Μετά τις τελευταίες θετικές εξελίξεις με τη σήραγγα της Δρακότρυπας όπου κατακυρώθηκε η δημοπρασία για την υποστήριξή της, μία άλλη σήραγγα έρχεται στο προσκήνιο, αυτή του Τυμπάνου, η οποία θα βγάλει την Αργιθέα από την οδική απομόνωση, ενώ θα διευκολύνει την πρόσβαση από την Καρδίτσα και τη Θεσσαλία προς την Ήπειρο και γενικότερα τη Δυτική Ελλάδα.
Το έργο
Το συγκεκριμένο έργο το διεκδικούν εδώ και χρόνια οι κάτοικοι της περιοχής της Αργιθέας. Η λειτουργία της υφιστάμενης οδού αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα τα οποία οφείλονται στα κακά γεωμετρικά χαρακτηριστικά της, στις δυσμενείς καιρικές συνθήκες κατά τη διάρκεια του χειμώνα, στην ελλιπή αποχέτευση των ομβρίων και σε συχνά φαινόμενα κατολισθήσεων κατά μήκος της χάραξής της. Η Διεύθυνση Δημοσίων Έργων της Περιφέρειας Θεσσαλίας είχε αναθέσει σε σύμπραξη μελετητών, με επικεφαλής την OBERMEYER, τη μελέτη βελτίωσης ορισμένων τμημάτων της οδού, καθώς και την παραλλαγή της χάραξης άλλων τμημάτων αυτής. Η μελέτη -συνολικού προϋπολογισμού 1,8 εκ. ευρώ- είναι εδώ και χρόνια ώριμη και αναμένεται η χρηματοδότησή της από κάποιο πρόγραμμα (ΕΣΠΑ) προκειμένου να δρομολογηθεί η κατασκευή του. Σύμφωνα με την OBERMEYER η δημοπράτηση του έργου θα έπρεπε να έχει γίνει το 2005….
Τεχνικά χαρακτηριστικά έργου
Εφόσον η μελέτη παραμένει ως έχει και δεν έχουν επέλθει διάφορες τροποποιήσεις, τα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου είναι τα εξής: Για το εν λόγω σχεδιαζόμενο τμήμα οδοποιίας, μήκους 11km, η OBERMEYER έχει αναλάβει τη γεωτεχνική μελέτη της οδού, τη μελέτη της σήραγγας Τυμπάνου, μήκους 1500m, καθώς και τη μελέτη των απαιτούμενων τεχνικών έργων. Η σήραγγα, με εμβαδόν τυπικής διατομής 41m2, είναι διπλής κατεύθυνσης και παρακάμπτει τμήμα της υφιστάμενης οδού, το οποίο, λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών, παραμένει κλειστό κατά τους χειμερινούς μήνες. Για την ασφάλεια κατά τη λειτουργία της σήραγγας προβλέπεται η κατασκευή στοών διαφυγής και η εγκατάσταση συστημάτων πυρασφάλειας και εξαερισμού.
Το κύριο σώμα της σήραγγας θα διατρηθεί με τη Νέα Αυστριακή Μέθοδο, ενώ οι περιοχές των στομίων θα κατασκευαστούν με τη μέθοδο cut & cover. Η πολύπλοκη γεωλογία της περιοχής (κυρίως ασβεστόλιθοι και φλύσχης), το μεγάλο ύψος των υπερκειμένων (340m) και οι απαιτήσεις για την ελάχιστη δυνατή επέμβαση στο φυσικό περιβάλλον της περιοχής της σήραγγας αποτελούν τις κύριες δυσκολίες του έργου τόσο κατά τη φάση μελέτης όσο και κατά την κατασκευή του. Το έργο είναι προϋπολογισμού 22 εκ. ευρώ.
Σύσκεψη
Σύσκεψη για την επόμενη εβδομάδα προγραμματίζουν οι Δήμαρχοι Μουζακίου και Αργιθέας κ.κ. Κωτσός και Καναβός , φυσικά με τη συμμετοχή του Αντιπεριφερειάρχη Καρδίτσας κ. Τσιάκου, προκειμένου να τεθεί το ζήτημα επί τάπητος και σε όλες του τις διαστάσεις. Η σήραγγα του Τυμπάνου είναι ένα έργο που απαιτεί κατασκευής προκειμένου να μπει ένα τέλος στην ταλαιπωρία των κατοίκων αλλά και των διερχόμενων της περιοχής.