Σπ.Ταλιαδούρος:«Τη βελτίωση των κτιριακών υποδομών του Ειδικού Σχολείου Καρδίτσας, τη στελέχωση του με εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό, και τη δημιουργία προγράμματος εναλλακτικής εκπαίδευσης»


Ο Βουλευτής Καρδίτσας και τ. Υφυπουργός Παιδείας, κ. Σπύρος Ταλιαδούρος, με ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή, στο πλαίσιο του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου ζητά από την Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων την παρέμβαση της πολιτείας έτσι ώστε το Ειδικό Σχολείο Καρδίτσας, αφού στελεχωθεί με εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό, εκπαιδευτικών και άλλων ειδικών επιστημόνων Ειδικής Αγωγής και για τον αυτισμό και αφού δημιουργηθούν ειδικά αναλυτικά προγράμματα, βιβλία και εκπαιδευτικό υλικό να συμβάλει ουσιαστικά στην αποκατάσταση, την προσωπική ανάπτυξη και την ένταξη των ΑμεΑ σε όλα τα επίπεδα.

 

Ειδικότερα, η Ερώτηση του κ. Σπύρου Ταλιαδούρου έχει ως εξής:

«Στην Καρδίτσα λειτουργεί το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο και Νηπιαγωγείο, που καλύπτει τις εκπαιδευτικές ανάγκες όλων των μαθητών με αναπηρίες ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Μεταξύ των παιδιών που φοιτούν σε αυτό είναι και παιδιά που έχουν βαριές αναπηρίες και πολλαπλές ανάγκες εξάρτησης όπως είναι τα παιδιά που αντιμετωπίζουν το φάσμα του αυτισμού. Το γεγονός ότι στον ίδιο εκπαιδευτικό χώρο συνυπάρχουν παιδιά με διαφορετικά εκπαιδευτικά χαρακτηριστικά, με διαφορετικές εκπαιδευτικές δυνατότητες και ανάγκες, το γεγονός ότι υπάρχει έλλειμμα ειδικευμένου εκπαιδευτικού προσωπικού και έλλειψη ειδικών αναλυτικών προγραμμάτων, βιβλίων και εκπαιδευτικού υλικού δυσχεραίνει την εκπαιδευτική διαδικασία και ως εκ τούτου καθιστά μη ουσιαστική την αποκατάσταση, την προσωπική ανάπτυξη και την ένταξη των ΑμεΑ σε όλα τα επίπεδα.

Ειδικότερα για τα αυτιστικά παιδιά είναι γνωστό ότι η επιτυχής τους ένταξη στο εκπαιδευτικό πλαίσιο, με στόχο το να μάθουν να ζουν αυτόνομα στον ανώτερο βαθμό των δυνατοτήτων τους εξαρτάται από το κατά πόσο τα παιδιά αυτά βιώνουν τις ίδιες εμπειρίες με τα παιδιά χωρίς μειονεξίες και από το κατά πόσο το εκπαιδευτικό τους πρόγραμμα επικεντρώνεται περισσότερο στην ανάπτυξη των λειτουργικών και κοινωνικών τους δεξιοτήτων και λιγότερο στην ακαδημαϊκού τύπου εκπαίδευση, που θέλει το μαθητή καθισμένο στο θρανίο.

Κατόπιν αυτών ΕΡΩΤΑΤΑΙ η κ. Υπουργός:

  1. Προτίθεται να εξετάσει τη δυνατότητα βελτίωσης των κτιριακών υποδομών του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου και του Ειδικού Νηπιαγωγείου προκειμένου και με τον εκσυγχρονισμό της υλικοτεχνικής του υποδομής, να εξασφαλιστεί ένα καταλληλότερο μαθησιακό περιβάλλον για τους μαθητές ΑμεΑ και ένα δομημένο μαθησιακό περιβάλλον για τους μαθητές με αυτισμό;
  2. Προτίθεται να στελεχώσει το Ειδικό Σχολείο με εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό, εκπαιδευτικών και άλλων ειδικών επιστημόνων Ειδικής Αγωγής στον αυτισμό, προκειμένου να επιτευχθεί αποτελεσματική εκπαίδευση των παιδιών με αυτισμό στη χώρα μας;
  3. Ποια η θέση του υπουργείου για την επεξεργασία και δημιουργία ενός προγράμματος εναλλακτικής εκπαίδευσης, κατάλληλου για παιδιά με διαταραχές του αυτιστικού φάσματος, που θα ενσωματώνει παρεμβάσεις σε περιβάλλον, ημερήσιο πρόγραμμα, αυτόνομη εργασία, επικοινωνία και ψυχαγωγία των μαθητών;
  4. Προτίθεσθε να εξετάσετε τη δυνατότητα παροχής ειδικών προγραμμάτων για αυτιστικά παιδιά στα Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών, Παιδικών Σταθμών με την παροχή εξειδικευμένου επιστημονικού προσωπικού;»
Προηγούμενο άρθρο Μ. Θεοχάρη: Απαραίτητη η αναβάθμιση του δικτύου ΟΤΕ στην κοινότητα Αργυρίου
Επόμενο άρθρο Σε επιφυλακή για πλημμυρικά φαινόμενα - Βρίσκονται οι Δήμοι του Νομού