Ο Βουλευτής και τ. Υφυπουργός Παιδείας, κ. Σπύρος Ταλιαδούρος, με Ερώτησεις, που κατέθεσε στη Βουλή, στο Πλαίσιο του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου, προς την Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, καταγγέλλει την έλλειψη ενιαίας εκπαιδευτικής πολιτικής όσον αφορά το διδακτικό προσωπικό των ΤΕΙ, που οδηγεί τα Ιδρύματα όλης της χώρας σε αδιέξοδο και ζητά την διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας τους με επαρκές διδακτικό προσωπικό. Επίσης ζητά και την ρύθμιση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων των ΤΕΙ, που εκκρεμούν υπονομεύοντας το κύρος των πτυχίων αλλά και των ίδιων των Ιδρυμάτων.
Ειδικότερα οι ερωτήσεις του κ. Ταλιαδούρου αναφέρουν τα εξής:
ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ΕΚΤΑΚΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΤΩΝ ΤΕΙ
«Σημαντικό πρόβλημα στο ΤΕΙ Αθήνας έχει προκαλέσει η πολιτική του Υπουργείου Παιδείας σχετικά με το έκτακτο προσωπικό. Χωρίς συντονισμό και χωρίς ενιαία εκπαιδευτική πολιτική, το Υπουργείο Παιδείας οδηγεί το Ίδρυμα σε αδιέξοδο, θέτοντας σε κίνδυνο την ομαλή του λειτουργία.
Συγκεκριμένα, με το αρ. πρωτ. Φ11/49247α/Ε5/ 21-04-2011 έγγραφο εστάλη η κατανομή των 2.800 θέσεων έκτακτου Εκπαιδευτικού Προσωπικού για όλα τα ΤΕΙ. Οι θέσεις του έκτακτου προσωπικού σε σχέση με πέρυσι ήταν μειωμένες κατά 30%. Στη συνέχεια, στις 27-05-2011 εστάλη το αρ. πρωτ. Φ11/61090/Ε5/27-05-2011 έγγραφο με θέμα «Ζητούνται στοιχεία για ώρες διδασκαλίας τακτικού και έκτακτου ΕΠ», με σκοπό, όπως αναφέρεται στο έγγραφο, να σχεδιαστεί η κατανομή των θέσεων ΕΠ με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου για το ακαδημαϊκό έτος 2011-2012 σύμφωνα με το Ν. 1404/1983. Ακολούθως ο τ. Υφυπουργός κ. Ιωάννης Πανάρετος έστειλε το με αρ. πρωτ. 62555/Ε5/01-06-2011 έγγραφο, με θέμα «Θέσεις έκτακτου και ωρομίσθιου προσωπικού για το ακαδημαϊκό έτος 2011-2012». Ουσιαστικά δηλαδή σε διάστημα μικρότερο του ενός μηνός εστάλησαν τρία έγγραφα, με το ίδιο θέμα, τα οποία όμως αναιρούσαν το ένα το άλλο.
Πρέπει να σημειωθεί ότι ο θεσμός του έκτακτου ΕΠ ήρθε για να καλύψει εκπαιδευτικές ανάγκες, διότι όταν άρχισε να ισχύει ο Ν. 1404/1983, ο αριθμός των μελών μόνιμου ΕΠ ήταν σημαντικά μικρός. Σήμερα έπειτα από τις συνεχείς συνταξιοδοτήσεις, ο αριθμός των μελών μόνιμου ΕΠ εξακολουθεί να είναι μικρός σε σχέση με τις ανάγκες. Μάλιστα έχει μειωθεί σε τέτοιο βαθμό ώστε να προκαλούνται σοβαρά προβλήματα στην εκπαιδευτική διαδικασία από τη μη αναπλήρωσή τους, με συνέπεια να είναι αναγκαία η πρόσληψη έκτακτου ΕΠ. Σε κάθε περίπτωση όμως, το έκτακτο προσωπικό είναι αναγκαίο για την διδασκαλία εξειδικευμένων και εργαστηριακών μαθημάτων, ιδιαίτερα στα Τεχνολογικά Ιδρύματα της χώρας μας, στα οποία τα εργαστήρια αποτελούν βασικό μέρος των σπουδών.
Ιδιαίτερα μάλιστα στο ΤΕΙ Αθήνας, στο οποίο φοιτούν συνολικά 28.000 σπουδαστές, είναι σαφές ότι η μείωση του αριθμού του έκτακτου εκπαιδευτικού προσωπικού θα προκαλέσει σοβαρά προβλήματα στην εύρυθμη λειτουργία του, με κίνδυνο αναστολής της λειτουργίας του.
Κατόπιν αυτών ΕΡΩΤΑΤΑΙ η κα Υπουργός:
-Για ποιό λόγο προβήκατε σε αδιάκριτη μείωση του αριθμού του έκτακτου εκπαιδευτικού προσωπικού, χωρίς να λάβετε υπ’ όψιν τις ιδιαίτερες ανάγκες κάθε Ιδρύματος;
-Σε ποιές ενέργειες προτίθεστε να προβείτε προκειμένου να διασφαλιστεί η εύρυθμη λειτουργία των ΤΕΙ και ιδιαίτερα του ΤΕΙ Αθήνας και να αποφευχθεί ο κίνδυνος αναστολής της λειτουργίας του;»
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΠΤΥΧΙΟΥΧΩΝ ΤΕΙ
«Από το 2009 παραμένει σε εκκρεμότητα η ρύθμιση των επαγγελματικών δικαιωμάτων πτυχιούχων ΤΕΙ που δεν είχαν καθορισμένα επαγγελματικά δικαιώματα. Πρέπει να σημειωθεί ότι έως το 2009, από τις 93 ειδικότητες που λειτουργούν συνολικά στα Τ.Ε.Ι. της χώρας, είχαν εκδοθεί τα προεδρικά διατάγματα για τις 70 ειδικότητες. Συγκεκριμένα, από το 2004 έως το 2009 εκδόθηκαν π.δ. για 22 Τμήματα. Αλλά και για όλα τα υπόλοιπα Τμήματα, έως το 2009, είχαν ήδη αντιμετωπιστεί, όσον αφορά στην αρμοδιότητα του ΥΠ.Ε.Π.Θ., όλες οι εκκρεμότητες της διαδικασίας καθορισμού των επαγγελματικών δικαιωμάτων και αναμενόταν η έκδοση των σχετικών π.δ. μετά την τήρηση της απαιτούμενης κατά νόμο διαδικασίας (υπογραφή από όλους τους συναρμόδιους υπουργούς, επεξεργασία ΣτΕ).
Κατόπιν αυτών ΕΡΩΤΑΤΑΙ η κα Υπουργός:
-Σε ποιές ενέργειες προτίθεστε να προβείτε και ποιό είναι το ακριβές χρονοδιάγραμμα για την επίλυση των εκκρεμοτήτων όσον αφορά στην επαγγελματική κατοχύρωση των πτυχιούχων ΤΕΙ; »