Η Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση παρά τις δηλώσεις για «αναβάθμιση» της που ακούμε από τους εκάστοτε Υπουργούς Παιδείας αντιμετωπίζει πάρα πολλά προβλήματα(υποχρηματοδότηση, έλλειψη υποδομών κλπ). Όμως όταν σ’ αυτά τα γενικά προβλήματα έρχεται η τοπική διοίκηση με αποφάσεις της αντί να αμβλύνει τις συνέπειες αυτές να προσθέτει και άλλες, τότε η λειτουργία των σχολείων αυτών είναι οριακή και η διαδικασία της μάθησης αναιρείται.
Στην ΕΠΑΣ:
- Υπάρχουν ελλείψεις σε προσωπικό (4 ΠΕ14-Γιατροί, 2 ΠΕ18-Αισθητικής, 2 ΤΕ01.19-Κομμωτικής, 2 ΠΕ17 ή ΠΕ12-Μηχανολόγοι, 1 ΔΕ01-Ηλεκτροτεχνίτης, 1 ΔΕ017-Κομμωτικής)
- Έχουμε έλλειψη σε 10 τίτλους βιβλίων (φέτος τυπώθηκαν μόνο 219 βιβλία για ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ από τα 500 που προβλέπονται)
- Υπάρχει ζήτημα με την μη έγκριση (από τη ΔΔΕ Καρδίτσας) ολιγομελών τμημάτων γεγονός που δεν έχει συμβεί ξανά. Που θα πάνε αλήθεια οι μαθητές αυτοί αν δε λειτουργήσουν τα τμήματά τους;
Στο ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑΛ
- Συγχωνεύονται μετά από εντολή της ΔΔΕ Καρδίτσας τα 2 τμήματα Γενικής Παιδείας της Β’ τάξης σε 1 (4 ειδικότητες λειτουργούν μαζί) και τα 2 τμήματα Γενικής Παιδείας της Γ’ τάξης σε 1 (6(!) ειδικότητες λειτουργούν μαζί). Ας σκεφτούμε μόνο ότι μετά το τυπικό μέρος της συμπλήρωσης 4 ή 6 απουσιολογίων και αντίστοιχων βιβλίων ύλης τι χρόνος μένει για μάθημα.
- Για πρώτη φορά κλείνει τη φετινή χρονιά, η Β τάξη Μηχανολόγων(λόγω έλλειψης προσωπικού ειδικότητας Μηχανολόγων και μη έγκριση ολιγομελούς τμήματος) άρα παύει να υπάρχει τμήμα Μηχανολόγων και Ψυκτικών στο μέλλον (Γ’ και Δ’ τάξη).
- Μετακινούνται συνεχώς εκπαιδευτικοί γενικών ειδικοτήτων (πχ Μαθηματικοί) που τοποθετούνται στο σχολείο με συνέπεια ενάμιση μήνα μετά τον αγιασμό να μην υπάρχει σταθερό προσωπικό.
Στην ΕΠΑΣ και το ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑΛ φοιτούν μαθητές που το πρωί εργάζονται σκληρά για να βγάλουν μεροκάματο και το μεσημέρι ή το απόγευμα αντίστοιχα έχουν το κουράγιο και τη θέληση να σπουδάσουν. Αυτοί οι μαθητές εισπράττουν απαξίωση και εγκατάλειψη.
Αντίστοιχα οι εκπαιδευτικοί των σχολείων αυτών δε θέλουν απλά να φαίνεται ότι γίνεται μάθημα, αλλά να μπορούν να μεταδώσουν γνώσεις, δεξιότητες και αξίες, να εμπνεύσουν τους νέους. Το έργο τους, όμως, γίνεται πιο δύσκολο, όταν διδάσκουν σε υπερφορτωμένες τάξεις και εργαστήρια.
Είναι δίκαια απαίτηση όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας των δύο σχολείων ΑΜΕΣΑ η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καρδίτσας να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες, ώστε να αρθούν τα εμπόδια στο μορφωτικό και παιδαγωγικό έργο που πρέπει να επιτελέσουν τα σχολεία αυτά.
- Να επαναφέρει το προηγούμενο καθεστώς των τμημάτων Γενικής Παιδείας στη Β’ και τη Γ’ τάξη του Εσπερινού ΕΠΑΛ αποκαθιστώντας την ομαλή και παιδαγωγικά ορθή λειτουργία τους.
- Να εγκρίνει για την ΕΠΑΣ τη λειτουργία ολιγομελών τμημάτων όπως ίσχυε τα προηγούμενα χρόνια.
- Να καλύψει τις ανάγκες σε διδακτικό προσωπικό και βιβλία .
Για το Δ. Σ. της ΕΛΜΕ Καρδίτσας
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΑΛΕΞΗΣ ΦΥΤΣΙΛΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΑΠΠΑΣ