Ψηφιακά η φροντίδα και παρακολούθηση των ατόμων με προβλήματα Υγείας – Στον Δ. Μουζακίου


 Σε μια άλλη εποχή φιλοδοξεί να περάσει ο Δήμος Μουζακίου, μετά την πρόταση που υπέβαλλε στα πλαίσια του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ψηφιακή Σύγκλιση» για σύστημα τηλεϊατρικής για την παρακολούθηση και φροντίδα ατόμων με προβλήματα υγείας στην ευρύτερη περιοχή του.

Συνοπτικά στοιχεία Έργου

Το έργο «Ανάπτυξη εφαρμογής Tηλε-ιατρικής με χρήση αυτόνομου σταθμού Ιατρικών μετρήσεων (Health kiosk)», αφορά στην ανάπτυξη και παροχή καινοτόμων ψηφιακών υπηρεσιών κοινωνικής πρόνοιας και φροντίδας μέσω τεχνολογιών και εφαρμογών Ηλεκτρονικής -Υγείας στους πολίτες και τους επισκέπτες του Δήμου, χωρίς διακρίσεις και περιορισμούς, με σκοπό τη βελτίωση της ποιότητας ζωής και της αύξησης της αποτελεσματικότητας των δομών Κοινωνικής Στήριξης του Δήμου. Οι υπηρεσίες θα παρέχονται αφενός από ένα δίκτυο πέντε (5) Αυτόνομων Σταθμών Ιατρικών Μετρήσεων (Health Kiosks) αφετέρου από τρία (3) Φορητά Συστήματα Μετρήσεων που θα εξοπλίσουν το προσωπικό υπηρεσιών Κοινωνικής Στήριξης του Δήμου. Επίσης οι χρήστες θα μπορούν να δημιουργήσουν τον Ατομικό τους Ψηφιακό Ιατρικό Φάκελο όπου θα αποθηκεύονται όχι μόνο τα αποτελέσματα των μετρήσεων αλλά κάθε Ιατρικό δεδομένο που κρίνουν οι ίδιοι (ή προτείνει ο θεράπων Ιατρός) ότι πρέπει να αποτελεί τμήμα του Ιατρικού Ιστορικού. Από το έργο θα προκύψουν ωφέλειες για τους πολίτες αλλά και τους επαγγελματίες του Ιατρικού κλάδου.

Στόχος του έργου είναι να συμβάλει,

  • Στην αύξηση του αριθμού τον ατόμων που εξυπηρετούνται από τις Δημοτικές Υπηρεσίες Πρωτοβάθμιας Φροντίδας
  • Στην αποτελεσματικότερη και αποδοτικότερη λειτουργία των αρμόδιων υπηρεσιών του Δήμου (Δημοτικά Ιατρεία, Βοήθεια στο Σπίτι κλπ)
  • Στην καθημερινή παρακολούθηση ανθρώπων που χρήζουν βοήθεια
  • Στην πρόληψη και άμεση αντιμετώπιση συμβάντων
  • Στη δημιουργία ιατρικού ιστορικού ηλικιωμένων και ΑΜΕΑ
  • Στην ελαχιστοποίηση άσκοπων μετακινήσεων των ηλικιωμένων ή ΑΜΕΑ
  • Στην αύξηση του προσδόκιμου ζωής των πολιτών
  • Στη στήριξη κοινωνικά ευπαθών ομάδων
  • Στη στήριξη πολιτών που διαβιούν σε απομακρυσμένους οικισμούς
  • Στην αύξηση του αισθήματος ασφάλειας
  • Στην μείωση του αισθήματος εγκατάλειψης και αποκλεισμού
  • Στη συνέργεια μεταξύ των εμπλεκόμενων φορέων
  • Στη βελτίωση της ποιότητας ζωής
  • Στη βελτίωση του επιχειρηματικού κλίματος, διευκολύνοντας την ανάπτυξη και παροχή καινοτόμων υπηρεσιών υγείας
  • Στη δημιουργία εξειδικευμένων θέσεων εργασίας

