Η προοπτική αξιοποίησης του προγράμματος LEADER για την ένταξη και χρηματοδότηση του επιχειρησιακού σχεδίου που αφορά τη δημιουργία της «Πλίθινης Αγοράς» στην Τοπική Κοινότητα Προδρόμου του Δήμου Καρδίτσας, όπου θα πωλούνται τοπικά παραγόμενα προϊόντα λειτουργώντας έτσι ως πύλη επιχειρηματικότητας, εξετάστηκε κατά τη διάρκεια ευρείας σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι της Παρασκευής 23/3 με πρωτοβουλία του Δημάρχου Καρδίτσας κ. Κ. Παπαλού και τη συμμετοχή των Αντιδημάρχων και υπηρεσιακών παραγόντων του Δήμου, του Προέδρου του Επιμελητηρίου Καρδίτσας κ. Β. Παππά, του Προέδρου του Δικτύου Τροφίμων και Ποτών κ. Γ. Διδάγγελου, του Δ/ντη της ΑΝΚΑ ΑΕ κ. Βασ. Μπέλλη και του συντονιστή του LEADER κ. Παν. Ντανοβασίλη.
Όπως προέκυψε από τη συζήτηση, οι βασικοί στόχοι του επιχειρησιακού σχεδίου για την δημιουργία της «Πλίθινης Αγοράς» ταυτίζονται σχεδόν απόλυτα με τους στόχους του προκηρυχθέντος Προγράμματος LEADER που είναι:
– Η διαμόρφωση τοπικού τουριστικού προϊόντος υψηλών ποιοτικών προδιαγραφών, με αναγνωρίσιμη τοπική ταυτότητα.
– Η παραγωγή ποιοτικών αγροτικών προϊόντων και αύξηση της προστιθέμενης αξίας.
– Η προστασία και ανάδειξη του πλούσιου φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος ως κύριο συστατικό στοιχείο της ιδιαίτερης ταυτότητας των περιοχών.
– Η διασύνδεση του τουρισμού με την αγροτική οικονομία και τα επώνυμα ποιοτικά προϊόντα.
– Η διαφοροποίηση του αγροτικού εισοδήματος και η βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων.
– Η βελτίωση των συνθηκών ελκυστικότητας της περιοχής με σκοπό την προσέλκυση νέων κατοίκων μόνιμης εγκατάστασης.
– Η προώθηση της εξωστρέφειας των τοπικών επιχειρήσεων, των συλλογικών φορέων και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Κοινή ήταν η εκτίμηση ότι η ίδρυση-κατασκευή της πλίθινης αγοράς στον Πρόδρομο συγκεντρώνει πολλά πλεονεκτήματα, καθώς μπορεί να αποτελέσει για την περιοχή, πέρα από χώρο αγοραπωλησίας τοπικών προϊόντων και πόλο έλξης τουριστών και διαφόρων πληθυσμιακών ομάδων που θα συμμετέχουν σε πολιτιστικές και ενημερωτικές εκδηλώσεις. Παράλληλα εκτιμάται ότι θα αυξήσει την ανταγωνιστικότητα των τοπικών παραδοσιακών προϊόντων, τα οποία θα αποκτήσουν προστιθέμενη αξία, θα προβληθούν και θα βρουν διέξοδο στην αγορά. Οι παραγωγοί θα εκπαιδευτούν, θα παρακινηθούν στην υιοθέτηση νέων καλλιεργητικών μεθόδων και καλλιεργειών, θα αποκτήσουν επιχειρηματικό πνεύμα και θα εξασφαλίσουν την πώληση των προϊόντων τους, ενώ το καταναλωτικό κοινό θα βρίσκει συγκεντρωμένα σε ένα χώρο, νωπά και συσκευασμένα τοπικά ποιοτικά προϊόντα, που εξασφαλίζουν υγιεινή και ασφαλή διατροφή.
Συμπερασματικά η Πλίθινη Αγορά Προδρόμου μπορεί να αποτελέσει την απαρχή ενός νέου μοντέλου αγροτικής ανάπτυξης, με έμφαση στα ποιοτικά και τοπικά παραγόμενα αγροτικά προϊόντα και να λειτουργήσει ως πύλη επιχειρηματικότητας.