Σπ. Ταλιαδούρος: «Να χρηματοδοτηθεί από αναπορρόφητα κονδύλια του ΕΣΠΑ επιπλέον τμήμα του Ε65»


Ο Βουλευτής και π. Υφυπουργός Παιδείας, κ. Σπύρος Ταλιαδούρος, με Ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή, στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου, προς τον Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, ζητά να χρηματοδοτηθεί από κονδύλια του ΕΣΠΑ που δεν απορροφώνται επιπλέον τμήμα του Ε65.

 

Ειδικότερα, η Ερώτηση του κ. Ταλιαδούρου έχει ως εξής:

«Σύμφωνα με τον προγραμματισμό του Ελληνικού Δημοσίου, η συνέχιση της κατασκευής του αυτοκινητόδρομου Ε65 χρηματοδοτείται σε δύο φάσεις. Συγκεκριμένα, σε πρώτη φάση, πέραν του πετάλου Μαλιακού, θα κατασκευαστεί μέχρι το 2015 τμήμα 78 χλμ από τον Άγιο Στέφανο (ΧΘ 32+500) μέχρι τον κόμβο Τρικάλων (ΧΘ 111 + 000). Σε δεύτερη φάση, αναμένεται να ολοκληρωθούν η βόρεια σύνδεση με την Εγνατία και η νότια σύνδεση με την Λαμία και τον ΠΑΘΕ. Το κόστος των συνδέσεων αυτών εκτιμάται σε 390 εκ. Ευρώ για τη βόρεια σύνδεση και σε 296 εκ.Ευρώ για τη νότια. Είναι πράγματι σημαντικό ότι μετά από δύο χρόνια στασιμότητας των εργασιών, με απόφαση αυτής της Κυβέρνησης, επανεκκινούνται οι εργασίες για την κατασκευή ενός τόσο σημαντικού έργου.

Όμως για την καλύτερη βιωσιμότητα του έργου και προκειμένου αυτό να παραδοθεί έγκαιρα στην χρήση του επιβατικού κοινού, θα πρέπει να ολοκληρωθούν και η βόρεια και η νότια σύνδεση μέχρι το έτος 2015 ή έστω μία από τις δύο συνδέσεις, ώστε να μπορέσει να συνδεθεί ο αυτοκινητόδρομος Ε65 με τις εθνικές οδούς της χώρας, όπως είναι η ΠΑΘΕ και η Εγνατία. Πρέπει να σημειωθεί ότι με την ολοκλήρωση του έργου του Ε65, η περιφέρεια της Θεσσαλίας βγαίνει από την οδική απομόνωση που δημιουργεί το γεωγραφικό της ανάγλυφο, αφού μειώνεται σημαντικά ο μέσος χρόνος διαδρομής με τις περιφέρειας της Δυτικής Μακεδονίας και της Ηπείρου ενώ βελτιώνεται και η ασφάλεια των μεταφορών. Η ολοκλήρωση επομένως του Ε65 αποτελεί πυλώνα οικονομικής ανάπτυξης.

Προς τον σκοπό επομένως της ολοκλήρωσης του Ε65, θα πρέπει να εξετασθεί η δυνατότητα να αξιοποιηθούν και άλλα κονδύλια από το ΕΣΠΑ που προορίζονταν για έργα τα οποία δεν ολοκληρώθηκαν και επομένως τα σχετικά κονδύλια παραμένουν ανεκμετάλλευτα.

Κατόπιν των ανωτέρω:

ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ.ΥΠΟΥΡΓΟΣ

-Προτίθεται να εξετάσει τη δυνατότητα αξιοποίησης περαιτέρω κονδυλίων από το ΕΣΠΑ προκειμένου έως το 2015 να ολοκληρωθεί η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Ε65 ή έστω της βόρειας ή της νότιας σύνδεσης αυτού, προκειμένου να συνδεθεί με κομμάτι της εθνικής οδού της χώρας;»

 

Προηγούμενο άρθρο Πρωτοχρονιάτικο Μήνυμα του πρώην Προέδρου της Βουλής των Ελλήνων Δημήτρη Σιούφα
Επόμενο άρθρο Ευαισθησία για τα παιδιά του ¨ Θεοδωρίδειου Κέντρου – Ορίζοντες¨ του Δήμου Καρδίτσας