Αντικείμενο του Έργου

Το προτεινόμενο έργο ««Ανάπτυξη εφαρμογής Tηλε-ιατρικής με χρήση αυτόνομου σταθμού Ιατρικών μετρήσεων (Health kiosk)» απαρτίζεται από ένα υποέργο, διάρκειας πέντε μηνών. Αντικείμενό του είναι παροχή ψηφιακών υπηρεσιών κοινωνικής πρόνοιας και φροντίδας μέσω τεχνολογιών και εφαρμογών Ηλεκτρονικής -Υγείας στους πολίτες του Δήμου, χωρίς διακρίσεις και περιορισμούς, με σκοπό τη βελτίωση της ποιότητας ζωής και της αύξησης της αποτελεσματικότητας των δομών Κοινωνικής Στήριξης του Δήμου.

Το σύστημα Τήλε-Ιατρικής θα αποτελείται από:

  • Εφαρμογή Δημιουργίας και Ενημέρωσης Ατομικού Ψηφιακού Ιατρικού Φακέλου
  • Διαδικτυακή Πύλη Υγείας, για τη πρόσβαση των πολιτών (και των εξουσιοδοτημένων ιατρών ή/και συγγενών) στον ατομικό τους Ψηφιακό Ιατρικό Φάκελο
  • Δίκτυο Αυτόνομων Σταθμών Ιατρικών Μετρήσεων (Health kiosk), με σκοπό τη συλλογή και αποστολή Ιατρικών Δεδομένων στον Ατομικό Ιατρικό Φάκελο του πολίτη.
  • Φορητά Συστήματα Ιατρικών Μετρήσεων (E-Health kit)

Ο πολίτης θα επισκέπτεται τον Ιατρικό Σταθμό της περιοχής του, όπου θα εκτελεί μία σειρά βασικών Ιατρικών Μετρήσεων. Τα αποτελέσματα θα μπορεί να τα αποθηκεύσει στον ατομικό του Ψηφιακό Ιατρικό Φάκελο ή/και να τα εκτυπώσει την ίδια στιγμή. Από τη στιγμή που έχουν αποθηκευτεί είναι προσβάσιμα τόσο στον ίδιο όσο και στο Ιατρικό προσωπικό (κατόπιν εξουσιοδότησης) μέσω της Διαδικτυακής Πύλης Υγείας. O ψηφιακός φάκελος μπορεί να εμπλουτίζεται με πληθώρα άλλων ιατρικών δεδομένων με σκοπό τη δημιουργία και ενημέρωση ενός ολοκληρωμένου Ιατρικού Ιστορικού. Επιπλέον το προσωπικό της υπηρεσίας Βοήθεια στο Σπίτι, θα εξοπλιστεί με φορητές συσκευές ιατρικών μετρήσεων με σκοπό την εξυπηρέτηση των πολιτών που δεν μπορούν να επισκεφθούν τους σταθμούς ιατρικών μετρήσεων. Ενώ η δυνατότητα συγκέντρωσης, επεξεργασίας και ορθής διάχυσης των πληροφοριών μέσω διαδικτυακής πύλης μεταξύ των εμπλεκομένων φορέων θα πολλαπλασιάσει τα οφέλη. Το  σύστημα θα αποτελείται από πέντε (5) ολοκληρωμένους αυτόνομους σταθμούς ιατρικών μετρήσεων (health kiosks), τρείς (3) φορητές μονάδες ιατρικών μετρήσεων και ένα κεντρικό κόμβο συλλογής, αποθήκευσης και επεξεργασίας των Ιατρικών μετρήσεων. Οι υπηρεσίες θα προσφέρονται από το Δήμο σε συνδυασμό με τις μη ηλεκτρονικές υπηρεσίες «Βοήθεια στο Σπίτι», «Κέντρο Υγείας» και «Δημοτικό Ιατρείο», που ήδη παρέχει ο Δήμος μέσω παραδοσιακών καναλιών επικοινωνίας. Το σενάριο λειτουργίας του συστήματος συνοψίζεται ως εξής:

