Ανάπτυξη της Καρδίτσας μέσα από προϊόντα ταυτότητας


Όσο βαθαίνει η οικονομική κρίση τόσο πιο έντονη γίνεται η ανάγκη για επιστροφή στην ελληνική ύπαιθρο, η οποία σήμερα βιώνει την εγκατάλειψη.
Η επιστροφή στην γη και η εκμετάλλευση του μοναδικού της πλούτου δεν είναι πάντως εύκολη υπόθεση. Για να αποδώσει «καρπούς» η προσπάθεια, απαιτείται να αλλάξει τελείως το μοντέλο της πολιτικής που ακολουθήθηκε τα τελευταία 30 περίπου χρόνια στον αγροτοκτηνοτροφικό τομέα, καθώς αυτό αποδείχθηκε τελείως λαθεμένο. Εκείνο που χρειάζεται είναι μια εντελώς καινούρια πολιτική αγροτικής ανάπτυξης. Μια πολιτική που από τη μία μεριά θα προωθήσει την εφαρμογή πρακτικών ήπιας καινοτομίας για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην παραγωγή, τυποποίηση και εξαγωγή αγροτικών προϊόντων και από την άλλη θα φροντίσει για την στήριξη των αγροτοκτηνοτρόφων, με την σύσταση νέων υγιών πρωτοβάθμιων συνεταιρισμών και με την οργάνωση μιας εθνικής στρατηγικής εξωστρέφειας, ώστε τα προϊόντα που παράγει κάθε περιοχή να βρουν επιτέλους το δρόμο προς τις ξένες αγορές.

Τα προϊόντα της Καρδίτσας

Η εξωστρέφεια των τοπικών επιχειρήσεων και κατά συνέπεια των προϊόντων που αυτές παράγουν, απασχόλησε σε πρόσφατη συνεδρίαση (28/2) το Δ.Σ. του Επιμελητηρίου Καρδίτσας, ενώ στην τελευταία του συνεδρίαση (28/3) ασχολήθηκε διεξοδικά και με την ανάπτυξη του συνεδριακού και γαστρονομικού τουρισμού στο Νομό. Θεωρούμε ωστόσο ότι ως πρώτος στόχος θα έπρεπε να είναι η προώθηση των τοπικών μας προϊόντων στα ξενοδοχεία και εστιατόρια της περιοχής μας, αφού έχουμε ποιοτικά προϊόντα, ξέρουμε να τα παράγουμε, αλλά δεν ξέρουμε να τα πουλάμε. Καλή η εξωστρέφεια, αλλά η Ελλάδα έχει τεράστιες δυνατότητες στο πεδίο της εσωτερικής αγοράς και αυτήν πρέπει να προστατεύσουμε.

Το παράδειγμα της Κρήτης

Παρ’ ότι τα μεγέθη δεν είναι συγκρίσιμα, ωστόσο τα τέσσερα Επιμελητήρια της Κρήτης σε συνεργασία με τον Σύλλογο Ξενοδόχων έχουν ξεκινήσει εδώ και καιρό να δουλεύουν προς την κατεύθυνση της προώθησης των κρητικών προϊόντων σε όλους τους χώρους εστίασης (ξενοδοχεία, εστιατόρια κλπ), με απευθείας συναντήσεις παραγωγών και μεταποιητών με ξενοδόχους, με εκθέσεις προϊόντων, με γευστικές δοκιμές των προϊόντων της περιοχής κλπ. Μ’ αυτό τον τρόπο δίνεται η δυνατότητα τόσο στον επιχειρηματία όσο και στον επισκέπτη να γνωρίσει την τοπική παραδοσιακή κουζίνα και στους αγρότες και τυποποιητές της περιοχής να καταλάβουν την αξία της παραγωγής τους και ν’ αποκτήσουν εξωστρέφεια διεκδικώντας μερίδιο στην τοπική τουριστική αγορά.

Σύνδεση πρωτογενή και τριτογενή τομέα

 

Θεωρούμε ότι η παραπάνω λύση για την Καρδίτσα, η σύνδεση δηλαδή πρωτογενή και τριτογενή τομέα, καθώς τα προϊόντα μας είναι οι καλύτεροι πρεσβευτές μας, είναι η μοναδική ευκαιρία για την ανάπτυξη της περιοχής μας. Με αυτό τον τρόπο ουσιαστικά θα ενθαρρύνουμε τους παραγωγούς και θα επιβραβεύσουμε τους ξενοδόχους που στηρίζουν την τοπική παραγωγή, πράγμα αυτονόητο που θα έπρεπε να έχει γίνει εδώ και πολλά χρόνια. Η ισόρροπη ανάπτυξη και η ενδυνάμωση της τοπικής οικονομίας μπορεί να προκύψει από την παράλληλη ανάπτυξη του αγροτοκτηνοτροφικού τομέα σαν συνέπεια της κατανάλωσης εγχώριων προϊόντων τον τόπο της παραγωγής τους. Για να αυξηθεί η κατανάλωση των τοπικών μας προϊόντων θα πρέπει να τα γνωρίσουμε και συγχρόνως να βρούμε τρόπους διασύνδεσης της παραγωγής με την κατανάλωση.

 

Προηγούμενο άρθρο Εκδήλωση για τα αθλητικά δάπεδα
Επόμενο άρθρο «Ακτινοβολίες & Ακτινοπροστασiα» : Πανελλήνιο Συνέδριο στην Καρδίτσα