Αποφασίστηκε ομόφωνα στη συνεδρίαση του Δ.Σ. Καρδίτσας.
Μείωση κατά 25% στα τέλη των τριτέκνων οικογενειών και κατά 50% στις πολύτεκνες οικογένειες με ανήλικα τέκνα.
Σε μηδενική αύξηση στα τέλη καθαριότητας και φωτισμού για το έτος 2009, κατέληξε το Δημοτικό Συμβούλιο Καρδίτσας στη συνεδρίαση του σώματος. Την κύρια εισήγηση του θέματος έκανε ο Διευθυντής Διοικητικών και Οικονομικών Υπηρεσιών του Δήμου κ. Αλέξανδρος Κασούλης, τονίζοντας τα παρακάτω: «Είναι γνωστό ότι με την αριθμ. 521/2007 απόφασή του το Δ.Σ. Καρδίτσας προχώρησε σε αναπροσαρμογή των τελών καθαριότητας και φωτισμού για το έτος 2008. Έτσι τα τέλη καθαριότητας και φωτισμού διαμορφώθηκαν ως εξής:
- Για τα σπίτια σε 0,95 ευρώ / μ2
- Για τα καταστήματα σε 2,35 ευρώ / μ2
- Ο δημοτικός φόρος ηλεκτροδοτούμενης επιφάνειας σε 0,10 ευρώ / μ2
- Τοπικό διαμέρισμα Παλαιοκκλησίου σε 0,54 ευρώ / μ2. Δημοτικός φόρος ηλεκτροδοτούμενης επιφάνειας σε 0,10 ευρώ / μ2 για σπίτια και καταστήματα
- Δημοτικό διαμέρισμα Ρούσσου σε 0,54 ευρώ / μ2. Δημοτικός φόρος ηλεκτροδοτούμενης επιφάνειας σε 0,10 ευρώ / μ2
- Δημοτικά διαμερίσματα Αγιοπηγής, Αρτεσιανού και Καρδ/λας σε 0,54 ευρώ / μ2. Δημοτικός φόρος ηλεκτροδοτούμενης επιφάνειας σε 0,10 ευρώ / μ2
Από τα στοιχεία της Ταμειακής Υπηρεσίας του Δήμου Καρδίτσας προκηρύσσει ότι τα έσοδα μέχρι 31-10-2008 ανήλθαν:
- Τέλη καθαριότητας & φωτισμού: 2.400.276,79 ευρώ
- Διαδημοτική συνεργασία: 111.733,60
- Ενοικίαση σκαφών: 1.741
Σύνολο: 2.513.751,39
- ΤΑΠ: 174,709
Σύνολο: 2.688.460,39
Προβλεπόμενα έσοδα από 1-11-2008 έως 31-12-2008 : 520.000
Γενικό σύνολο εσόδων : 3.208.460,39
Από τα στοιχεία του λογιστηρίου του Δήμου Καρδίτσας προκύπτει ότι τα έξοδα μέχρι 31-10-08 ανήλθαν:
- Μισθοδοσία προσωπικού μονίμου – αορίστου – χρόνου και ορισμένου χρόνου 2.777.541,21
- Προμηθευτές 478.451,61
Σύνολο: 3.255.992,82
Προβλεπόμενες δαπάνες από 1-11-08 μέχρι 31-12-08
- Μισθοδοσία μονίμου προσωπικού μηνός Δεκεμβρίου και δώρο Χριστουγέννων 252.000
- Μισθοδοσία προσωπικού αορίστου χρόνου μηνών Νοεμβρίου – Δεκεμβρίου και δώρο Χριστουγέννων 260.000
- Μισθοδοσία προσωπικού ορισμένου χρόνου μηνών Νοεμβρίου – Δεκεμβρίου και δώρο Χριστουγέννων 97.000
Σύνολο: 609.000
Γενικό σύνολο εξόδων: 3.255.992,82 – 609.000 = 3.864.992,89
Από τα παραπάνω οικονομικά στοιχεία προκύπτει έλλειμμα 656.500 ευρώ και είναι γνωστό ότι τα τέλη καθαριότητας και φωτισμού είναι ανταποδοτικά και ως εκ τούτου ισοσκελισμένα.
Πρόταση Γούλα
Την πρόταση για μείωση των τελών καθαριότητας και φωτισμού στις τρίτεκνες και πολύτεκνες οικογένειες με ανήλικα παιδιά, κατά 25% και 50% αντίστοιχα, κατέθεσε στο σώμα κατά τη συζήτηση του σχετικού θέματος, ο σύμβουλος της πλειοψηφίας κ. Γιώργος Γούλας. Η πρόταση έγινε ομόφωνα δεκτή.
Πληθώρα ερωτήσεων στη συνεδρίαση του Δ.Σ. Καρδίτσας
Ο κ. Τέγος
Ερώτηση 1η
Ως γνωστόν τα έργα του δικτύου αποχέτευσης ακαθάρτων στο Τ.Δ. της Καρδιτσομαγούλας έχουν ολοκληρωθεί και ήδη η ΔΕΥΑΚ έχει κινήσει διαδικασίες σύνδεσης των κατοικιών με το δίκτυο, στέλνοντας σχετικά ειδοποιητήρια τα οποία περιλαμβάνουν το ύψος της δαπάνης σύνδεσης, υπολογισμένο με βάση τα ισχύοντα στην πόλη της Καρδίτσας όπου κυριαρχούν πολυκατοικίες και υψηλής αξίας ακίνητα. Σας είναι γνωστό επίσης ότι τα τιμολόγια χρέωσης του νερού για την Καρδιτσομαγούλα είναι σαφώς μικρότερα των αντίστοιχων της Καρδίτσας. Πρόσφατα υποβλήθηκε σημαντικός αριθμός αιτήσεων στην ΔΕΥΑΚ από κατοίκους της Καρδιτσομαγούλας, με τις οποίες δηλώνουν αδυναμία πληρωμής των επιβαλλόμενων υψηλών τελών σύνδεσης.
Ερωτάται ο κ. Βερίλλης:
α. Γιατί τα τέλη χρήσης δικτύων ακαθάρτων χρεώνονται με βάση τα ισχύοντα στην Καρδίτσα, ενώ για τα αντίστοιχα του νερού εφαρμόζεται σαφώς μικρότερη χρέωση στο Τ.Δ. της Καρδιτσομαγούλας;
β. Το ύψος των τελών ακαθάρτων για την Καρδιτσομαγούλα αποφασίστηκαν από το Διοικητικό Συμβούλιο της ΔΕΥΑΚ, ή αυθαίρετα από τον Πρόεδρό της και τους υπαλλήλους της;
γ. Δεσμευτήκατε παλαιότερα μετά από σχετική και πάλι ερώτησή μας ότι το όλο θέμα θα απασχολήσει το Δημοτικό Συμβούλιο αργότερα. Πότε νομίζετε ότι είναι ο κατάλληλος χρόνος; Μήπως όταν οι κάτοικοι της Καρδιτσομαγούλας είτε θα αναγκασθούν να δανεισθούν από τράπεζες τα ζητούμενα θεόρατα ποσά, ή όταν η ΔΕΥΑΚ θα στραφεί εναντίον τους κόβοντάς τους την σύνδεση με το δίκτυο ύδρευσης, όπως ήδη απειλεί αρκετούς από τους κατοίκους της Καρδιτσομαγούλας;
Ερώτηση 2η
Το ΠΑΥΣΙΛΥΠΟ συνεχίζει να λειτουργεί μέχρι σήμερα παράτυπα κατά την γνώμη μας.
Συγκεκριμένα:
α. Την 25-10-08 έπαυσε η λειτουργία της ΔΕΤΑΚ.
β. Την 23-9-08 και 1-10-08 συζητήθηκε το θέμα του ΠΑΥΣΙΛΥΠΟΥ στο Δημοτικό Συμβούλιο, χωρίς τελικά να παρθεί κάποια απόφαση.