Ο πολίτης επισκέπτεται το σημείο όπου βρίσκεται ο ιατρικός σταθμός. Έχει δύο επιλογές,

  • § να προχωρήσει σε ιατρικές μετρήσεις οι οποίες δεν θα αποθηκευτούν αλλά μόνο θα εκτυπωθούν και να πάρει τα εκτυπωμένα αποτελέσματα μαζί του.
  • § να δημιουργήσει ιατρικό φάκελο όπου όλα τα αποτελέσματα θα αποθηκεύονται. Πρόσβαση στα δεδομένα θα έχει ο ίδιος από τον σταθμό αλλά και μέσω διαδικτύου. Επίσης θα μπορεί να δίνει δικαίωμα πρόσβασης στον προσωπικό του γιατρό ή συγγενείς πρώτου βαθμού.

Στην περίπτωση που δημιουργεί Ιατρικό Φάκελο τότε τα δεδομένα αποστέλλονται μέσω του ασύρματου δικτύου του Δήμου ή σύνδεσης ADSL στον Κεντρικό Κόμβο. Εκεί βρίσκεται ο κεντρικός εξυπηρετητής όπου φυλάσσονται τα ιατρικά δεδομένα σε βάση δεδομένων. Επίσης ο server φέρει εφαρμογή διαχείρισης Ιατρικών Φακέλων και επεξεργασίας Ιατρικών Δεδομένων. Η εφαρμογή είναι προσβάσιμη μέσω διαδικτύου και δίνει τη δυνατότητα στον χρήστη – και σε εξουσιοδοτημένα άτομα – να δουν τα αποτελέσματα των μετρήσεων (πίνακες και διαγράμματα) αλλά και να προσθέσουν πληροφορίες όπως φαρμακευτική αγωγή που ακολουθούν, να αποθηκεύσουν τα αποτελέσματα νέων εξετάσεων (π.χ. καρδιογράφημα) σε ψηφιακή μορφή κλπ, με σκοπό τη δημιουργία και διατήρηση ενός πλήρους Ιατρικού Ιστορικού. Επίσης θα υπάρχει η δυνατότητα αυτόματης αποστολής ενημερώσεων (σε εξουσιοδοτημένα άτομα όπως συγγενείς και προσωπικός ιατρός) σε περίπτωση που τα αποτελέσματα των Ιατρικών Μετρήσεων ξεπεράσουν τα καθορισμένα (από τον Ιατρό) όρια. Οι ενημερώσεις θα αποστέλλονται μέσω e-mail ή/και sms μηνύματος.    

Σκοπιμότητα και αναμενόμενα οφέλη

Η φροντίδα και παρακολούθηση ατόμων με προβλήματα υγείας,  αποτελούν σε ολόκληρο τον κόσμο ένα σημαντικό πρόβλημα. Μέχρι τώρα το πρόβλημα αντιμετωπιζόταν με παραδοσιακές μεθόδους όπως επισκέψεις ιατρικών κλιμακίων και κοινωνικών λειτουργών σε άτομα που χρήζουν βοήθεια.

Στον Δήμο Μουζακίου τις υπηρεσίες αυτές παρέχουν Δημοτικές Υπηρεσίες και Δομές Υποστήριξης όπως «Βοήθεια στο Σπίτι», «Κέντρο Ημερήσιας Φροντίδας Ηλικιωμένων» και «Μονάδα Κοινωνικής Μέριμνας».

