H Ελεγχόμενη στάθμευση, το κυκλοφοριακό και η Δημοτική αρχή


[Του Αποστόλη Μπουγουλιά

Επικεφαλής της Δημοτικής κίνησης Καρδίτσας

«ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ»].

Ένα από τα πλέον σοβαρά προβλήματα της Καρδίτσας, ΤΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ, η Δημοτική αρχή, το αντιμετωπίζει εντελώς επιπόλαια και με μεγάλη προχειρότητα.

Θεωρεί ότι δεν είναι μεγάλο πρόβλημα και ότι μπορεί να λυθεί με μια και μόνο κίνηση.

Επέλεξε αυτή η κίνηση, να είναι ένα σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης, που θα εφαρμοστεί στην ευρύτερη περιοχή του κέντρου.

Δείχνει εκτός των άλλων ότι δεν γνωρίζει την καθημερινή λειτουργία της πρωτεύουσας του Νομού.

Χωρίς καμμιά έρευνα και τεκμηρίωση, πιστεύει ότι θα βάλει τάξη στη σημερινή αταξία που η ίδια δυο χρόνια τώρα αφήνει να «εξελίσσεται»  με γοργούς ρυθμούς.

Μια αταξία που πλέον γίνεται επικίνδυνη.

Ο Δημόσιος χώρος σε κάθε ευκαιρία γίνεται έρμαιο των κάθε είδους επιτήδειων.

Παρ’ όλο που η δύναμη της Δημοτικής Αστυνομίας είναι πλέον μεγάλη (12 άτομα) εδώ και τρεις μήνες, το μόνο που βλέπουμε είναι φωτογραφίες, υποσχέσεις και κατ’ επιλογήν ενέργειες.

Κυρίαρχη δικαιολογία για την απόφαση της εφαρμογής συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης που επέλεξε, ήταν ότι παρόμοιο σύστημα έχουν και άλλες πόλεις και ότι τα αποτελέσματα θα είναι θεαματικά.

Πιστεύει τόσο πολύ  η Δημοτική αρχή σε θεαματικά αποτελέσματα , που πολλούς μήνες μετά την απόφασή της για την τιμολογιακή πολιτική της ελεγχόμενης στάθμευσης, μείωσε με προχθεσινή της απόφαση τις τιμές για τους κατοίκους και επαγγελματίες της περιοχής κατά 40% περίπου και πριν κάν τεθεί το σύστημα σε εφαρμογή.

Η δε αρμόδια Αντιδήμαρχος με παλιότερες δηλώσεις της θεωρεί ότι με την «παρατήρηση» μπορεί να λυθεί το πρόβλημα και κυρίως ότι ειδικοί επιστήμονες δεν μπορούν να προτείνουν τίποτα πιο αποτελεσματικό.

Άποψη που είναι βαθιά αντιεπιστημονική και επικίνδυνη.

Το σπουδαιότερο βέβαια είναι ότι η Δημοτική αρχή αγνοεί και αρνείται να αντιληφθεί ότι το κυκλοφοριακό είναι εκτός των άλλων ένα σύνθετο πρόβλημα με επιπτώσεις σε πολλούς τομείς της ζωής των δημοτών και δεν υπάρχουν περιθώρια άλλων πειραματισμών.

Η ελεγχόμενη στάθμευση που επιλέχθηκε δεν θα φέρει τα αποτελέσματα που προσδοκά η Δημοτική Αρχή.

Μια ακόμη αποτυχία θα συμβάλλει εκτός των άλλων στην παραπέρα απογοήτευση και σε ακόμη πιο αρνητικές εξελίξεις για την τοπική μας οικονομία που περνά ήδη μεγάλη κρίση.

Η παράταξή μας «ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ» επέμενε και επιμένει ότι ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ η Δημοτική αρχή πρέπει να ασχοληθεί σοβαρά με το θέμα.

Να αναθέσει σε ειδικούς επιστήμονες (συγκοινωνιολόγους και άλλους) την εκπόνηση «ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ» για ολόκληρο το Δήμο.

