Ενημερωτική εκδήλωση για τη διαδικασία έκδοσης αδειών χρήσης νερού των υφιστάμενων γεωτρήσεων σύμφωνα με την ισχύουσα ΚΥΑ 150559/2011, πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 13/1 στο Δημαρχείο Καρδίτσας, με τη συμμετοχή του Αντιπεριφερειάρχη Καρδίτσας κ. Β. Τσιάκου, του Αντιδημάρχου Αγροτικής Ανάπτυξης, Επιχειρηματικότητας και Αξιοποίησης Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) του Δήμου Καρδίτσας κ. Αθ. Μαρκινού, υπηρεσιακών στελεχών της Περιφερειακής Ενότητας και του Δήμου Καρδίτσας και Προέδρων των Δημοτικών και Τοπικών Κοινοτήτων του Δήμου.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης έγινε ανάλυση της ΚΥΑ, ενώ επισημάνθηκαν και οι ασάφειες που περιέχονται σ’ αυτή και οι οποίες έχουν ως συνέπεια, σε συνδυασμό με το κόστος σύνταξης του φακέλου και αγοράς υδρομέτρου, μέχρι στιγμής να έχουν υποβληθεί ελάχιστες αιτήσεις παραγωγών προς το αρμόδιο Τμήμα Περιβάλλοντος & Υδροοικονομίας της Π.Ε. Καρδίτσας.
Ο Αντιπεριφερειάρχης κ. Β. Τσιάκος επισήμανε ότι η συγκεκριμένη ΚΥΑ έχει ασάφειες που δημιουργούν προβλήματα στην εφαρμογή της, όπως προκύπτει και από τον πολύ μικρό αριθμό αιτήσεων που έχουν υποβληθεί σε σχέση με τις περίπου 11.000 υφιστάμενες γεωτρήσεις που υπάρχουν στα όρια της περιφερειακής ενότητας και έδωσε έμφαση στην ανάγκη ενημέρωσης των παραγωγών για τη διαδικασία και τα δικαιολογητικά που απαιτούνται. Η Περιφερειακή Ενότητα θα κάνει όποιες παρεμβάσεις απαιτηθούν προκειμένου να αρθούν τα όποια εμπόδια συναντά η διαδικασία.
Ο Αντιδήμαρχος Καρδίτσας κ. Αθ. Μαρκινός τόνισε ότι ο Δήμος Καρδίτσας, δίνει ιδιαίτερη σημασία στην συγκεκριμένη διαδικασία, προκειμένου να εξασφαλιστεί η αδειοδότηση όλων των υφιστάμενων πηγών υδροληψίας κυρίως των αρδευτικών, ώστε να συνεχιστεί απρόσκοπτα η αγροτική δραστηριότητα στις αρδεύσιμες εκτάσεις και να διασφαλιστούν οι επιδοτήσεις των παραγωγών, οι οποίες σύμφωνα με τις τελευταίες οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης συνδέονται με την ύπαρξη της σχετικής άδειας.
Γι’ αυτό και επισήμανε την ανάγκη συνεργασίας όλων των αρμόδιων φορέων στην κατεύθυνση της ενημέρωσης και ενεργοποίησης των παραγωγών του Δήμου, οι οποίοι απαιτείται να κατανοήσουν τη σημασία της διαδικασίας και να φροντίσουν για την έγκαιρη κατάθεση του σχετικού φακέλου.
Υπογράμμισε επίσης ότι το πρόβλημα αδειοδότησης νέων παρόχθιων αρδευτικών αντλιοστασίων, εξ’ αιτίας του χαρακτηρισμού της πλειονότητας των καναλιών που χρησιμοποιούνται το καλοκαίρι ως αρδευτικά ως αποστραγγιστικών, λόγω της χειμερινής χρήσης τους χρήζει ειδικής μέριμνας και αντιμετώπισης.
Όσον αφορά το Δήμο Καρδίτσας, όπως ανέφερε ο κ. Μαρκινός έχει 29 δημοτικές αρδευτικές γεωτρήσεις και 9 αντλιοστάσια, με τα οποία εξυπηρετεί τις αρδευτικές ανάγκες των δημοτών του, οι περισσότερες εκ των οποίων δεν έχουν άδεια, ενώ και για όσες υπήρχαν άδειες έχουν λήξει. Έτσι το Γραφείο Γεωργικής Ανάπτυξης του Δήμου προωθεί τις διαδικασίες αδειοδότησής τους. Αρχικά κατέγραψε τις υφιστάμενες αρδευτικές υδροληψίες ( γεωτρήσεις & αντλιοστάσια ) και ξεκίνησε τη σύνταξη των φακέλων των γεωτρήσεων προσπαθώντας να ολοκληρώσει μέχρι την προβλεπόμενη ημερομηνία (16/6/2012) τη σύνταξη των φακέλων που θα υποβάλλει στο Τμήμα Περιβάλλοντος και Υδροοικονομίας της Π.Ε. Καρδίτσας.
Η διαδικασία παρά τις αντικειμενικές δυσκολίες που υπάρχουν, όπως η έλλειψη αρχείου για κάθε γεώτρηση ή αντλιοστάσιο, ο μεγάλος αριθμός αγροτεμαχίων που εξυπηρετούνται από κάθε υδροληψία, η μη ύπαρξη αναδασμού σε ορισμένες κοινότητες προχωρά με ικανοποιητικούς ρυθμούς. Μέχρι τώρα το Γραφείο έχει συγκεντρώσει τα αποδεικτικά χρήσης νερού, τους χάρτες (1:5000), τα στοιχεία για την ποιότητα του νερού, τις υπεύθυνες δηλώσεις από τους παραγωγούς για τα αγροτεμάχια που αρδεύουν και τους τίτλους ιδιοκτησίας για τα αγροτεμάχια, στα οποία είναι ανοιγμένες οι γεωτρήσεις.