Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η διαδικασία αναδιάρθρωσης των Δημοτικών Επιχειρήσεων, των Οργανισμών και κυρίως των υπαλλήλων στον Δήμο Καρδίτσας, οι οποίες θα παρουσιαστούν στο επόμενο δημοτικό συμβούλιο από τον αρμόδιο Αντιδήμαρχο Προγραμματισμού, Ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, Διαφάνειας και Αναδιοργάνωσης κ. Νίκο Καραγιάννη. Στόχος της δημοτικής αρχής είναι να προσαρμόσει τις νέες διευθύνσεις στις προϋποθέσεις που έχει θέσει ο Καλλικράτης, καθώς και να επανεξετάσει τα προσόντα των υπαλλήλων με βάση τις νέες προσδοκίες του νέου διευρυμένου δήμου.
Πρότυπο ΕΕΤΑΑ
Η Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (ΕΕΤΑΑ) έχει διαμορφώσει κάποια ενδεικτικά Οργανογράμματα (για μεσαίους πληθυσμιακά Δήμους, για μεσαίους προς μεγάλους και για μεγάλους Δήμους) και πάνω σε αυτό τον «μπούσουλα» έκανε τους σχεδιασμούς του και ο Δήμος Καρδίτσας (ακολουθώντας το παράδειγμα των μεσαίων Δήμων προς μεγάλων).
Θα πρέπει, λοιπόν, να επισημάνουμε πως κάποιες Διευθύνσεις και κάποια Τμήματα θα είναι υποχρεωτικά για όλους, όπως στην περίπτωση της Διεύθυνσης Οικονομικής και Αγροτικής Ανάπτυξης και του Τμήματος Ισότητας των δύο Φύλων.
Όλα τα υπόλοιπα θα διαμορφωθούν σύμφωνα με τις ανάγκες ή και τις ιδιαιτερότητες του κάθε Δήμου και αυτό ακριβώς προσπαθεί να πράξει όλο αυτό το διάστημα και ο Δήμος Καρδίτσας : το σωστό διαχωρισμό των αναγκών του σε υπηρεσίες.
Αυτές οι ριζικές αλλαγές, όμως, θα φέρουν τα πάνω – κάτω σε ό, τι αφορά στις θέσεις του προσωπικού το οποίο θα πρέπει τώρα να καταταγεί.
Οι κατατάξεις θα γίνουν, όπως προαναφέραμε, βάσει των γνώσεων και των ικανοτήτων του κάθε υπαλλήλου. Συνολικά, αυτή τη στιγμή έχει στο δυναμικό του 504 περίπου υπαλλήλους και με αυτούς που απασχολούνται στα Νομικά Πρόσωπα ο αριθμός ανέρχεται στους 620 περίπου. Οι αορίστου χρόνου θα καταταγούν σε προσωποπαγείς θέσεις, ενώ θα υπάρξουν και κάποιες νέες οργανικές θέσεις.
Ο κ. Καραγιάννης
Πιο αναλυτικά, ο αντιδήμαρχος κ. Νίκος Καραγιάννης ανέφερε τα ακόλουθα :
«Στην επόμενη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου μέσα στον Ιούνιο θα ψηφιστεί ένα από τα πιο σημαντικά θέματα που έχει να αντιμετωπίσει ο Δήμο σε αυτή την τετραετία.
Πρόκειται για τον νέο Οργανισμό Εσωτερικής υπηρεσίας του Δήμου.
Και για να καταλάβει ο κόσμος τι εννοούμε, είναι σαν να γκρεμίζουμε την πυραμίδα του Δήμου και να τη χτίζουμε από την αρχή. Θα έχουμε καινούργιες Διευθύνσεις, καινούργια Τμήματα και αφού ψηφιστεί αυτό, μετά με απόφαση του δημάρχου όλοι οι υπάλληλοι θα καταταγούν με βάση τα τυπικά τους και ουσιαστικά τους προσόντα στις κατάλληλες θέσεις.
Και αυτός ήταν ο λόγος που από την αρχή ζητήσαμε τα βιογραφικά τους. Για να καταταγούν, όταν έρθει η ώρα, δηλαδή τώρα, στην κατάλληλη θέση ο καθένας για να λειτουργήσει πιο σωστά ο Δήμος, με ορίζοντα τουλάχιστον δεκαετίας».