Με κατευθύνσεις από το Δημοτικό Συμβούλιο με τη συμμετοχή και εμπλεκόμενων φορέων, για το ποια Πόλη οραματιζόμαστε όλοι μας.

Τέτοιες κατευθύνσεις η παράταξή μας , μέσα από διάλογο, άρθρα, συνεντεύξεις και επιστημονικές εκδηλώσεις (ημερίδες Ιούνιος 2007 και Απρίλιος 2008)  έχει καταθέσει.

Φαίνεται ότι η Δημοτική Αρχή αρνείται τουλάχιστον να τις λάβει υπόψη της.

Μερικές από αυτές τις αναφέρουμε και σήμερα:

  1. Ευρεία πεζοδρόμηση του «Ιστορικού κέντρου» της πόλης
  2. Περιφερειακά υπαίθρια parking, κοντά στον Περιφερειακό δρόμο, στις βασικές εισόδους της πόλης
  3. Για την εξυπηρέτηση των κατοίκων μακρινών αποστάσεων από το κέντρο αλλά και των επισκεπτών από άλλες περιοχές και σε συνδυασμό με την προηγούμενη πρόταση, προτείνουμε Δημοτική Συγκοινωνία μικρή ευέλικτη φιλική στο περιβάλλον και συνεχούς ροής που θα προσεγγίζει το κέντρο αλλά και χαρακτηριστικά σημεία της πόλης.
  4. Άμεσα να γίνουν τουλάχιστον δυο υπόγεια parking σε περιοχές κοντά στο κέντρο (Αγ. Κων/νος, Ευαγγελίστρια, Μύλοι «Κατσάρη» κ.ά.)
  5. Απομάκρυνση από το κέντρο Αφετηριών και στάσεων Αστικών και Υπεραστικών λεωφορείων.
  6. Έλεγχος του συστήματος εισόδου-εξόδου στις pilotis των πολυκατοικιών.
  7. Στάθμευση μόνο από τη μια πλευρά σε βασικές αρτηρίες διερχόμενης κυκλοφορίας, για αποφυγή διακοπής της ροής από λειτουργίες που είναι εντελώς απαραίτητες (συλλογή σκουπιδιών, φορτοεκφορτώσεις, εξυπηρέτηση αναγκών ολιγόλεπτης διάρκειας κ.ά).
  8. Αποτελεσματική αντιμετώπιση των μεγάλων προβλημάτων που έχουν σχέση με την εξυπηρέτηση ειδικών ομάδων πληθυσμού.
  9. Ολοκληρωμένο δίκτυο ποδηλατοδρόμων που να εξυπηρετεί την πρόσβαση σε σχολεία, κοινόχρηστους και κοινωφελείς χώρους, χώρους άθλησης κ.ά., μακριά από τις βασικές αρτηρίες της πόλης.

10.Σοβαρή    στελέχωση   και  οργάνωση γραφείου Κυκλοφοριακού στο Δήμο  Καρδίτσας.

Τα παραπάνω είναι μερικές από τις προτάσεις μας και δεν φιλοδοξούν να υποκαταστήσουν την ανάγκη μιας επιστημονικής μελέτης.

Μέσα από συνεχή και εξαντλητικό διάλογο μπορούν να συμπληρωθούν και με άλλες προτάσεις.

Πάντα όμως στην κατεύθυνση διαμόρφωσης, μαζί και με άλλα που έχει ανάγκη η πόλη, ενός νέου οράματος.

Για να γίνει η Καρδίτσα ανθρώπινη και φιλική προς τους κατοίκους και τους επισκέπτες της.

Για να γίνει μια σύγχρονη πόλη με σεβασμό στο παρελθόν της.

Προηγούμενο άρθρο Άρχισε στη Βουλή η συζήτηση για τον προϋπολογισμό του 2009
Επόμενο άρθρο Nέα εργαστήρια στο τμήμα Βιοχημείας & Βιοτεχνολογίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας