Απάντηση από τον Υφυπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης κ. Ιωάννη Κουτσούκο έλαβε η Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Ν. Καρδίτσας κα. Μαρία Θεοχάρη στην ερώτησή της για τις πρακτικές αθέμιτου ανταγωνισμού που υιοθετεί μερίδα επιχειρήσεων.
Στην απάντησή του, ο Υπουργός επιβεβαιώνει ότι έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο των αθέμιτων εμπορικών πρακτικών, και ότι η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή δέχεται καταγγελίες, αναφορές και παράπονα για παραβίαση των κανόνων που αποβλέπουν στην προστασία του καταναλωτή από προϊόντα και υπηρεσίες, ιδίως σε σχέση με: την ποιότητα, ποσότητα, και τιμή τους, τις συνθήκες πώλησης, τα συστατικά, τα τεχνικά χαρακτηριστικά τους, τη συμμόρφωσή τους προς τις υπάρχουσες προδιαγραφές, όρους κυκλοφορίας και ασφάλειας, καθώς και τις χρησιμοποιούμενες στην αγορά πρακτικές προώθησής τους.
Μεταξύ των αρμοδιοτήτων της Γ.Γ. Καταναλωτή είναι η επιβολή των προβλεπόμενων από τον νόμο κυρώσεων στους παραβάτες της κείμενης νομοθεσίας για την προστασία του καταναλωτή. Στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων αυτών, εξετάζονται αυτεπάγγελτα ή κατόπιν καταγγελιών περιπτώσεις αθέμιτων εμπορικών πρακτικών για ενδεχόμενη παράβαση του ν. 2251/94 «Περί προστασίας καταναλωτών», όπως τροποποιήθηκε και ισχύει μετά την εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας προς την Οδηγία της Ε.Ε. «Για τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές» και την εισαγωγή των σχετικών άρθρων με τον ν. 3587/2007
.
Συγκεκριμένα, απαγορεύονται οι αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, ιδίως όταν είναι παραπλανητικές ή επιθετικές, και δίνονται οι ορισμοί για την κάθε περίπτωση. Ως «παραπλανητικές παραλείψεις
»,
δε, ορίζονται οι εμπορικές πρακτικές όπου ο προμηθευτής παραλείπει ή αποκρύπτει ουσιώδεις πληροφορίες που χρειάζεται ο μέσος καταναλωτής για να λάβει απόφαση συναλλαγής.
Ο κ. Κουτσούκος επισημαίνει ότι η Γ.Γ. Καταναλωτή, σε εφαρμογή των παραπάνω, επέβαλε
211 πρόστιμα το 2011, εκ των οποίων 46 αφορούσαν αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, συνολικού ύψους 1.786.000
ευρώ.