γ. Με την 413/13-11-08 απόφαση του Δημ. Συμβουλίου εγκρίθηκαν και δόθηκαν μια σειρά προσωρινοί κωδικοί στον προϋπολογισμό του Δήμου, για τις άμεσες ανάγκες εσόδων και εξόδων της επιχείρησης ΠΑΥΣΙΛΥΠΟ.
δ. Μέχρι σήμερα το Δημοτικό Συμβούλιο δεν πήρε καμμία απόφαση για την τύχη του ΠΑΥΣΙΛΥΠΟΥ.
ε. Πρόσφατα ο κ. Βερίλλης ανακοίνωσε προφορικά στους εργαζόμενους του ΠΑΥΣΙΛΥΠΟΥ ότι θα εργάζονται σε αυτό έως την 10-1-2009.
Ερωτάται ο κ. Βερίλλης:
α. Πότε θα φέρει σχετική εισήγηση για την λήψη οριστικής απόφασης για την λειτουργία του ΠΑΥΣΙΛΥΠΟΥ στο μόνο αρμόδιο για την λήψη αποφάσεων όργανο, το Δημ. Συμβούλιο; Και με ποια μορφή; Σαν Α.Ε., σαν τμήμα ενταγμένο στο οργανογράφημα του Δήμου; Τέλος, πότε θα γίνουν όλες οι απαιτούμενες τροποποιήσεις; Μέσα στα Χριστούγεννα;
β. Οι σημερινοί υπάλληλοι του ΠΑΥΣΙΛΥΠΟΥ μετά την 10-1-2009 τι θα γίνουν; Θα τοποθετηθούν στην Α.Ε.; Θα μεταταχθούν στον Δήμο; Και αν ναι με τι ειδικότητα αφού ακόμη μέχρι σήμερα το ΠΑΥΣΙΛΥΠΟ δεν έχει ενταχθεί στην αρμοδιότητα του Δήμου;
γ. Μετά την 10-1-2009 το ΠΑΥΣΙΛΥΠΟ τι τύχη θα έχει; Θα κλείσει ή θα συνεχίσει να λειτουργεί; Και με ποίο προσωπικό, αφού το σημερινό θα πάψει να προσφέρει τις υπηρεσίες του; Γιατί για όλα τα θέματα πρέπει να αποφασίζουμε την τελευταία στιγμή μετά από ένα σωρό αναβολές και κάτω από χρονική πίεση, χωρίς τελικά να μπορούμε ακριβώς για τον λόγω αυτό να παίρνουμε τις σωστότερες αποφάσεις;
Ερώτηση 3η
Οφείλει ο κ. Βερίλλης ως εκ της θέσεώς του να γνωρίζει ότι:
α. Στο άρθρο 159 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (Ν.3463/2006) για την κατάρτιση, ψήφιση και δημοσίευση του προϋπολογισμού προβλέπεται μεταξύ άλλων:
- Ο προϋπολογισμός κάθε έτους (πλην του πρώτου της θητείας της δημοτικής αρχής) συντάσσεται και εγκρίνεται από την Δημαρχιακή Επιτροπή έως το τέλος Οκτωβρίου του προηγούμενου έτους (παρ.1).
- Ο προϋπολογισμός εγκρίνεται από το Δημοτικό Συμβούλιο έως το τέλος Νοεμβρίου σε ειδική συνεδρίαση (παρ.1).
- Αν δεν τηρηθούν τα παραπάνω, το Δημοτικό Συμβούλιο συνέρχεται αυτοδίκαια την πρώτη ή το πολύ την δεύτερη Κυριακή του Δεκεμβρίου για σύνταξη και έγκριση του προϋπολογισμού (παρ. 2).
- Η μη συμμόρφωση με τα παραπάνω συνεπάγεται πειθαρχικές ευθύνες για σοβαρή παράβαση καθήκοντος (παρ. 4).
