Τα τεράστια προβλήματα της δημόσιας εκπαίδευσης τα οποία αντιμετωπίζουν οι μαθητές τους «υποκινούν» σε κινητοποιήσεις και αγωνιστικές διεκδικήσεις για το δικαίωμά τους στη μόρφωση, σε ένα δωρεάν ενιαίο και δημόσιο σχολείο, για αύξηση των δαπανών για την παιδεία. Όταν τα σχολεία είναι χωρίς βιβλία, χωρίς καθηγητές τότε είναι η κυβέρνηση που κλείνει τα σχολεία.
Τις τελευταίες μέρες εκδηλώνεται ένας αυταρχικός παροξυσμός από τη μεριά της κυβέρνησης, αξιοποιώντας κατά κύριο λόγο εισαγγελείς, προϊστάμενους εκπαίδευσης και ορισμένους διευθυντές σχολείων, σε βάρος του μαθητικού κινήματος, των αγωνιζόμενων μαθητών με στόχο την κατατρομοκράτησή τους και την αποτροπή μαθητικών αγώνων.
Διευθυντές καλούν την αστυνομία στα σχολεία, εισαγγελείς οργανώνουν συσκέψεις για την αντιμετώπιση του «εσωτερικού «εχθρού», περιφερειακοί διευθυντές κόβουν τις αλυσίδες ενώ οι απειλές και η τρομοκρατία αποτελούν μόνιμο φαινόμενο. Πληθαίνουν τα κρούσματα βίας απέναντι σε μαθητές από δήθεν «αγανακτισμένους» γονείς, από διευθυντές που εν πολλοίς βρίσκουν πολιτικό άλλοθι στην ίδια την Υπουργό Παιδείας.
Η εγκύκλιος του εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ι. Τέντε επιφυλάσσει στους εκπαιδευτικούς το ρόλο του χαφιέ. Ο ανώτατος εισαγγελικός λειτουργός με εγκύκλιό του ζήτησε τη συμβολή των εκπαιδευτικών σε όποιες έρευνες γίνουν στα σχολεία με αφορμή τις καταλήψεις. Στην εγκύκλιό του ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου ζητάει από τους διευθυντές των σχολείων να καταδίδουν τους μαθητές που αγωνίζονται και συμμετέχουν στις καταλήψεις.
Η προώθηση την ίδια στιγμή αυταρχικών εσωτερικών κανονισμών στα σχολεία και η ύπαρξη της κατάπτυστης Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου αποδεικνύει ότι τα συγκεκριμένα φαινόμενα δεν είναι μεμονωμένα, αλλά υλοποιούνται με συγκεκριμένη κατεύθυνση και οδηγίες, στο έδαφος των μεθοδεύσεων της κυβέρνησης.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ η κ. Υπουργός:
- 1. Προτίθεται να πάρει πίσω οποιαδήποτε εγκύκλιο που τρομοκρατεί και απειλεί τους μαθητές;
- 2. Αν προτίθεται η κυβέρνηση να καταργήσει την απαράδεκτη Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, που ποινικοποιεί τους μαθητικούς αγώνες και διώκει όποιον αγωνίζεται.
- 3. Πώς αντιλαμβάνεται το ρόλο και τη λειτουργία του σχολείου και των στελεχών εκπαίδευσης η κυβέρνηση και αν αυτός συνάδει με την επιβολή του στρατιωτικού νόμου στα σχολεία.
Οι βουλευτής |
Θανάσης Παφίλης
Γιάννης Ζιώγας
Νίκος Καραθανασόπουλος
Διαμάντω Μανωλάκου
Γιάννης Πρωτούλης |