«Στη σημερινή βαθιά οικονομική ύφεση που αντιμετωπίζει η χώρα μας, οι δημόσιες επενδύσεις θα μπορούσαν να αποτελέσουν ισχυρό όπλο ώστε να οδηγηθεί η χώρα μας στο δρόμο της ανάπτυξης. Η κατάσταση όμως που επικρατεί στον τομέα αυτό είναι πραγματικά απελπιστική. Τα εργοτάξια το ένα μετά το άλλο κλείνουν, τα νέα μεγάλα έργα που δημοπρατήθηκαν είναι ελάχιστα, και ακόμα και σε αυτά υπάρχουν συνεχείς καθυστερήσεις. Η οικοδομική δραστηριότητα παρουσιάζει συνεχή ύφεση ενώ το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων περικόπτεται συνεχώς.
Χαρακτηριστικό είναι ότι τεράστιες καθυστερήσεις παρουσιάζονται στα έργα του Μετρό, τόσο της Αθήνας όσο και της Θεσσαλονίκης, ενώ σε πλήρη ακινησία βρίσκονται από την αρχή του έτους και όλοι οι μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι οι οποίοι υλοποιούνται με συμβάσεις παραχώρησης (η Ιονία οδός και ο οδικός άξονας Αθήνα-Μαλιακός, ο άξονες Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα, Μαλιακός-Κλειδί και ο αυτοκινητόδρομος της Κεντρικής Ελλάδος, Ε65). Επίσης, παρά τις συνεχείς εξαγγελίες για αναθεωρήσεις των συμβάσεων αυτών και μείωση των διοδίων δεν υπάρχει καμία εξέλιξη.
Συνεπεία όλων των ανωτέρω, είναι να κλείνουν συνεχώς οι τεχνικές εταιρείες, η μία μετά την άλλη, εκτινάσσοντας στα ύψη την ανεργία στους επαγγελματίες του τεχνικού χώρου.
Κατόπιν αυτών ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός:
1. Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί και ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα για την επανεκκίνηση των έργων στους αυτοκινητόδρομους που υλοποιούνται με συμβάσεις παραχώρησης; Θα αναθεωρηθούν τελικά οι σχετικές συμβάσεις και εάν ναι προς ποια κατεύθυνση;
2. Ποιες πρωτοβουλίες προτίθεται να αναλάβει και ποιος είναι ο σχεδιασμός προκειμένου να αλλάξει η εξαιρετικά δυσμενής κατάσταση που επικρατεί στον τομέα των δημοσίων έργων στην χώρα μας και να μπορέσει να υπάρξει εξέλιξη και ανάπτυξη των δημοσίων επενδύσεων στην πατρίδα μας;»