Απάντηση Ζησοπούλου στον επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας του Δ.Σ.


Κύριε Διευθυντά,

Στο φύλλο της εφημερίδας σας της 21/10/08 δημοσιεύθηκε επιστολή του επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας και πρώην Δημάρχου Καρδίτσας κ. Τέγου,  με εννέα ερωτήματα επί του συστήματος της ελεγχόμενης στάθ-μευσης. Σας στέλνουμε σχετική επιστολή με τις απαντήσεις μας επί των παραπάνω ερωτημάτων και σας  παρακαλούμε να  τη δημοσιεύσετε.

Κύριε Τέγο,

Απαντώντας στα ερωτήματα που υποβάλατε σχετικά με την ελεγχόμενη στάθμευση  σας γνωρίζουμε τα εξής: 

  1. Σύμφωνα με τη μελέτη στάθμευσης και την κανονιστική απόφαση του Δήμου (αρ.279/2008) ισχύουν τα εξής:

α. Κάρτα στάθμευσης κατοίκου δικαιούνται οι μόνιμοι κάτοικοι που κατοικούν σε περιοχή ελεγχόμενης στάθμευσης. Το αντίτιμο έχει οριστεί σε 180€ εξαμηνιαίως ή 300€ ετησίως. Κάθε νοικοκυριό έχει δικαίωμα να αποκτήσει μόνο μια τέτοια κάρτα.

β. Κάρτα στάθμευσης επαγγελματία δικαιούνται οι επαγγελματίες με έδρα σε περιοχή ελεγχόμενης στάθμευσης και μόνο για τα επαγγελματικά τους οχήματα. Κάθε επαγγελματίας έχει δικαίωμα να αποκτήσει μόνο μια τέτοια κάρτα.

γ. Οι εργαζόμενοι σε φορείς ή επιχειρήσεις με έδρα σε περιοχή ελεγχόμενης στάθμευσης δεν δικαιούνται κάρτα στάθμευσης διαρκείας.

  1. Aπαντήθηκε στην προηγούμενη παράγραφο 1.α.

  1. Η αμοιβή του ΕΠΙΣΕΥ-ΕΜΠ είναι το 55% των εσόδων από κάρτες στάθμευσης (ξυστές ή με κινητό) και κάρτες στάθμευσης διαρκείας. Το ΕΠΙΣΕΥ-ΕΜΠ δεν εισπράττει τίποτα από βεβαιώσεις παραβάσεων.

  1. Είναι δυνατή η πληρωμή καρτών διαρκείας (μονίμου κατοίκου ή επαγγελματία) με κινητό τηλέφωνο δεν είναι όμως πολύ πρακτικό.

  1. Στην μελέτη στάθμευσης έχουν αποτυπωθεί όλες οι είσοδοι γκαράζ, με επιτόπου αυτοψία, ανεξάρτητα εάν αυτές είναι νόμιμες ή όχι, προκειμένου να μην υπάρχουν θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης μπροστά από τις εισόδους γκαράζ. Μελλοντικά, θα πρέπει να απασχολήσει το Δήμο μας εάν θα πρέπει να καταγγελθούν πολεοδομικές παραβάσεις σχετικές με εισόδους γκαράζ. Σας υπενθυμίζω ότι ο νέος πολεοδομικός κανονισμός ορίζει μέγιστο επιτρεπτό μήκος κάλυψης εισόδων-εξόδων ίσο με το μισό της πρόσοψης του οικοπέδου.

  1. Ο Δήμος  Λάρισας εφαρμόζει  από 15ετίας και πλέον την ελεγχόμενη με τα παρκόμετρα. Για διάφορους λόγους που μας ανέλυσαν  τα μηχανήματα είναι προβληματικά στη χρήση διότι  απαιτούν δαπάνη και υπάρχει δυσκολία στη συντήρηση, συγκεντρώνεται  μεγάλη ποσότητα κερμάτων που δυσκολεύονται να διαχειρισθούν κ.α.  Ήδη η Δημοτική αρχή μελετά το σύστημα της ξυστής κάρτας όπως ο Δήμος μας δηλ. και έχουν ενημέρωση από το Δήμο Θεσσαλονίκης ο οποίος  υιοθετεί επίσης την ξυστή κάρτα.