Οι υπηρεσίες αυτές όμως δεν μπορούν να καλύψουν πλήρως τις ανάγκες των ευπαθών ομάδων λόγω: 

  • Του πλήθους των ατόμων που χρήζουν παρακολούθησης
  • Της γεωγραφικής διασποράς των ατόμων
  • Της ελλιπούς στελέχωσης
  • Της τεχνολογικής υστέρησης
  • Της προβληματικής επικοινωνίας μεταξύ τόσο των φορέων όσο και των μονάδων του Εθνικού Συστήματος Υγείας.

Αν λάβουμε υπόψη τις παραπάνω αδυναμίες, μόνο ένας μικρός αριθμός ατόμων μπορεί να εξυπηρετηθεί (όχι καθημερινά) παρόλο τις υπεράνθρωπες προσπάθειες των ανθρώπων που στελεχώνουν τις παραπάνω υπηρεσίες.

Όμως αν οι δράσεις των Υπηρεσιών και Δομών Κοινωνικής Στήριξης συμπληρωθούν με εφαρμογές και υπηρεσίες Ηλεκτρονικής Υγείας (E-Health), τότε η αποτελεσματικότητα αυξάνεται εντυπωσιακά.

Σκοπός του έργου είναι η παροχή ψηφιακών υπηρεσιών κοινωνικής πρόνοιας και φροντίδας μέσω τεχνολογιών και εφαρμογών Ηλεκτρονικής -Υγείας, με στόχο την πρόληψη και αντιμετώπιση κινδύνων που αφορούν στην υγεία ειδικών ομάδων του πληθυσμού, αυξάνοντας παράλληλα το αίσθημα ασφαλείας και συμβάλλοντας στη μείωση του αισθήματος αποκλεισμού και εγκατάλειψης τον ομάδων αυτών.

Αναλυτικότερα η προτεινόμενη πράξη συμβάλει,

  • Στην αύξηση του αριθμού τον ατόμων που εξυπηρετούνται από τις Δημοτικές Υπηρεσίες Πρωτοβάθμιας Φροντίδας
  • Στην αποτελεσματικότερη και αποδοτικότερη λειτουργία των αρμόδιων υπηρεσιών του Δήμου (Δημοτικά Ιατρεία, Βοήθεια στο Σπίτι κλπ)
  • Στην καθημερινή παρακολούθηση ανθρώπων που χρήζουν βοήθεια
  • Στην πρόληψη και άμεση αντιμετώπιση συμβάντων
  • Στη δημιουργία ιατρικού ιστορικού ηλικιωμένων και ΑΜΕΑ
  • Στην ελαχιστοποίηση άσκοπων μετακινήσεων των ηλικιωμένων ή ΑΜΕΑ
  • Στην αύξηση του προσδόκιμου ζωής των πολιτών
  • Στη στήριξη κοινωνικά ευπαθών ομάδων
  • Στη στήριξη πολιτών που διαβιούν σε απομακρυσμένους οικισμούς
  • Στην αύξηση του αισθήματος ασφάλειας
  • Στην μείωση του αισθήματος εγκατάλειψης και αποκλεισμού
  • Στη συνέργεια μεταξύ των εμπλεκόμενων φορέων
  • Στη βελτίωση της ποιότητας ζωής
  • Στη βελτίωση του επιχειρηματικού κλίματος, διευκολύνοντας την ανάπτυξη και παροχή καινοτόμων υπηρεσιών υγείας
  • Στη δημιουργία εξειδικευμένων θέσεων εργασίας

Στόχοι και Έκταση του Έργου

Ο Δήμος Μουζακίου επιχειρεί με το παρόν έργο να βελτιώσει την ποιότητα ζωής των κατοίκων, αναπτύσσοντας καινοτόμες εφαρμογές υγείας οι οποίες θα λειτουργήσουν ενισχυτικά στις δημοτικές υπηρεσίες φροντίδας και υγείας επιτρέποντας παράλληλα στο Ιατρικό προσωπικό (Ιδιωτικού και Δημόσιου τομέα) να βελτιώσει τις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας.

