Η διαχείρισή τους μετά τη διάλυση της ΔΗΑΜΕΚ θα περιέλθει στο Δήμο Καρδίτσας, ο οποίος θα προχωρήσει σε πρόσκληση ενδιαφέροντος για την μίσθωση κατάλληλων χώρων.
Στο Δήμο Καρδίτσας περιέρχεται η διαχείριση των Δημοτικών Χώρων Στάθμευσης που διαχειρίζονταν η υπό εκκαθάριση ΔΗ.Α.ΜΕ.Κ. ενώ το επόμενο διάστημα ο Δήμος με πρόσκληση ενδιαφέροντος αναζητήσει ιδιοκτήτες κατάλληλων χώρων στο κέντρο της πόλης που ενδιαφέρονται να τους εκμισθώσουν για τη δημιουργία δημοτικών parking.
Τα παραπάνω αποφάσισε ομόφωνα το Δημοτικό Συμβούλιο Καρδίτσας κάνοντας δεκτή με μερικές παρατηρήσεις τη σχετική εισήγηση του Προέδρου της ΔΗ.Α.ΜΕ.Κ. κ. Ι. Γεννάδιου.
Η εισήγηση
Ο κ. Γεννάδιος στην εισήγησή του αναφέρει τα εξής:
«Σήμερα, με αποφάσεις της υπό εκκαθάριση πλέον ΔΗΑΜΕΚ, λειτουργούν οι εξής Δημοτικοί Χώροι Στάθμευσης (ΔΧΣ):
1. ΔΧΣ Νο 1: Αλλαμανή 29. Η χωρητικότητα του ανέρχεται σε 25 θέσεις αυτοκινήτων Ι.Χ., από τις οποίες οι 8 είναι στεγασμένες. Το μοναδικό με άσφαλτο.
2. ΔΧΣ Νο 6: Καποδιστρίου και Καμινάδων, με 12 θέσεις στάθμευσης.
3. ΔΧΣ Νο 9: 18ης Αυγούστου και Ταλιαδούρου με 7 στεγασμένες θέσεις.
4. ΔΧΣ Νο 12: Βασιαρδάνη 37. Οι 30 θέσεις του πρόσφατα μειώθηκαν σε 20 από τη στιγμή που ο ιδιοκτήτης ζήτησε να περιφράξει το τμήμα που αγόρασε και δεν επιθυμούσε να το ενοικιάσει στη ΔΗΑΜΕΚ.
Η χρέωση για τις υπηρεσίες στάθμευσης, σύμφωνα με τις σχετικές αποφάσεις της ΔΗΑΜΕΚ, έχει ως εξής:
-1 ώρα : 0,70 €
-Ανώτερη ημερησία χρέωση: 5,50 €
-1 μήνα με στέγαστρο: 44,00 €
-1 μήνα χωρίς στέγαστρο: 36,00 €
-1 μήνα στο ΔΧΣ Νο 9: 38,00 €
Στους Δημοτικούς Χώρους Στάθμευσης απασχολούνται 13 εργαζόμενοι από τους οποίους οι 3 ανήκουν στη ΔΗΚΕΚ, οι 9 ανήκουν στο Δήμο και 1 απασχολείται στα πλαίσια του προγράμματος Stage.
Οι παραπάνω χώροι δεν αποτελούν ιδιοκτησία του Δήμου Καρδίτσας, αλλά έχουν μισθωθεί με αποφάσεις και συμβόλαια της ΔΗΑΜΕΚ. Το συγκεκριμένο ιδιοκτησιακό καθεστώς δεν επέτρεψε σημαντικές και δραστικές παρεμβάσεις από πλευράς του Δήμου (ΔΗΑΜΕΚ), με αποτέλεσμα να στερούνται κάποιων υποδομών.
Παρά τις εγγενείς τους όμως αδυναμίες, οι Δ.Χ.Σ. έχουνε εξυπηρετήσει σε μεγάλο βαθμό τόσο τους συμπολίτες μας, όσο και τους επισκέπτες της πόλης, καθώς η κίνηση τους κρίνεται ικανοποιητική. Ο βαθμός πληρότητας πρακτικά κινείται στο όριο του δυναμικού τους και πολλές φορές η ζήτηση για τις θέσεις ξεπερνά κατά πολύ το δυναμικό αυτό.
Η ενδεχόμενη απουσία οργανωμένων υπαίθριων χώρων στάθμευσης στο κέντρο της πόλης, αναμένεται να επιτείνει το φαινόμενο της παράνομης στάθμευσης, το οποίο
με τη σειρά του θα δυσχεραίνει την ομαλή κίνηση των οχημάτων για το χρονικό διάστημα που απομένει μέχρι την εφαρμογή του μέτρου της ελεγχόμενης στάθμευσης.
Ακόμη όμως και με την έναρξη εφαρμογής του μέτρου της ελεγχόμενης στάθμευσης και την οριστική παύση της παράνομης, οι ΔΧΣ είναι δυνατό κάθε στιγμή, αλλά ειδικά σε ώρες αιχμής (ωράριο λειτουργίας καταστημάτων, εορτές, εκδηλώσεις κλπ), να δράσουν συμπληρωματικά, αποτρέποντας την κίνηση των οδηγών που θα αποσκοπεί στην εξεύρεση των «νόμιμων» θέσεων και αποφορτίζοντας την κυκλοφοριακή συμφόρηση.
Θεωρούμε λοιπόν ότι η διατήρηση Δημοτικών Χώρων Στάθμευσης κρίνεται αναγκαία και εισηγούμαστε τη λήψη των σχετικών αποφάσεων.
Εφόσον επίκειται η απόφαση για την οριστική λύση της ΔΗΑΜΕΚ και η φύση της εκμετάλλευσης δε συνάδει με τους στόχους της ΔΗΚΕΚ, η διαχείριση της υπηρεσίας αυτής προτείνουμε να περιέλθει στο Δήμο Καρδίτσας.
Προτείνουμε επίσης, με σχετική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, να προχωρήσει ο Δήμος Καρδίτσας σε πρόσκληση ενδιαφέροντος για μίσθωση χώρων στάθμευσης με τη δημοσίευση περίληψης δημοπρασίας μίσθωσης ακινήτου που θα ακολουθήσει τη διαδικασία καθορισμού των όρων.
Οι χώροι αυτοί θα πρέπει να πληρούν τις εξής προδιαγραφές:
• Έκταση ενιαία και κατάλληλης διαρρύθμισης, μεγαλύτερη ή τουλάχιστον ίση με 250 τ. μ.
• Διάρκεια μίσθωσης τουλάχιστον 4 ετών που θα αρχίζει από την ημερομηνία που θα ορίσει η αρμόδια επιτροπή και που θα πρέπει να συμπίπτει με την ημερομηνία παράδοσης του μισθίου. Εξαιρείται μόνοι η περίπτωσης οικοδόμησης. Σε αυτό το ενδεχόμενο, ο ιδιοκτήτης οφείλει να ειδοποιήσει τουλάχιστον τρεις μήνες πριν.
• Το προσφερόμενο για μίσθωση ακίνητο πρέπει να βρίσκεται εντός του νοητής περιφέρειας που χαράσσεται από τις οδούς Τρικάλων – Καποδιστρίου -Καμινάδων – Παλαιολόγου – Μυρμιδόνων και Λάππα. Η εμπειρία της ΔΗΑΜΕΚ έδειξε ότι χώροι στάθμευσης που δε βρίσκονται σε κεντρικό σημείο της πόλης δε συγκεντρώνουν την προτίμηση του κοινού.
Η πληρότητα των παραπάνω προδιαγραφών θα εξεταστεί από Επιτροπή Καταλληλότητας, οποία συγκροτείται με ανάλογη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου και αποτελείται από δύο Δημοτικούς Συμβούλους και έναν Μηχανικό της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου.
Εφόσον ληφθούν οι ανωτέρω αποφάσεις, η διεξαγωγή της μειοδοτικής δημοπρασίας θα γίνει ενώπιον της Δημαρχιακής Επιτροπής σε ημερομηνία και ώρα που θα ορισθούν με απόφαση του Δημάρχου, η οποία θα κοινοποιηθεί σε εκείνους των οποίων τα ακίνητα κρίθηκαν κατάλληλα από την αρμόδια Επιτροπή Καταλληλότητας.
Επίσης, θεωρώντας σκόπιμη την τήρηση της έως σήμερα ακολουθούμενης τιμολογιακής πολιτικής από πλευράς του Δήμου και την αποφυγή της αύξησης στο αντίτιμο για τους οδηγούς, προτείνουμε τον καθορισμό ως ανώτατης τιμής μισθώματος (ενοικίου) που θα καταβάλει ο Δήμος ανά τετραγωνικό μέτρο (τ.μ. το ποσό των 2 €.
Οι ιδιοκτήτες των ακινήτων που θα κριθούν κατάλληλα από την Επιτροπή Καταλληλότητας, θα υποβάλλουν, σε ένα δεύτερο στάδιο, τις σφραγισμένες οικονομικές προσφορές κατά την ημέρα της δημοπρασίας ενώπιον της Δημαρχιακής Επιτροπής η οποία θα είναι και η τελική αρμόδια επιτροπή για να εγκρίνει τα πρακτικά του διαγωνισμού, σύμφωνα με τη σχετική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, την οποία και εισηγούμαστε προς έγκριση.»