Συνεργασία Δήμου Καρδίτσας και φορέων της εκπαίδευσης για την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων


 Σύσκεψη ενόψει της έναρξης του νέου σχολικού έτους για το συντονισμό και τη συνεργασία όλων των συναρμόδιων φορέων για την εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων του Δήμου Καρδίτσας πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι της Δευτέρας 29/8/2011 στο Δημαρχείο.

 Στη σύσκεψη που συγκλήθηκε με πρωτοβουλία του Δημάρχου Καρδίτσας κ. Κώστα Παπαλού, συμμετείχαν οι Αντιδήμαρχοι κ.κ. Ν. Καραγιάννης και Σοφ. Αρβανιτάκου, οι Δ/ντες της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καρδίτσας κ.κ. Ευθ. Μητσιάδου και Θ. Καρανίκας, ο Πρόεδρος της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας, Δημοτικός Σύμβουλος κ. Ν. Μουζιούρας, ο Αντιπρόεδρος της Σχολικής Επιτροπής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Ι. Ζορμπάς και οι νέοι Διευθυντές των σχολείων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Καρδίτσας.

Ο Δήμαρχος Καρδίτσας κ. Κ. Παπαλός, αφού ευχήθηκε στους νέους Δ/ντες για την ανάληψη των καθηκόντων τους, υπογράμμισε ότι για το Δήμο Καρδίτσας και τον ίδιο προσωπικά η Παιδεία αποτελεί βασική προτεραιότητα και η Δημοτική Αρχή καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια για να αντιμετωπίσει όλα τα ζητήματα που σχετίζονται με την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων του Δήμου , έστω κι αν η καθυστέρηση και ο περιορισμός στις χρηματοδοτήσεις που δίνονται γι’ αυτό το σκοπό, αποτελεί ένα σημαντικό πρόβλημα.

Αναλυτικότερα στις ενέργειες του Δήμου ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς αναφέρθηκε ο Αντιδήμαρχος κ. Ν. Καραγιάννης, ο οποίος επισήμανε ότι η Δημοτική Αρχή προώθησε εγκαίρως όλα τα διαδικαστικά ζητήματα που αφορούν στην λειτουργία των σχολείων:

  • – Συγκρότησε τις δύο Σχολικές Επιτροπές Α/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης με Προέδρους τους κ.κ. Γ. Κουκουζέλη και Ν. Καραγιάννη αντίστοιχα
  • – Συγκρότησε τη Δημοτική Επιτροπή Παιδείας με Πρόεδρο τον κ. Ν. Μουζιούρα
  • – Διέθεσε για την εξόφληση των οφειλών των σχολείων τις δύο δόσεις των χρηματοδοτήσεων που του δόθηκαν μέχρι σήμερα για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών των σχολείων, ενώ δεν έχει ακόμα λάβει χρηματοδότηση για τη συντήρησή τους.
  • – Έχει καταρτίσει εγκαίρως όλα τα μαθητικά δρομολόγια και έχει ετοιμότητα να δημοσιεύσει τη σχετική προκήρυξη στην εφημερίδα των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων- όπως προβλέπεται για συμβάσεις αναλόγου οικονομικού μεγέθους- μόλις αποσαφηνιστούν από το Υπουργείο όλες οι λεπτομέρειες. Διευκρίνισε πάντως ότι μέχρι 31/12/11 η σχετική αρμοδιότητα θα ανήκει στην Περιφέρεια Θεσσαλίας
  • – Οι αλλαγές στο καθεστώς που διέπει τις συμβάσεις των καθαριστριών των σχολείων και την πρόσληψή τους ενδεχομένως να δημιουργήσουν αρχικά πρόβλημα στην καθαριότητα των σχολικών κτηρίων, καθώς μέχρι και σήμερα δεν έχει οριστικοποιηθεί ποιος θα είναι ο φορέας που θα τις προσλάβει. Ο Δήμος το προηγούμενο διάστημα διέθεσε όσα χρήματα απαιτήθηκαν για τη μισθοδοσία τους, πριν σταλούν με καθυστέρηση οι σχετικές πιστώσεις.
  • – Όσον αφορά τέλος τη λειτουργία των σχολικών κυλικείων, ο Δήμος έχει ενημερώσει τους ενοικιαστές ότι δεν υπάρχει νομικά η δυνατότητα να μειωθούν τα μισθώματα και ότι όσοι έχουν οφειλές θα πρέπει να εξοφλήσουν άμεσα το 50% αυτών και μέχρι το τέλος του έτους το υπόλοιπο. Σε διαφορετική περίπτωση οι Σχολικές Επιτροπές είναι υποχρεωμένες να κάνουν νέο διαγωνισμό για τη μίσθωσή τους.

  Τόσο η κ. Μητσιάδου, όσο και ο κ. Καρανίκας επισήμαναν προς τους Δ/ντες των σχολείων ότι τα νέα δεδομένα που έχουν δημιουργηθεί στο χώρο της εκπαίδευσης καθιστούν επιτακτική την ανάγκη να υπάρξει στενή συνεργασία και συνεννόηση για να αντιμετωπιστούν τα όποια προβλήματα προκύψουν.

Αναλυτικότερα τα προβλήματα των σχολείων του Δήμου θα εξεταστούν τις επόμενες ημέρες κατά τη διάρκεια δύο ξεχωριστών συσκέψεων που θα πραγματοποιηθούν για την Α/θμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση με πρωτοβουλία του Δήμου.

Προηγούμενο άρθρο Εκδήλωση ιστορικής μνήμης πραγματοποίησε ο Δ. Μουζακίου στη θέση «Αρματολικό»
Επόμενο άρθρο 13ος ποδηλατικός δρόμος στην Τ.Κ. Παλαιοκκλησίου