Κύριος στόχος του έργου είναι η εξυπηρέτηση τουλάχιστον του 4% του πληθυσμού του Δήμου, δηλαδή 800 άτομα κατά τη λήξη του έργου. Φυσικά η υποδομή που θα αναπτυχθεί (λογισμικό και εξοπλισμός) θα μπορεί να εξυπηρετήσει περισσότερους πολίτες, αλλά αυτό θα εξαρτηθεί από το βαθμό αποδοχής του έργου από τον πληθυσμό.

Οι βασικοί στόχοι που πρέπει να επιτευχθούν κατά τη λήξη του έργου είναι,

•1.     Στόχος 1: Δημιουργία Ψηφιακών Ιατρικών Φακέλων από 700 κατοίκους του Δήμου.

•2.     Στόχος 2: Επιτόπια Μέτρηση Βασικών Ιατρικών Παραμέτρων στα σημεία λειτουργίας των Health-Kiosks.

•3.     Στόχος 3: Εξυπηρέτηση ευπαθών ομάδων (ηλικιωμένοι, ΑΜΕΑ κλπ) μέσω των Φορητών Συστημάτων Ιατρικών Μετρήσεων.

•4.     Στόχος 4: Χρήση των υπηρεσιών Ψηφιακού Φακέλου από Ιατρούς (Ιδιωτικού και Δημοσίου τομέα) και συγγενείς χρηστών.

Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες

Το Σύστημα Τήλε-Ιατρικής υλοποιεί και παρέχει ένα πλήθος υπηρεσιών (τέσσερις  υπηρεσίες στο σύνολο).

Για τους πολίτες και τις επιχειρήσεις θα παρέχονται οι παρακάτω υπηρεσίες μέσω της Διαδικτυακής Πύλης Υγείας του Δήμου.

1. Τήλε-Ιατρική. Οι πολίτες θα μπορούν να μετρούν βασικές ιατρικές παραμέτρους σε αυτόνομους σταθμούς μέτρησης (Health-Kiosk). Η υπηρεσία αυτή θα παρέχεται και στους πολίτες που εξυπηρετούνται από την υπηρεσία Βοήθεια στο Σπίτι μέσω φορητών Σταθμών. Τα αποτελέσματα των μετρήσεων θα καταχωρούνται στον Ατομικό Ψηφιακό Ιατρικό Φάκελο Υγείας του χρήστη, αν το επιθυμεί, ενώ θα υπάρχει η δυνατότητα επιτόπου εκτύπωσης των μετρήσεων.

Ο προσωπικός Ιατρός θα μπορεί να θέτει όρια (thresholds) σε κάθε μέτρηση. Αν αυτά ξεπεραστούν θα στέλνονται ενημερώσεις στα εξουσιοδοτημένα άτομα.

Οι υπηρεσίες κοινωνικής στήριξης και πρωτοβάθμιας υγείας θα μπορούν να παρακολουθούν ευπαθείς ομάδες, κατόπιν εξουσιοδότησης, και να παρεμβαίνουν προληπτικά.

Επίσης, η εφαρμογή Τήλε-Ιατρικής θα μπορεί να συνδεθεί με συστήματα τρίτων (Web Services) όπως Δημόσια και ιδιωτικά ιατρεία και νοσοκομεία με σκοπό την αποτελεσματικότερη παρακολούθηση των ασθενών.

Οι βασικές μετρήσεις θα περιλαμβάνουν τουλάχιστον,

  • – Καρδιογράφημα ενός ηλεκτροδίου
  • – Πίεση
  • – Οξυγόνωση Αίματος
  • – Αριθμό Σφίξεων και ρυθμό
  • – Ρυθμό Αναπνοών
  • – Θερμοκρασία
  • – Βάρος

2. Ψηφιακός Ιατρικός Φάκελος.  Κάθε χρήστης θα μπορεί να δημιουργήσει ένα Ατομικό Ψηφιακό Ιατρικό Φάκελο στον οποίο θα καταχωρούνται τα αποτελέσματα από της μετρήσεις που εκτελεί το Health Kiosk ή/και το φορητό σύστημα μέτρησης, όπως και κάθε άλλη ιατρική πράξη και πληροφορία που καταχωρεί ο ίδιος ή εξουσιοδοτημένο ιατρικό προσωπικό. 