β. Στο άρθρο 163 του ίδιου Κώδικα (απολογισμός – ισολογισμός δήμου) μεταξύ άλλων προβλέπονται:
- Η Δημαρχιακή Επιτροπή έως την 5η Αυγούστου κάθε έτους προελέγχει και υποβάλει στο Δημοτικό Συμβούλιο για έγκριση τον απολογισμό – ισολογισμό του προηγούμενου έτους (παρ.2).
- Το Δημοτικό Συμβούλιο αποφασίζει σε ειδική συνεδρίαση για την έγκριση του ισολογισμού έως την 30 Οκτωβρίου (παρ.4).
γ. Στο άρθρο 208 του ίδιου Κώδικα (τεχνικό πρόγραμμα) μεταξύ άλλων προβλέπεται ότι το Δημοτικό Συμβούλιο έως την 30η Οκτωβρίου κάθε έτους οφείλει να αποφασίσει για το ετήσιο τεχνικό πρόγραμμα του επόμενου χρόνου (παρ.1).
Σύμφωνα με τα παραπάνω προκύπτει ότι:
1. Έχουμε ήδη ξεπεράσει όλες τις προθεσμίες χωρίς να εγκριθεί τελικά από το Δημοτικό Συμβούλιο ο απολογισμός – ισολογισμός του 2007 καθώς και το πρόγραμμα εκτελεστέων έργων του έτους 2009.
2. Μένει μια τελευταία (ακραία) προθεσμία έγκρισης του προϋπολογισμού του έτους 2009 που λήγει μεθαύριο Κυριακή 14-12-2008.
Κατόπιν τούτων ερωτάται ο κ. Βερίλλης αλλά και οι Δημοτικοί Σύμβουλοι της πλειοψηφίας:
α. Θα υποβληθεί για έγκριση στο Δημοτικό Συμβούλιο ο απολογισμός-ισολογισμός του έτους 2007 και το πρόγραμμα εκτελεστέων έργων του 2009; Αν ναι, πότε και με ποια διαδικασία;
β. Θα συγκληθεί αυτοδικαίως (έχουν παρέλθει οι προθεσμίες για νόμιμη σύγκληση του σώματος) το Δημοτικό Συμβούλιο μεθαύριο Κυριακή 14-12-2008 για έγκριση του ισολογισμού του 2009 και με ποιού την πρωτοβουλία;
γ. Θα αναλάβει ο κ. Βερίλλης την ευθύνη όλων των προβλεπόμενων επιπτώσεων, ή θα επικαλεσθεί αμέλεια και κωλυσιεργία των υπηρεσιακών παραγόντων, ρίχνοντας ως συνήθως τις ευθύνες σε τρίτους;
Ο κ. Λάμπρου
Απλήρωτοι εργαζόμενοι
- Όλοι οι εργαζόμενοι (περίπου 20 άτομα) στα έργα αυτεπιστασίας από 25 Αυγούστου για 135 μεροκάματα ο καθένας. Πότε θα πληρωθούν; Γιατί παραμένουν απλήρωτοι;
- Το προσωπικό της ΔΗΚΕΚ (πρώην εργαζόμενοι στη ΔΕΤΑΚ και ΔΗΑΜΕΚ, περίπου 70 άτομα) είναι απλήρωτοι τον Νοέμβριο και σε λίγες μέρες έρχονται Χριστούγεννα και πρέπει να πληρωθούν για τον Δεκέμβριο συν το δώρο. Γιατί παραμένουν απλήρωτοι;
- Οι εργαζόμενοι στους «Ορίζοντες» είναι απλήρωτοι από τον Ιούλιο (συν το καλοκαιρινό δώρο) και εντεύθεν. Γιατί είναι απλήρωτοι και πότε θα πληρωθούν;
Ο κ. Χατζοπλάκης
1. Ο Δήμος δημοπράτησε έργο με τίτλο «Οδοποιία δημοτικών διαμερισμάτων». Στην εγκεκριμένη από την τεχνική υπηρεσία, μελέτη του έργου, καθώς και στους όρους της ανοιχτής δημοπρασίας, προβλέπεται η ασφαλτόστρωση συγκεκριμένων οδών σε κάθε δ.δ. Οι πρόεδροι των δ.δ. με ενημέρωσαν ότι δεν έγινε τίποτα απ’όσα η μελέτη προβλέπει. Σε δηλώσεις της Αντιδημάρχου διάβασα ότι το έργο εκτελείται. Μήπως ασφαλτοστρώνονται άλλοι δρόμοι για ρουσφετολογικούς λόγους; Αυτό είναι παράνομο και αντίθετο με τους συμβατικούς όρους της διακήρυξης, η οποία φέρει και την υπογραφή σας. Ζητώ ενημέρωση για το συγκεκριμένο έργο κ. Δήμαρχε.
