Το Γενικό Λύκειο Προαστίου, συμμετέχοντας σε πολυμερή σύμπραξη με σχολεία από Τουρκία, Πολωνία, Ιταλία, Σλοβακία, Ρουμανία, Ουγγαρία και Τσεχία στα πλαίσια Ευρωπαϊκού Προγράμματος δια Βίου Μάθησης Comenius με θέμα: “NaturalBeautiesofEuropeanCountries”, επισκέφτηκε το MezitliAnadoluImamHatipSchoolστην πόλη Mersinτης Νοτιανατολικής Τουρκίας από 12 έως 16 Νοεμβρίου 2012. Η ελληνική αντιπροσωπεία αριθμούσε έξι μέλη: δύο καθηγητές και τέσσερεις μαθήτριες του σχολείου μας.
Η ελληνική αντιπροσωπεία έφτασε στο αεροδρόμιο στα Άδανα, όπου τους παρέλαβαν και τους μετέφεραν οδικώς στο Mersin αντιπροσωπεία καθηγητών του σχολείου.
Στο σχολείο, πραγματοποιήθηκε εκδήλωση υποδοχής σε όλες τις αντιπροσωπείες των χωρών που συμμετέχουν στη σύμπραξη. Η εκδήλωσε περιλάμβανε γνωριμία με το Διευθυντή και τους καθηγητές του σχολείου, ανταλλαγή δώρων και γνωριμία με τους μαθητές. Κατόπιν ακολούθησαν εθιμοτυπικές επισκέψεις στις τοπικές εκπαιδευτικές αρχές και στο Δήμαρχο της πόλης.
Οι μαθητές φιλοξενήθηκαν από αντίστοιχους μαθητές του σχολείου στα σπίτια τους. Τη δεύτερη μέρα όλες οι αντιπροσωπείες των χωρών, παρουσίασαν στο χώρο του σχολείου θέματα σχετικά με το πρόγραμμα και τα σχολεία τους.Όι συνοδοί καθηγητές και οι μαθητές όλων των αντιπροσωπειών παρακολούθησαν μαθήματα του ωρολογίου προγράμματος του τούρκικου σχολείου, το οποίο είναι θρησκευτικό σχολείο. Το απόγευμα ακολούθησε τουριστική ξενάγηση στην πόλη και στα αξιοθέατά της.
Τις επόμενες δύο μέρες οι οικοδεσπότες ξενάγησαν όλες τις αντιπροσωπείες σε αρχαιολογικούς τόπους επισκεπτόμενοι αρχαίεςπόλεις (Kanytella, Korykos), την Tarsus γενέτειρα του Αποστόλου Παύλου και άλλα μέρη (Ηeaven&HellPit, AsthmaCave, EshabikeyfCave, Waterfallκλπ)
Την τελευταία μέρα οι υπεύθυνοι του Τουρκικού σχολείου οργάνωσαν ένα picnic στην παραλία της πόλης προς τιμήν όλων των επισκεπτών.
Η ελληνική αντιπροσωπεία αναχώρησε από την Τουρκία το Σάββατο 16 Νοεμβρίου και αργά το απόγευμα της ίδιας μέρας έφτασε κουρασμένη, αλλά πλήρης παραστάσεων και εντυπώσεων στο Προάστιο.
Οι μαθητές και οι συνοδοί καθηγητές τους γνώρισαν τον τρόπο ζωής και εκπαίδευσης σε ένα σχολείο της γείτονος χώρας, ήρθαν σε επαφή με παιδιά της ηλικίας τους, αντάλλαξαν απόψεις, κατέρριψαν στερεότυπα και προκαταλήψεις και εκπροσώπησαν επάξια τη χώρα, την περιοχή και το σχολείο μας.