Ο Φάκελος θα είναι προσβάσιμος μέσω διαδικτύου χωρίς περιορισμούς ως προς το μέσο, Η/Υ, PDA, TOUCH PC, Smart Phone κλπ.

3. Κάρτα Υγείας.  Κάθε χρήστης θα μπορεί να δημιουργήσει και να εκτυπώσει μία ατομική Κάρτα Υγείας. Η κάρτα θα αναγράφει και τα στοιχεία του χρήστη και τον κωδικό σύνδεσης στον Ψηφιακό Ιατρικό Φάκελο. Με αυτόν τον τρόπο ο Ιατρικός Φάκελος θα είναι προσβάσιμος από το Ιατρικό Προσωπικό σε περίπτωση ατυχήματος ή άλλων αιφνίδιων συμβάντων.

4. Διαδικτυακή Πύλη Υγείας.  Πέρα τον παραπάνω υπηρεσιών η Πύλη Υγείας θα ενημερώνει τους πολίτες για μια σειρά θεμάτων όπως,

  • Υπηρεσίες Κοινωνικής Στήριξης και Πρωτοβάθμιας Υγείας που παρέχονται από τον Δήμο και Φορείς Υγείας
  • πρόγραμμα δράσεων όπως εμβολιασμοί, αιμοδοσία κλπ
  • εφημερεύοντα νοσοκομεία και φαρμακεία
  • θέματα πρόληψης και αντιμετώπισης περιστατικών (νόσων, ιώσεων, πανδημιών).
  • επίσης θα περιλαμβάνει βιβλιοθήκη υγείας όπου θα παρέχονται χρήσιμες πληροφορίες για την βελτίωση της υγείας του πληθυσμού και την υιοθέτηση σωστών πρακτικών στην καθημερινή ζωή.
  • τέλος θα διατίθενται στοιχεία δημόσιας υγείας και θα παρουσιάζονται στατιστικά στοιχεία της δημόσιας υγείας καθώς και σχετικές ενημερωτικές μελέτες.

Σε επιλεγμένα σημεία του Δήμου θα εγκατασταθούν Αυτόνομοι Σταθμοί Μέτρησης (Health Kiosks). Τα Health Kiosks θα είναι εξοπλισμένα με εκτυπωτή, αισθητήρες μέτρησης ιατρικών παραμέτρων και αντίστοιχο λογισμικό. Ο πολίτης θα μπορεί με απλά βήματα να προχωρήσει σε μία σειρά Ιατρικών Μετρήσεων και είτε να δημιουργήσει ατομικό Ψηφιακό Ιατρικό Φάκελο όπου θα αποθηκευτούν τα δεδομένα ή να επιλέξει άμεση εκτύπωση των αποτελεσμάτων χωρίς αποθήκευση.

Επίσης μέσω του Health Kiosk θα μπορεί να έχει πρόσβαση στον ατομικό του φάκελο χωρίς να χρειάζεται να χρησιμοποιήσει τους αισθητήρες.

Το προσωπικό που στελεχώνει την Υπηρεσία Βοήθεια στο Σπίτι θα εξοπλιστεί με Φορητούς Σταθμούς Ιατρικών Μετρήσεων (E-Health kit). Κάθε σταθμός αποτελείται από ένα Tablet PC εξοπλισμένο με αισθητήρες μέτρησης ιατρικών παραμέτρων και αντίστοιχο λογισμικό. Ο χειριστής (σε αυτή την περίπτωση) θα βοηθά τον πολίτη να ολοκληρώσει τις Ιατρικές Μετρήσεις και να τις αποθηκεύσει στον Ατομικό του Φάκελο αν το επιθυμεί.

