Με αφορμή επιστολή συμπολιτών μας, οι οποίοι διαφωνούν με την εφαρμογή της ελεγχόμενης στάθμευσης, θα θέλαμε να επισημάνουμε τα εξής:
Το κόστος για την στάθμευση στο κέντρο της πόλης δεν αποτελεί φόρο διότι δεν είναι κάτι που επιβάλλεται υποχρεωτικά σε όλους τους συμπολίτες μας. Το κόστος αποτελεί μέσον πίεσης για να μην έρχονται με ευκολία τα αυτοκίνητα στο κέντρο. Έχει δηλαδή αποτρεπτικό χαρακτήρα.
Μοναδικός στόχος του μέτρου της ελεγχόμενης στάθμευσης είναι η καλύτερη κυκλοφορία στο κέντρο της πόλης και κυρίως η ενίσχυση της αγοράς της Καρδίτσας, καθώς θα εμπεδωθεί στους πολίτες ότι θα βρουν χώρο να σταθμεύσουν, ώστε να μην στραφούν για τις αγορές τους σε εμπορικά κέντρα, μεγάλα Super Markets και άλλα μεγάλα αστικά κέντρα.
Είναι μέτρο που εφαρμόζεται σχεδόν σε όλες τις πόλεις και ο Δήμος δεν προσδοκά σε έσοδα από αυτό.
Εφαρμόζεται σαν ανάγκη μόνο γι΄ αυτούς που παρκάρουν στο κέντρο .
Για όσους συμπολίτες μας το κόστος του Parking με την ώρα είναι μεγάλο, μπορούν να έρχονται στο κέντρο με άλλο μέσον.
Έτσι θα υπάρξει χώρος για όσους έχουν απόλυτη ανάγκη να έλθουν και να παρκάρουν στο κέντρο για μικρό διάστημα. Το κόστος στην περίπτωση αυτή θα είναι μικρό, αφού η στάθμευση χρεώνεται με την ώρα, αλλά και με το λεπτό μέσω του κινητού. Η λογική του μέτρου είναι, ότι λόγω της μικρής διάρκειας της στάθμευσης, θα υπάρχει εναλλαγή και θα υπάρχουν θέσεις για βραχυχρόνια στάθμευση.
Τι γίνεται όμως με τους μονίμους κατοίκους και τους επαγγελματίες;
Οι μόνιμοι κάτοικοι στην περιοχή της ελεγχόμενης δεν βρίσκουν θέσεις να παρκάρουν εδώ και πολλά χρόνια. Έτσι πολλοί, έχουν καταφύγει σε ιδιωτικά Parking και άλλες λύσεις. Η μελέτη έδειξε ότι με το σύστημα αυτό θα υπάρξουν θέσεις στάθμευσης για τους μονίμους κατοίκους, ακριβώς γιατί ο επισκέπτης, λόγω κόστους δεν θα μπορεί να παρκάρει απεριόριστα.
Για τους επαγγελματίες των οποίων το επαγγελματικό αυτοκίνητο αποτελεί εργαλείο, εκτιμούμε ότι το κόστος του ενός αυτοκινήτου αποτελεί ένα ελάχιστο ποσοστό στο συνολικό λειτουργικό κόστος της επιχείρησής τους, όταν και οι ίδιοι θα ωφεληθούν λόγω της επισκεψιμότητας στο κέντρο. Δεν ισχυριζόμαστε ότι οι καλύτερες μέρες στον εμπορικό κόσμο της πόλης μας θα έλθουν μόνο από αυτό το μέτρο. Θα υπάρξει όμως όφελος σε πολλούς επαγγελματίες.
Αγαπητοί συμπολίτες της «Πρωτοβουλίας» το μέτρο που εφαρμόσθηκε και στο παρελθόν δεν απέτυχε, ατόνησε . Η αιτία προέκυψε μάλλον από μειοψηφία συμπολιτών μας και όχι από την πλειοψηφία, ήτοι :
1) Από αυτούς που πάρκαραν και παρκάρουν και σήμερα παράνομα και σε γωνίες, ράμπες, πλατείες, πεζοδρόμια, ποδηλατοδρόμους σε βάρος των άλλων συμπολιτών τους , ΑΜΕΑ, πεζών, ηλικιωμένων, συγκοινωνία κ.λ.π. Όταν δικαιολογημένα έπαιρναν την κλήση, πίεζαν στη συνέχεια την εκάστοτε δημοτική αρχή για τη διαγραφή της.
2) Υπήρχαν επίσης περιπτώσεις -και αυτό συμβαίνει και σήμερα-, όπου λόγω επείγουσας ανάγκης ενός ιατρείου, ενός φαρμακείου κ.λ.π και υπό την έλλειψη χώρου, ορισμένοι συμπολίτες παρκάρουν «όπως – όπως».
Στην περίπτωση αυτή, όποιος παίρνει κλήση, επίσης πιέζει για την διαγραφή της. Οι περιπτώσεις αυτές θα εξυπηρετούνται με την εφαρμογή του μέτρου, λόγω της εναλλαγής.
Αγαπητοί συμπολίτες, ποιος θα απαντήσει στο ερώτημα που τίθεται: Ο κοινόχρηστος χώρος του κέντρου ανήκει μόνο σε αυτούς που κατοικούν εκεί και σε όσους έχουν εκεί την επαγγελματική τους στέγη ή σε όλους τους πολίτες αυτής της πόλης, αλλά και σε όσους την επισκέπτονται;
Η λογική της μελέτης λέει ότι, αναλογικά ανήκει σε όλους. Επειδή όμως είναι περιορισμένος και υπάρχει μεγάλη ζήτηση, αναγκαστικά πρέπει να τον μοιραζόμαστε και να τον διαχειριστούμε με σύνεση και αλληλοσεβασμό.
Η πρόθεσή του Δήμου για την εφαρμογή του μέτρου διέπεται από το σεβασμό μας προς τους συμπολίτες μας και προς τον κοινόχρηστο χώρο της πόλης.
Επειδή πρόκειται για δράση, η οποία θα κριθεί εκ του αποτελέσματος και η οποία βεβαίως έχει και προοπτικές βελτίωσης, σας καλούμε να ανασκευάσετε τις απόψεις σας και να το στηρίξετε, αντί να προδικάζετε την αποτυχία του, λίγες ημέρες πριν την έναρξη της εφαρμογής του.