2. Δημότης σε πρόσφατο δημοσίευμα στον τοπικό τύπο, μεταξύ των άλλων αναφέρθηκε και στην κατάληψη δημοτικού χώρου από γνωστή αλυσίδα σουπέρ μάρκετ, τον οποίο έχει περιφράξει και χρησιμοποιεί αποκλειστικά για τις ανάγκες τις δικές του. Μάλιστα πολλά βράδια ο χώρος κλειδώνεται. Αναφέρομαι στο χώρο ανατολικά του ηλεκτρικού εργοστασίου. Όταν η πόλη δεν έχε δημόσιους χώρους στάθμευσης, πως είναι δυνατόν ιδιώτες να οικειοποιούνται δημοτικούς χώρους; Επειδή γνωρίζω ότι κρατάνε πάντα αρχείο με φωτοτυπίες από δημοσιεύματα που σας αφορούν, θα έχει πέσει στην αντίληψή σας. Προτίθεστε να πάρετε μέτρα κ. Δήμαρχε;
3. Η δημαρχιακή επιτροπή συνεδριάζει ύστερα από πρόσκληση του Προέδρου της στην οποία αναφέρονται ο τόπος, ο χρόνος και τα θέματα της ημερήσιας διάταξης και η οποία δημοσιεύεται απαραιτήτως στο δημαρχιακό κατάστημα και αν είναι δυνατόν και στην ιστοσελίδα του δήμου. Έχω στα χέρια μου πρόσκληση, της τελευταίας ΔΕ, η οποία ούτε τόπο συνεδρίασης αναφέρει, ούτε αναρτήθηκε στο δημοτικό κατάστημα. Γνωρίζω ότι οι συνεδριάσεις της γίνονται στο γραφείο του δημάρχου με κλεισμένες τις πόρτες. Όπως καταλαβαίνετε αυτό συνεπάγεται ακύρωση των αποφάσεων της δημαρχιακής και σοβαρό πειθαρχικό αδίκημα για τον πρόεδρό της, δηλαδή εσένα κ. Δήμαρχε. Προσωπικά δεν προτίθεμαι να προσβάλλω τις μέχρι τώρα αποφάσεις της. Επιφυλάσσομαι όμως για τις επόμενες αν δεν τηρηθούν οι διαδικασίες που προβλέπει ο ΚΔ&Κ. Προτίθεστε να συμμορφωθείτε με τις διατάξεις αυτές;
4. Για τον αντιδήμαρχο διοικητικών υπηρεσιών αυτή. Σε προηγούμενο Δ.Σ. ρωτήθηκε τι είδε στο Λονδίνο σχετικά με τη διαχείριση των στερεών αποβλήτων και δήλωνε ανέτοιμος να απαντήσει. Μήπως τώρα είναι έτοιμος και μπορεί να μας ενημερώσει για το τι είδε;
5. Συστατικό της δημοκρατίας είναι η διαφάνεια, οι ανοιχτές και δημόσιες διαδικασίες. Πρόσφατα προκαλέσατε κλειστή σύσκεψη στο δ.δ. Καρδ/λας η οποία με εντολή σας μετατράπηκε σε συνεδρίαση του Τ.Σ. Από πού αντλείτε το δικαίωμα αυτό; Καταλαβαίνετε ότι προσβάλετε ευθέως τη δημοκρατία;