Σύσκεψη των διευθυντών των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του δήμου Παλαμά με τη δημοτική Αρχή, πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι της Τρίτης στο Δημαρχείο, εν όψει της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς. Σκοπός της σύσκεψης ήταν μια αλληλοενημέρωση της δημοτικής Αρχής και των διευθυντών και ο συντονισμός τους για την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων του δήμου, αφού πλέον -σύμφωνα με τον «Καλλικράτη»- αρμόδιοι για τα σχολεία είναι οι δήμοι στους οποίους βρίσκονται.
Στη σύσκεψη συμμετείχε ο δήμαρχος Παλαμά κ. Κ. Πατσιαλής, ο αντιδήμαρχος για ζητήματα εκπαίδευσης κ. Δ. Πάτας, ο αντιδήμαρχος Σελλάνων κ. Ε. Τσιρώνης και οι διευθυντές των δημοτικών σχολείων.
Καλωσορίζοντας τους διευθυντές, ο δήμαρχος κ. Πατσιαλής τους ευχήθηκε καλή σχολική χρονιά και δεσμεύτηκε πως θα έχουν τη συνεργασία και στήριξη του δήμου, ενώ τόνισε πως τέτοιες συναντήσεις θα γίνονται σε τακτά χρονικά διαστήματα για την καλύτερη και αποτελεσματικότερη λειτουργία των σχολείων.
Ο δήμαρχος Παλαμά ζήτησε από τους διευθυντές να προχωρήσουν σε μια «καταγραφή των προβλημάτων κάθε σχολείου για να δούμε τι λείπει και πώς μπορούμε να ανταποκριθούμε ως δήμος σε μια προσπάθεια να τα επιλύσουμε».
Σχετικά με τη συντήρηση των σχολείων, ο κ. Πατσιαλής επισήμανε πως «υπάρχουν δυσκολίες λόγω έλλειψης χρημάτων». Αναφερόμενος στην καθαριότητα των σχολείων είπε πως οι καθαρίστριες θα εφαρμόζουν κανονικά το ωράριό τους και τόνισε πως θα γίνει ό,τι είναι δυνατό από πλευράς δήμου, να καλυφθούν κάποια προβλήματα και ελλείψεις στον τομέα αυτό, χωρίς επιπλέον οικονομική επιβάρυνση.
Για την οικονομική διαχείριση ο κ. Πατσιαλής είπε στους διευθυντές πως ο δήμος θα κάνει ό,τι είναι δυνατόν για να καλύψει τις ανάγκες με στόχο την καλύτερη λειτουργικότητα των σχολείων. «Ό,τι ανάγκες έχετε θα τις κουβεντιάζουμε. Όλα τα σχολεία θα έχουν την ίδια μεταχείριση. Τα χρήματα θα κατανέμονται από την Επιτροπή και θα αποδίδονται το γρηγορότερο στα σχολεία», τόνισε.
Ο δήμαρχος έκλεισε την παρέμβασή του, ζητώντας από τους διευθυντές να είναι εντάξει με τις υποχρεώσεις τους και να συνεργάζονται με τους αντιδημάρχους, τους προέδρους των επιτροπών και τους λοιπούς υπευθύνους για θέματα παιδείας.
Με τη σειρά του, ο αντιδήμαρχος κ. Πάτας ευχήθηκε στους διευθυντές «μια άψογη σχολική χρονιά» και έκανε μια αναφορά στα διαδικαστικά ζητήματα που θέτει ο «Καλλικράτης» και αφορούν τη λειτουργία των σχολείων.
Συγκεκριμένα, ο κ. Πάτας αναφέρθηκε στην έγκαιρη συγκρότηση των δύο Σχολικών Επιτροπών, Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, με προέδρους τον ίδιο και τον δημοτικό σύμβουλο κ. Απ. Τσερέπη αντίστοιχα, καθώς και τη συγκρότηση της Δημοτική Επιτροπής Παιδείας με πρόεδρο τον κ. Χρ. Βαϊόπουλο.
Αναφέρθηκε επίσης στις δύο δόσεις της χρηματοδότησης για την κάλυψη λειτουργικών εξόδων των σχολείων, καθώς και στα έσοδα από τις σχολικές περιουσίες, ενώ υποσχέθηκε στους διευθυντές ότι πρώτα θα εξοφληθούν οι παλιές οφειλές των σχολείων και μετά θα γίνει η νέα κατανομή, με βάση τη νέα κατάσταση που επικρατεί (αριθμός μαθητών) μετά τις συγχωνεύσεις.
Σχετικά με τη μεταφορά μαθητών, ο αντιδήμαρχος κ. Πάτας ενημέρωσε ότι έχουν καταρτισθεί εγκαίρως όλα τα μαθητικά δρομολόγια και αναμένεται να γίνει διαγωνισμός όπως προβλέπεται, μόλις αποσαφηνιστούν οι λεπτομέρειες από το υπουργείο. Διευκρίνισε δε, πως μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2011, η αρμοδιότητα μεταφοράς των μαθητών θα συνεχίσει να ανήκει στην Αντιπεριφέρεια (πρώην Νομαρχία) Καρδίτσας.
Στη συνέχεια, ακολούθησε ευρύτατος γόνιμος διάλογος μεταξύ των συμμετεχόντων στη σύσκεψη, όπου αντηλλάγησαν απόψεις και προτάσεις για την καλύτερη λειτουργία των σχολείων του δήμου.