Στο πλαίσιο ανάδειξης της ταυτότητας των ποιοτικών προϊόντων της Θεσσαλίας, η Περιφέρεια Θεσσαλίας προγραμματίζει μια μεγάλη εκδήλωση προβολής αυτών, για τρεις μέρες, από 16 Ιανουαρίου μέχρι 18 του μήνα στην Αθήνα.
Τα εγκαίνια θα πραγματοποιηθούν την Πέμπτη 16 Ιανουαρίου στις 18:30 μ.μ. στο Μετρό του Συντάγματος και για τρεις μέρες όσοι επισκεφτούν την Έκθεση θα έχουν την δυνατότητα να γευτούν νόστιμα και ποιοτικά προϊόντα που θα προσφέρουν 14 Αγροτικοί Συνεταιρισμοί της Θεσσαλίας.
Η Περιφέρεια χρηματοδοτεί την παρουσία, με περίπτερα, των 14 αγροτικών οργανώσεων και Ενώσεων, οι οποίοι έχουν καταθέσει φακέλους για πιστοποίηση προϊόντων ΠΟΠ/ΠΓΕ, ενώ πρόθεση της είναι να συνεχίσει σε όλα τα επίπεδα την προσπάθεια ανάδειξης των ποιοτικών προϊόντων με ταυτότητα, ενισχύοντας το αγροτικό εισόδημα των παραγωγών.
Στην Έκθεση θα υπάρχει γευσιγνωσία, καθώς σε ειδικό παρασκευαστήριο θα μαγειρεύονται τα προϊόντα και θα προσφέρονται στους χρήστες του Μετρό και σε διερχόμενους από το Σύνταγμα πολίτες.
Ο Αντιπεριφερειάρχης Δημήτρης Τσέτσιλας
Για την ενδιαφέρουσα αυτή Έκθεση και γενικότερα για τη σημασία του όλου εγχειρήματος μίλησε (την Τετάρτη 15/1) στο Ηχόραμα 100,8 ο Θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Πρωτογενούς Τομέα και Αγροτικής Οικονομίας Δημήτρης Τσέτσιλας.
Ο κ. Τσέτσιλας ήταν καλεσμένος στην εκπομπή «Μεσημεριανό Μαγκαζίνο» (καθημερινά 14:00-15:00) με τη Βάσω Μπαλαμπάνη τονίζοντας τα ακόλουθα:
«Είναι μια πρωτοβουλία η οποία ξεκίνησε από μια ιδέα του Περιφερειάρχη Θεσσαλίας Δημήτρη Κουρέτα.
Έχουμε ήδη καταθέσει φάκελο για 12 προϊόντα ΠΟΠ και Γεωγραφικής ένδειξης και προέλευσης συν άλλα δύο που ετοιμάζουμε τώρα.
Με σκοπό να υποστηρίξουμε τα προϊόντα αυτά και να τα δείξουμε στον κόσμο, οργανώσαμε τη συγκεκριμένη Έκθεση.
Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν υπάρχουν και άλλα ΠΟΠ προϊόντα που έχουν γίνει τις δεκαετίες του ΄80 και του ΄΄90 αλλά ουσιαστικά είναι ένα πρότζεκτ μέσα από το οποίο θέλουμε να δώσουμε το στίγμα μας σαν Περιφερειακή Αρχή, ότι, δηλαδή, δίνουμε πολύ μεγάλη σημασία στον αγροδιατροφικό παράγοντας ώστε να πάρει αξία.
Και σε συνδυασμό και με κάποια άλλα θέματα του πολιτισμού και του τουρισμού που έχει η Έκθεση, σκοπός είναι να μπορέσουμε να δείξουμε το τρίπτυχο πάνω στο οποίο θέλουμε να στηριχτούμε για το μέλλον της Θεσσαλία. Αυτό είναι η αγροδιατροφή, ο τουρισμός και ο πολιτισμός.
Τόσο στα εγκαίνια όσο και τις υπόλοιπες μέρες της Έκθεσης, θα έχουμε γνωστούς σεφ που θα μαγειρεύουν με τα Θεσσαλικά προϊόντα.
Πέρα, δηλαδή, από τα 14 περίπτερα που θα έχουμε, θα έχουμε και δικό μας περίπτερο και δικό μας παρασκευαστήριο, με μάγειρες, θα κάνουμε διάφορα happening.
Όταν ένα προϊόν λαμβάνει την ένδειξη ΠΟΠ, παίρνει προστιθέμενη αξία και στο ράφι.
Είναι λογικό, λοιπόν, ότι θα είναι καλύτερη η τιμή του γιατί θα έχει ιδιαίτερα ποιοτικά χαρακτηριστικά που θα το αναδεικνύουν.