Για την δημιουργία του Ψηφιακού Ιατρικού Φακέλου απαιτείται η επικοινωνία των Σταθμών Ιατρικών Μετρήσεων με τον κεντρικό κόμβο (Δημαρχείο) όπου φιλοξενούνται οι εφαρμογές. Για το σκοπό αυτό θα υλοποιηθεί ένα Δίκτυο Μεταγωγής Δεδομένων το οποίο θα υλοποιεί ασφαλή ιδεατά κανάλια επικοινωνίας VPN. Κορυφή του θα είναι ο δρομολογητής του κεντρικού κόμβου ο οποίος θα συνδέεται στο διαδίκτυο μέσω γραμμής ADSL με πραγματικές διευθύνσεις. Κάθε Health Kiosk έχει δρομολογητή ADSL ο οποίος θα υλοποιεί το VPN με τον κόμβο και κάθε φορητό σύστημα θα φέρει 3G modem και μέσω αυτού θα υλοποιεί την αντίστοιχη σύνδεση.

Η εφαρμογή συλλογής ιατρικών δεδομένων από τους αισθητήρες επικοινωνεί μέσω του δικτύου με την εφαρμογή τηλεμετρίας η οποία δρομολογεί τις πληροφορίες από και προς τη βάση δεδομένων και λειτουργεί ως γέφυρα μεταξύ των σταθμών και των υπόλοιπων εφαρμογών.

Κάθε πολίτης θα μπορεί να δημιουργεί είτε μέσω των Σταθμών ή μέσω της Πύλης τον Ατομικό του Ψηφιακό Ιατρικό Φάκελο. Η εφαρμογή Ιατρικού Φακέλου θα δίνει τη δυνατότητα στον πολίτη να δημιουργήσει και να διατηρήσει ένα πλήρες Ιατρικό Ιστορικό.

Επίσης η εφαρμογή Ψηφιακού Ιατρικού Φακέλου θα μπορεί να στέλνει αυτόματες ενημερώσεις και ειδοποιήσεις στο εξουσιοδοτημένο Ιατρικό Προσωπικό και τους συγγενείς, μέσω e-mail ή και sms. Οι ενημερώσεις θα αποστέλλονται όταν τα αποτελέσματα των μετρήσεων κινούνται εκτός των ορίων που έχει θέσει το Ιατρικό Προσωπικό.

Η πρόσβαση στον Ιατρικό Φάκελο θα γίνεται κατόπιν ταυτοποίησης (user name – password).

Η εφαρμογή θα μπορεί να συνεργαστεί με εφαρμογές τρίτων (XML, web services), όπως συστήματα παρακολούθησης ασθενών φορέων του Δημοσίου ή και του Ιδιωτικού Τομέα.

Προϋπολογισμός Έργου

Το Έργο συγχρηματοδοτείται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «ΨΗΦΙΑΚΗ ΣΥΓΚΛΙΣΗ», του ΕΣΠΑ, κατά (80%) από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (κοινοτική συνδρομή) και κατά (20%) από Εθνικούς Πόρους (εθνική συμμετοχή).

Το σύνολο των δαπανών του Έργου (κοινοτική συνδρομή και εθνική συμμετοχή), θα βαρύνουν τις πιστώσεις του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, και συγκεκριμένα τον ενάριθμο κωδικό Συλλογικής Απόφασης Ένταξης (ΣΑΕ) 2011ΣΕ05580036.

Ο Προϋπολογισμός του Έργου ανέρχεται στο ποσό των διακοσίων τριάντα μία χιλιάδων και εκατό ευρώ , €231.100,00 (προϋπολογισμός χωρίς ΦΠΑ : € 187.886,18 – ΦΠΑ (23 %): € 43.213,82) και συμπεριλαμβάνει το κόστος των υπηρεσιών πάσης φύσεως για 3 έτη μετά την οριστική παραλαβή του Έργου, ως δικαίωμα προαίρεσης.

