτη, κερδοσκοπική, διαβλητή και αναξιόπιστη δραστηριότητα των πιστοποιούντων φορέων γλωσσομάθειας που υπάρχουν στη χώρα μας και την αποδοχή των πιστοποιητικών τους ακόμη και όταν οι διαπιστεύουσες ξένες αρχές δηλώνουν ευθέως ότι η διαπίστευση ισχύει για τις διεξαγόμενες στην ξένη χώρα εξετάσεις και ουδεμία ευθύνη φέρουν για τον τρόπο διεξαγωγής τους στην Ελλάδα.

Και αυτό διότι θεωρούν ότι το υπάρχον καθεστώς υπονομεύει την αξιοκρατική στελέχωση δημοσίου και ιδιωτικού τομέα αφού η πιστοποίηση γλωσσομάθειας των στελεχών γίνεται με πιστοποιητικά πολλαπλών διαφορετικών στόχων και κρίσεων, και χωρίς σαφή περιγραφή των γνώσεων και ικανοτήτων που πιστοποιούν, αδιαφορώντας για το δικαίωμα πρόσληψης υποψηφίων για πρόσληψη σε δίκαιη κρίση.

Επιτρέπει την εκμετάλλευση των υποψηφίων που στην επιθυμία τους απόκτησης ενός τυπικού προσόντος πέφτουν θύματα φορέων μάθησης και φορέων πιστοποίησης που με την ανοχή και τη σφραγίδα του ελληνικού κράτους, λειτουργούν χωρίς να τους παρέχουν υψηλής ποιότητας μάθηση αλλά και αμφίβολης αξίας πιστοποιητικά.

Αποκλείει όλους τους ελληνικούς φορείς εξωτερικής πιστοποίησης ακόμη και των ελληνικών πανεπιστημίων, επιμελητηρίων κλπ με την απαράδεκτη και αντίθετη προς την ευρωπαϊκή νομοθεσία ρύθμισης το Π.Δ 146 ότι οι πιστοποιούντες φορείς αξιολογούν μόνο την οικεία γλώσσα.

Επιπλέον, επιτρέπει τον αθέμιτο, σε βάρος του κρατικού πιστοποιητικού γλωσσομάθειας, ανταγωνισμό με αποτέλεσμα οι υποψήφιοι απόκτησης αυτού να μειώνονται συνεχώς και να εκπροσωπούν ένα μονοψήφιο ποσοστό στο σύνολο των υποψηφίων.

Κατόπιν αυτών Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

  1. Προτίθενται να προβούν στις απαραίτητες ενέργειες ώστε να υπάρξει το νομοθετικό πλαίσιο για να οριστεί σαφώς το περιεχόμενο της πιστοποιημένης ικανότητας που απαιτείται σε όλες του τις παραμέτρους (γενική γνώση, για ποια χρήση, ηλικιακή ομάδα, ευθύνες του διεξάγοντος τις εξετάσεις φορέα)

  2. Προτίθενται να ενεργοποιήσουν άμεσα τον φορέα Διαπίστευσης όλων των φορέων Πιστοποίησης που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας ώστε να υπάρξει έλεγχος και αξιολόγηση αυτών;

  3. Προτίθενται να θωρακίσουν το σύστημα πιστοποίησης της γλωσσομάθειας ώστε να γίνει άρση της διάκρισης που υφίσταται μεταξύ αλλοδαπών και ελληνικών εξεταστικών φορέων πιστοποίησης;

  4. Προτίθενται να εξετάσουν την ικανοποίηση του πάγιου αιτήματος της Πανελλήνιας Ομοσπονδία Ιδιοκτητών Κέντρων Ξένων Γλωσσών για αποδοχή της γνωμοδότησης του Συμβουλίου του Κράτους 444/2009.»

Προηγούμενο άρθρο Χ.Α. Καρδίτσας: Εθελοντική Αιμοδοσία στο Νοσοκομείο Καρδίτσας
Επόμενο άρθρο Σεμινάριο ΝΟΚ στο ΤΕΕ Κ & Δ Θεσσαλίας