Και όλο αυτό είναι μια διαδικασία αρκετά χρονοβόρα που περνάει και από την ελληνική νομοθεσία και από την ευρωπαϊκή.
Άρα, αυτή η προστιθέμενη αξία θα είναι και στον έμπορο αλλά και στον παραγωγό».
Οι Συνεταιρισμοί που συμμετέχουν στην Έκθεση
Αναλυτικότερα, οι Συνεταιρισμοί που θα συμμετέχουν στην Έκθεση με τα προϊόντα τους, είναι οι κάτωθι:
-Aγροτικός Κτηνοτροφικός Συνεταιρισμός Λιβαδίου – Δολίχης «Ο Βοσκός» Βοσκοτύρι Λιβαδίου ΠΓΕ
-Ένωση Οινοποιών και Αποσταγματοποιών Τυρνάβου ΠΓΕ (οίνος λικέρ, αφρώδης οίνος ποιότητας, αφρώδης οίνος ποιότητας αρωματικού τύπου, ημιαφρώδης οίνος, οίνος από λιαστά σταφύλια)
-Αγροτικός Συνεταιρισμός Επεξεργασίας και Πωλήσεως Οπωροκηπευτικών Προϊόντων Τυρνάβου αχλάδι κρυστάλλι Τυρνάβου
-Κοινωνική Συνεταιριστική Επιχείρηση Συλλογικής και Κοινωνικής Ωφέλειας “οξυγόνο των Αγράφων”, οίνος “ΠΟΠ Πλαγιές Αγράφων”.
-Αγροτικός Συνεταιρισμός Παραγωγής Εμπορίας Μεταποίησης Φρούτων και Καστάνων Μελιβοίας «Αθανάτη», κάστανο Μελιβοίας ΠΟΠ
-Αγροτικός Συνεταιρισμός Παραγωγής Εμπορίας ροδάκινων – βερίκοκων και βάμβακος Καλοχωρίου, Αμύγδαλο Τεμπών ΠΓΕ
-Αγροτικός Συνεταιρισμός Παραγωγής & Εμπορίας Αγροτικών Προϊόντων Πλατυκάμπου, εντόπιο σκόρδο Πλατυκάμπου ΠΟΠ
-Νέος Αγροτικός Συνεταιρισμός Αμπελακίων κάστανο Αμπελακίων ΠΟΠ
-Αγροτικός Συνεταιρισμός ορεινά μήλα Αγιάς ΠΓΕ
-Αγροτικός Συνεταιρισμός Πυργετού, ακτινίδιο Δέλτα Πηνειού ΠΓΕ
-Αγροτικός Συνεταιρισμός Ζαγοράς Πηλίου, κάστανα Πηλίου ΠΟΠ
-Αγροτικός Συνεταιρισμός επαρχίας Φαρσάλων “Ο Ενιπέας”, ρεβίθια Αμοργός Φαρσάλων ΠΓΕ
-Αγουρέλαιο Πτελεού δήμος Αλμυρού
-Τσάι Ολύμπου Καλλιθέα Καρυά
Ωράριο λειτουργίας της έκθεσης: Πέμπτη 16 Ιανουαρίου 16.00-21.00 Παρασκευή (17-1) και Σάββατο (18-1) 9.00-21.00
Σε μήνυμά του, ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Δημήτρης Κουρέτας αναφέρει: «Πρόκειται για μια μοναδική πρωτοβουλία που αναδεικνύει τον πλούτο και την αυθεντικότητα της θεσσαλικής γης, προσφέροντας στους παραγωγούς μας την ευκαιρία να προβάλουν τη δουλειά τους και στους επισκέπτες την ευκαιρία να γνωρίσουν γεύσεις υψηλής ποιότητας.
Τα προϊόντα ΠΟΠ και ΠΓΕ αποτελούν τους πρεσβευτές του τόπου μας και αποδεικνύουν τη δύναμη της τοπικής παραγωγής όταν συνδυάζεται με γνώση, μεράκι και σεβασμό στη φύση.
Η έκθεση αυτή δεν είναι απλά μια βιτρίνα των προϊόντων μας, αλλά και ένα μήνυμα εξωστρέφειας και συνεργασίας. Μέσα από τη συμμετοχή παραγωγών, εμπόρων και καταναλωτών, χτίζουμε γέφυρες που προάγουν τη βιώσιμη ανάπτυξη και ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της Θεσσαλίας.
Ως Περιφέρεια Θεσσαλίας, στηρίζουμε κάθε προσπάθεια που προάγει την πιστοποίηση, την καινοτομία και την αειφορία. Σας καλώ όλους να αγκαλιάσετε αυτή την προσπάθεια, να στηρίξετε τα θεσσαλικά προϊόντα και να συμβάλετε στην προβολή της γαστρονομικής και πολιτιστικής μας κληρονομιάς».
Τριετές Στρατηγικό Σχέδιο για την προβολή και προώθηση των αγροδιατροφικών προϊόντων
Το τριετές Στρατηγικό Σχέδιο (2025-2027) για την προβολή και προώθηση των αγροδιατροφικών προϊόντων της Θεσσαλίας ψήφισε, εξάλλου, σε μία από τις τελευταίες του συνεδριάσεις, το Περιφερειακό Συμβούλιο Θεσσαλίας.
Σύμφωνα με την εισήγηση του Αντιπεριφερειάρχη Πρωτογενούς Τομέα, Δημήτρη Τσέτσιλα, στόχος είναι να υπάρξει από εξειδικευμένη εταιρία ένα αποτύπωμα των εκθέσεων στις οποίες συμμετέχει η Περιφέρεια Θεσσαλίας.
Πρόκειται για μια ακόμα σημαντική προσπάθεια στην κατεύθυνση της προβολής και προώθησης των αγροδιατροφικών προϊόντων.
Ερωτηθείς σχετικά από το Ηχόραμα 100,8 και την εκπομπή «Μεσημεριανό Μαγκαζίνο», ο κ. Τσέτσιλας υπογράμμισε τα εξής:
«Το τριετές Στρατηγικό Σχέδιο (2025-2027) για την προβολή και προώθηση των αγροδιατροφικών προϊόντων της Θεσσαλίας το ψηφίσαμε σε μία από τις τελευταίες συνεδριάσεις του Περιφερειακού Συμβουλίου.
Προσπαθήσαμε να βρούμε χρηματοδοτικά εργαλεία και βρήκαμε μέσα από διάφορα προγράμματα, όπως από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, για τα κρασιά σε τρίτες χώρες, είτε ακόμα και με δικούς μας πόρους, μέσα από το ΠΔΕ όπου επιχειρούμε να βάλουμε μεγαλύτερο μπάτζετ για τα επόμενα τρία χρόνια, με σκοπό όλες αυτές οι Εκθέσεις που κάνουμε στο εξωτερικό, αλλά και στο εσωτερικό, να περιλαμβάνουν και παράλληλες δράσεις. Όπως επιχειρηματικές αποστολές σε διάφορα εργοστάσια, ή ραντεβού με εισαγωγείς διάφορων προϊόντων.
Θέλουμε, δηλαδή, όλες αυτές τις δράσεις που κάνουμε, να τις εμπλουτίσουμε και να τις κάνουμε πιο δυνατές».
Για την εξυπηρέτηση του Σχεδίου δημιουργείται ένα νέο Τμήμα στη Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας Περιφέρειας Θεσσαλίας, το οποίο θα ονομάζεται Τμήμα Προβολής Αγροτικών Προϊόντων.
Σκοπός του, σύμφωνα με τον Οργανισμό, θα είναι ο σχεδιασμός και η υλοποίηση δράσεων, επιχειρηματικών αποστολών και συνεργασιών για την προβολή, ανάδειξη και προώθηση προϊόντων φυτικής, ζωικής παραγωγής και προϊόντων μεταποίησης αυτών, την αξιοποίηση της δυνατότητα χαρακτηρισμού τους ως προϊόντων ΠΟΠ, ΠΓΕ και ιδιότυπων παραδοσιακών προϊόντων, τη δημιουργία δικτύων διακίνησης-εμπορίας προϊόντων, καθώς και την ανάδειξη περιπτώσεων άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς στον αγροδιατροφικό τομέα.
Υλοποιώντας το Στρατηγικό Σχέδιο Προώθησης και Προβολής των Αγροδιατροφικών Προϊόντων η Περιφέρεια Θεσσαλίας επιδιώκει την επίτευξη στρατηγικών στόχων που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων: Άνοιγμα των αγορών νέων χωρών για τα Θεσσαλικά προϊόντα, διείσδυση σε νέες αγορές για τις οποίες υπάρχουν ευκαιρίες εξαγωγή, ενίσχυση της εξωστρέφειας των επιχειρήσεων και ευρύτερα του αγροδιατροφικού κλάδου της Περιφέρειας Θεσσαλίας, βελτίωση της εικόνας των θεσσαλικών προϊόντων μέσω της ενημέρωσης για την διαφορετικότητα τους και τα ιδιαίτερα ποιοτικά χαρακτηριστικά τους και ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς τους έναντι των αντίστοιχων προϊόντων τρίτων χωρών κ.α.