«ΠΡΑΣΙΝΟ ΦΩΣ»για ιδιώτες στον ΟΣΕ – Θα μπορεί ο καθένας να χρησιμοποιήσει το δίκτυο με σχετική άδεια από τη ΡΑΣ και 50.000 ευρώ παράβολο υπέρ δημοσίου


Τη δυνατότητα να εκτελούν δρομολόγια στο σιδηροδρομικό δίκτυο του ΟΣΕ αποκτούν οι ιδιώτες καθώς δημοσιεύτηκε στις 25 Ιανουαρίου η υπουργική απόφαση που «κλείνει» και τυπικά το ζήτημα της απελευθέρωσης των σιδηροδρομικών μεταφορών στη χώρα μας. Είναι χαρακτηριστικό πως παρότι το νομοσχέδιο της αναδιάρθρωσης και εξυγίανσης στον όμιλο του ΟΣΕ ψηφίστηκε στα τέλη του 2010 χρειάστηκε να περάσει ένας χρόνος για να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις που «ανοίγουν» τις ράγες του σιδηροδρόμου σε ιδιώτες. Σύμφωνα με τη σχετική υπουργική απόφαση, ο ενδιαφερόμενος θα πρέπει να καταβάλει το ποσό των 50.000 ευρώ ως παράβολο υπέρ του δημοσίου προκειμένου να αιτηθεί άδεια χρήσης του δικτύου. Υπεύθυνη για τη διαδικασία αδειοδότησης και τον μετέπειτα έλεγχο είναι η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, με επικεφαλής τον Βασίλη Τσιαμαντή.Η άδεια έχει ισχύ πέντε χρόνια και για τη χορήγησή της η ενδιαφερόμενη σιδηροδρομική επιχείρηση καταθέτει αίτηση στη ΡΑΣ, η οποία συνοδεύεται από φάκελο με τα στοιχεία που αποδεικνύουν τη φερεγγυότητα, χρηματοοικονομική επιφάνεια, επαγγελματική ικανότητα και κάλυψη της αστικής ευθύνης της αιτούσης.

Παράλληλα, στην αίτηση αναφέρεται το είδος των μεταφορικών υπηρεσιών που θα εκτελεί η σιδηροδρομική επιχείρηση, επιβατικές ή και εμπορευματικές, τη γεωγραφική κάλυψη, όλο ή ορισμένο μέρος του εθνικού σιδηροδρομικού δικτύου και τέλος την πληροφορία εάν η δραστηριότητα της επιχείρησης θα αφορά την παροχή έλξης μόνο σε οχήματα άλλων μεταφορέων ή πλήρων συρμών.

 

 

 

 

Αντιδράσεις

Παρ’ ότι όταν ψηφίστηκε το νομοσχέδιο για την εξυγίανση και αναδιάρθρωση του ΟΣΕ το

2010 η τότε κυβέρνηση έλεγε ότι το δίκτυο θα παραμείνει υπό τον έλεγχο του κράτους, εν τούτοις η νέα υπουργική απόφαση… άλλα δείχνει. Ήδη οι πρώτες αντιδράσεις έφτασαν από τον Σύλλογο Φίλων Σιδηροδρόμου Καρδίτσας, ο οποίος είναι κάθετος σε οποιαδήποτε ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ. Ο Πρόεδρος του Συλλόγου κ. Κώστας Αντωνίου σε δηλώσεις του στη «Γνώμη» ανέφερε χαρακτηριστικά: «Ως Σύλλογος Φίλων Σιδηροδρόμου Καρδίτσας είμαστε αρνητικοί στην ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ γιατί θεωρούμε ότι ο ΟΣΕ ο ίδιος μπορεί να υπάρξει ως ενιαίος και δημόσιος οργανισμός συνεχίζοντας να προσφέρει κοινωνικό έργο στους χαμηλόμισθους, συνταξιούχους, μετανάστες, φοιτητές, πολύτεκνους κλπ., αρκεί να προχωρήσει γρήγορα στην εξυγίανση των σιδηροδρόμων. Το δημόσιο θα πρέπει να αναλάβει όλες τις υποχρεώσεις και όσον αφορά στα δάνεια θα πρέπει να τον χρηματοδοτήσει, όπως χρηματοδοτεί όλα τα υπόλοιπα μέσα μεταφοράς σε στεριά, αέρα και θάλασσα. Είμαστε κατά της ιδιωτικοποίησης όλων των στοιχείων εκείνων που μπορούν να φέρουν έσοδα στο δημόσιο. Είμαστε της γνώμης ότι η υγεία, η παιδεία και τα μέσα μεταφοράς δεν πρέπει να ιδιωτικοποιηθούν. Με την παραπάνω υπουργική απόφαση, ο ιδιώτης μπορεί να πάρει ένα κομμάτι του ΟΣΕ, να φέρει δικό του τροχαίο υλικό ή να νοικιάσει από τον ΟΣΕ και να κυκλοφορεί αμαξοστοιχίες είτε με επιβάτες, είτε μόνο με φορτίο. Εμείς ζητάμε να παραμείνει ως έχει ο ΟΣΕ, να εξυγιανθεί, να εκσυγχρονιστεί το τροχαίο υλικό και όσον αφορά στην Καρδίτσα να επαναφέρουν τα καταργηθέντα δρομολόγια, να γίνει ηλεκτροκίνηση στη γραμμή Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα, πρόταση στην οποία ήταν θετικός και ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κ. Ζηλιασκόπουλος στην τελευταία συνάντησή μας, ζητάμε την προαστιακή σύνδεση της Θεσσαλονίκης με Λάρισα και Βόλο και φυσικά με Σοφάδες – Καρδίτσα – Τρίκαλα – Καλαμπάκα και τέλος την προέκταση της γραμμής με Ηγουμενίτσα, Κοζάνη και εξωτερικό».

 

Νέα έργα

Την ίδια ώρα που ανοίγουν οι μπάρες και η είσοδος των ιδιωτών στο σιδηροδρομικό δίκτυο και δεν αποτελεί απλή πρόβλεψη στα χαρτιά, η ΕΡΓΟΣΕ, εταιρεία υπεύθυνη για τα έργα στο εθνικό δίκτυο δρομολογεί μια σειρά από κατασκευαστικά έργα απαραίτητα και σημαντικά για το λίφτινγκ των γραμμών που θα τις κάνουν ελκυστικές αλλά και θα συμβάλλουν στην βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Η ΕΡΓΟΣΕ αναμένεται να προχωρήσει άμεσα και σε νέες δημοπρατήσεις έργων συνολικού προϋπολογισμού

325 εκατ. ευρώ. Ειδικότερα, το Μάρτιο αναμένεται η δημοπράτηση του έργου «Κατασκευή Επιδομής της Ν.Δ.Σ.Γ. Τιθορέα – Δομοκός (με Ηλεκτροκίνηση και Ανακαίνιση Σταθμών Τιθορέας, Λιανοκλαδίου, Δομοκού και Κατασκευή Άνω Διάβασης στο Σ.Σ. Λιανοκλαδίου». Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται σε πάνω από 300 εκατ. ευρώ και θα χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Συνοχής.

Προηγούμενο άρθρο Εφιάλτης για τα νοικοκυριά το πετρέλαιο
Επόμενο άρθρο Δήλωση του Προέδρου της Κοινότητας Μολόχας κ. Ηλία Ζυγούρη