Στις 9 Σεπτεμβρίου 2011 πραγματοποιήθηκε στο 5ο Δημ. Σχολείο Καρδίτσας στην αίθουσα τελετών συνάντηση των Νηπ/γών με θέμα «Προ-αναγνωστικές Δεξιότητες στο Νηπ/γείο: Θεωρία και Πράξη». Υπεύθυνη της οργάνωσης ήταν η Σύμβουλος Π.Α. Δρ. Ευαγγελία Παπαδημητρίου.
Εισηγητές του σεμιναρίου υπήρξαν η παραπάνω Σχολ. Σύμβουλος, η Δρ. Άρτεμης Παπαδημητρίου, η Ειδική Παιδαγωγός κ. Ιωάννα Μπακρατσά και η Νηπ/γός κ. Κικιλία Τσουκαλά. Η Σχ. Σύμβουλος διευκρίνισε τις διαφορές των όρων Βασικός Εγγραμματισμός και Ανάγνωσης. Αντιπαρέβαλε τις αρχές των επικρατέστερων φιλοσοφικών ρευμάτων – Αναλυτικοσυνθετική, Ολική και Διαδραστική Θεωρία, οι οποίες ερμηνεύουν την ανάπτυξη της αναγνωστικής ικανότητας των παιδιών. Ανέλυσε επίσης τα επιμέρους μέρη του βασικού εγγραμματισμού που αφορούν την τάξη του Νηπ/γείου (αλφάβητος, , λέξεις και γράμματα, κατανόηση, ανάγνωσης ως πηγή ευχαρίστησης και φωνολογική επίγνωση). Ο τομέας της φωνολογικής επίγνωσης (ανάλυση της λέξης σε ήχους) αναλύθηκε εκτενέστερα από την Δρ. Άρτεμη Παπαδημητρίου, η οποία εξήγησε τον όρο και παρουσίασε τις θεωρίες που τον στηρίζουν ως βασική, προ-αναγνωστική κατάκτηση των νηπίων. Έδωσε στις νηπ/γούς πολλές ασκησούλες που η εφαρμογή τους αποτελεί προϋπόθεση για την ανάπτυξη της αναγνωστικής ικανότητας των παιδιών.
Η κ. Ιωάννα Μπακρατσά ανέπτυξε τους παράγοντες που επηρεάζουν αρνητικά την ανάπτυξη της ανάγνωσης (βιολογικοί και περιβαλλοντικοί) και προέβη σε συμβουλές προς τους γονείς και τις νηπ/γούς που θα βοηθήσουν στην πρόληψη οποιασδήποτε δυσκολίας ανάγνωσης αναπτυξιακής μορφής. Τέλος η κ. Κικιλία Τσουκαλά παρουσίασε μια σειρά από εποπτικό υλικό που θα βοηθήσει τις νηπ/γούς στην εφαρμογή κατάλληλων πρακτικών εφαρμογών.
Το σεμινάριο παρακολούθησαν 120 νηπ/γοί του νομού μας.
Η Σχ. Σύμβουλος
Δρ. Ευαγγελία Παπαδημητρίου