Να δοθούν τα στοιχεία για του ελέγχους των φορτηγών οχημάτων ζητά η Μαρία Θεοχάρη


 Ερώτηση προς τον Υπουργό Οικονομικών, κ. Γιώργο Παπακωνσταντίνου κατέθεσε η Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Ν. Καρδίτσας κα. Μαρία Θεοχάρη με θέμα την εφαρμογή του κανονισμού ΕΚ1072/2009 και τους ελέγχους φορτηγών οχημάτων.

 Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

«Σύμφωνα με την εγκύκλιο της Δ/νσης Εμπορευματικών Μεταφορών της Γενικής Δ/νσης Μεταφορών του ΥΠΟΜΕΔΙ(αρ. πρωτ. Β4/2010/2067/12-05-2010), από τις 14 Μαΐου 2010 εφαρμόζονται οι διατάξεις του νέου Κανονισμού 1072/2010, που ρυθμίζουν την πραγματοποίηση ενδομεταφορών από κοινοτικούς μεταφορείς. Βάσει των διατάξεων αυτών, έως την 31η Δεκεμβρίου 2011 εξαιρούνται από τη δυνατότητα διενέργειας ενδομεταφορών οι μεταφορείς που είναι εγκατεστημένοι στη Βουλγαρία και τη Ρουμανία, μέτρο το οποίο παύει να ισχύει από 1η Ιανουαρίου 2012, οπότε και θα μπορούν να πραγματοποιούν ενδομεταφορές στην Ελλάδα όπως και οι υπόλοιποι κοινοτικοί μεταφορείς. Στις εθνικές οδούς όμως παρατηρούμε να κυκλοφορούν φορτηγά οχήματα από τις παραπάνω χώρες, κατά παράβαση της σχετική εγκυκλίου.

Παράλληλα, οι κατά τόπους ομοσπονδίες ιδιοκτητών φορτηγών ιδιωτικής ή δημόσιας χρήσης δέχονται καθημερινά καταγγελίες για φορτηγά οχήματα που εκτελούν ανενόχλητα παράνομες μεταφορές. Συγκεκριμένα, η Ομοσπονδία Θεσσαλίας, Κεντρικής Ελλάδας και Δυτικής Μακεδονίας Ιδιοκτητών Φορτηγών Δημόσιας Χρήσεως έχει δεχτεί σωρεία μαρτυριών και καταγγελιών για οχήματα που μεταφέρουν συστηματικά και κατ’ επάγγελμα προϊόντα τρίτων, εισπράττοντας παράνομα το σχετικό κόμιστρο, διαπράττοντας ουσιαστικά τεράστια σε εύρος και έκταση φοροδιαφυγή και εισφοροδιαφυγή.

Η διενέργεια των απαιτούμενων ελέγχων από τον ΣΔΟΕ και τις λοιπές ελεγκτικές αρχές μπορεί να δώσει οριστικά τέλος σε αυτήν την κατάσταση, που αφενός διαιωνίζει την παραβατικότητα, αφετέρου υπονομεύει τον κλάδο των μεταφορέων εμπορευμάτων, ενώ παράλληλα βλάπτει την ελληνική οικονομία γενικότερα.

Δεδομένου ότι ο έλεγχος της εφαρμογής της κείμενης νομοθεσίας για την κυκλοφορία ελληνικών και αλλοδαπών φορτηγών οχημάτων ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης για τις διενεργούμενες με αυτά μεταφορές, καθώς και η επιβολή των διοικητικών κυρώσεων ανατίθεται στις αρμόδιες αρχές, μεταξύ των οποίων και η Υπηρεσία Ειδικών Ελέγχων (ΥΠ.Ε.Ε.) και τα Μικτά Κλιμάκια Ελέγχου,

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

  • 1. Ποιος ο αριθμός των αυτοκινήτων που έχουν ελεγχθεί και ποια τα αποτελέσματα των ελέγχων αυτών;
  • 2. Υπάρχει πρόθεση να θεσμοθετηθεί διάταξη νόμου που να προβλέπει επί τόπου είσπραξη προστίμου για παρανομούντα αλλοδαπά φορτηγά αυτοκίνητα, όπως συμβαίνει σε πολλές άλλες χώρες, εντός και εκτός Ε.Ε.;»

 

Προηγούμενο άρθρο Mε επιτυχία πραγματοποιήθηκε το σεμινάριο με θέμα «Διατροφή και Περιβάλλον» στο ΚΠΕ Μουζακίου
Επόμενο άρθρο Κ. Αγοραστός: Με το… ΚΤΕΛ πηγαίνουν στα χωριά για εκτιμήσεις οι γεωπόνοι του ΕΛΓΑ!