Ο Δήμος Βόλου εδώ και 22 χρόνια χρησιμοποιεί την ελεγχόμενη με παρκόμετρα.

Τα μηχανήματα είναι παλαιά, χρειάζονται αντικατάσταση και προσανατολίζονται επίσης σε άλλο σύστημα. Στο σημείο αυτό πρέπει να τονίσω ότι και οι δύο  ανωτέρω δήμοι, αρχικά είχαν δώσει τη λειτουργία του συστήματος σε ιδιώτες, έως ότου απέκτησαν  εμπειρία.

Ο Δήμος Τρικάλων, χρησιμοποιεί το ίδιο σύστημα με το δικό μας, όπως και ο Δήμος Καρπενησίου. Για περισσότερη πληροφόρηση το ΕΠΙΣΕΥ-ΕΜΠ  μπορεί να μας δώσει συγκριτικά στοιχεία για συστήματα που εφαρμόζονται στο εξωτερικό.

  1. Ο μόνος ελληνικός φορέας ή εταιρεία που έχει αναπτύξει εξολοκλήρου δικό του σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης, μέχρι στιγμής, είναι το Εργαστήριο Κινητών Ραδιοεπικοινωνιών του ΕΜΠ.

  1. Η βιωσιμότητα προκύπτει από τη μελέτη στάθμευσης, αντίγραφο της οποίας  είναι στη διάθεσή σας. Στο σύστημα είναι ανταποδοτικό και προϋπόθεση  της επιτυχίας του είναι η συστηματική αστυνόμευση.

  1. Οι υπηρεσίες που μας παρέχει το ΕΠΙΣΕΥ-ΕΜΠ είναι οι εξής:

α. Υπηρεσίες διερεύνησης στάθμευσης στο οδικό δίκτυο του Δήμου και βελτιστοποίησης συγκοινωνιακών υποδομών (μελέτη στάθμευσης).

β. Υπηρεσίες στους οδηγούς που επιθυμούν να σταθμεύουν σε θέσεις που ανήκουν στις ζώνες του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης (ΣΕΣ) του ΔΗΜΟΥ.

γ. Υπηρεσίες στην Δημοτική Αστυνομία του ΔΗΜΟΥ προκειμένου να πραγματοποιεί το έργο της με μεγαλύτερη ταχύτητα και ευκολία.

δ. Υπηρεσίες στις αρμόδιες υπηρεσίες του ΔΗΜΟΥ που έχουν επιφορτιστεί με την εποπτεία, τον συντονισμό, την οργάνωση και γενικά με αρμοδιότητες του μέτρου της ελεγχόμενης στάθμευσης.

ε. Υπηρεσίες διαχείρισης του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης.

Ο εξοπλισμός που μας παρέχει είναι:

α. Πινακίδες κατακόρυφης σήμανσης,

β. Αρίθμηση οριζόντιας σήμανσης,

γ. Εξοπλισμός Δημοτικής Αστυνομίας

δ. Λογισμικό υποστήριξης σε όλες τις εμπλεκόμενες, με το έργο της ελεγχόμενης στάθμευσης, υπηρεσίες του Δήμου

Ο δήμος μας θα έχει αποκτήσει την τεχνογνωσία εφαρμογής του μέτρου της ελεγχόμενης στάθμευσης και της διαχείρισής του με σύγχρονες τεχνολογίες. Μετά το τέλος της σύμβασης θα παραμείνουν η κατακόρυφη και οριζόντια σήμανση και ο δήμος μας θα μπορεί να συνεχίσει να λειτουργεί το μέτρο της ελεγχόμενης στάθμευσης χωρίς όμως την ηλεκτρονική χρέωση και διαχείριση με τεχνολογίες κινητών τηλεπικοινωνιών.

                                                                             Με  τιμή

                                                                        Η Αντιδήμαρχος

                                                                 Έργων-μελετών & Πολεοδομίας

                                                                 Κατσαούνη-Ζησοπούλου Ελένη

Προηγούμενο άρθρο Η κρίση δεν αποθάρρυνε τους εκδρομείς του Οκτώβρη
Επόμενο άρθρο Στον «αέρα» η τριπλή κάλπη