Ο Δήμος παρέχει υπηρεσίες Κοινωνικής Στήριξης και Φροντίδας μέσω των ΚΑΠΗ και τις υπηρεσίας Βοήθεια στο Σπίτι.

Οι παρεχόμενες υπηρεσίες θα ενδυναμωθούν και θα εμπλουτιστούν με τις υπηρεσίες που θα αναπτυχθούν στα πλαίσια του έργου.

Οι υπηρεσίες Βοήθεια στο Σπίτι και ΚΑΠΗ πρόκειται να εμπλακούν άμεσα στο έργο τόσο κατά την υλοποίηση όσο και κατά την παραγωγική λειτουργία.

Στη φάση της υλοποίησης θα λειτουργήσουν συμβουλευτικά, ενώ κατά τη διάρκεια της παραγωγικής λειτουργίας, το προσωπικό των υπηρεσιών θα κάνει καθημερινή χρήση των υπηρεσιών και του εξοπλισμού και θα βοηθά τους πολίτες στην εξοικείωση τους με τις Ψηφιακές Υπηρεσίες Υγείας.

Κύριο ρόλο στην υλοποίηση και υποστήριξη του έργου καθ όλο τον χρόνο ζωής του, θα έχει το Τμήμα Προγραμματισμού.

Η στήριξη και λειτουργία των Επιχειρησιακών Προγραμμάτων του Δήμου Μουζακίου γίνετε από το αυτοτελές γραφείο υποστήριξης αιρετών οργάνων σύμφωνα με τον Ο.Ε.Υ. (άρθρο 4) που έχει το κάτωθι αντικείμενο:

  • Προγραμματισμός της τοπικής ανάπτυξης και της δράσης του Δήμου
  • Προγράμματα Ευρωπαϊκής Ένωσης
  • Τουριστική Ανάπτυξη
  • Προστασία /Διαχείριση Δασών.
  • Αγροτική Ανάπτυξη.
  • Οργάνωση και ανάπτυξη ανθρώπινου δυναμικού.
  • Μηχανοργάνωση/ Τεκμηρίωση

Το γραφείο προγραμματισμού – οργάνωσης και πληροφορικής του Δήμου είναι υπεύθυνο για την υλοποίηση των Επιχειρησιακών Προγραμμάτων.  Η έρευνα και η παρακολούθηση των εξελίξεων της περιοχής, η συγκέντρωση πληροφοριών από το εξωτερικό περιβάλλον που επηρεάζουν τις δραστηριότητες του Δήμου (π.χ. εθνικός, περιφερειακός και νομαρχιακός σχεδιασμός), η ενημέρωση για τα προγράμματα της Ε.Ε., η αναζήτηση συνεργασιών για την αξιοποίηση των δυνατοτήτων που προσφέρουν τα προγράμματα κλπ, είναι υπό την ευθύνη των αιρετών – πολιτικών προσώπων και οργάνων του Δήμου.

Ο Δήμος Μουζακίου διαθέτει διαδικασίες Μηχανογράφηση / Τεκμηρίωση η οποία αποβλέπει στην ενιαία ηλεκτρονική αρχειοθέτηση των εγγράφων του Δήμου και του νομοθετικού πλαισίου που διέπει τη λειτουργία του, στην διαχείριση των πελατών, στην εξασφάλιση και προστασία των αποθηκευμένων πληροφοριών κλπ. Συστήματα μηχανοργάνωσης, υφίστανται στις περισσότερες υπηρεσίες του Δήμου για την εκτέλεση συγκεκριμένων ενεργειών.

Προηγούμενο άρθρο Δήλωση της ασημίνας Σκάνδρα για τις εξελίξεις λειτουργίας του νοσοκομείου
Επόμενο άρθρο Σπ. Ταλιαδούρος: 15 ερωτήματα που δείχνουν την αποτυχία της Κυβέρνησης