Μαθητές και μαθήτριες του σχολείου μας παρουσίασαν την Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2024 τις εργασίες τους στο 4ο Μαθητικό Συνέδριο στο Εθνικό Κέντρο Έρευνας Φυσικών Επιστημών Δημόκριτος, που σήμερα αποτελεί το μεγαλύτερο διεπιστημονικό Ερευνητικό Κέντρο της Ελλάδας.
Ο στόχος του συνεδρίου είναι να προσομοιώσει ένα Επιστημονικό Συνέδριο, να ενθαρρύνει τους μαθητές στη συγγραφή μιας ολοκληρωμένης ερευνητικής εργασίας, να προωθήσει τη συνεργασία σχολικών μονάδων με Πανεπιστήμια, Ερευνητικά Κέντρα και Ερευνητικά Ινστιτούτα, να συμβάλλει στη διάχυση της νέας επιστημονικής γνώσης στη Μέση Εκπαίδευση, να υποστηρίξει τη διάχυση της επιστημονικής γνώσης με τη διαμεσολάβηση του σχολείου σε ευρύτερα τμήματα της κοινωνίας, αναδεικνύοντας έτσι το ρόλο του σύγχρονου σχολείου.
Διοργανωτές του συνεδρίου είναι:
- Διοικούσα Επιτροπή Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων (ΔΕΠΠΣ)
- ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΡΕΥΝΑΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ
- Ε.Λ.Μ.Ε. ΠΡΟΤΥΠΩΝ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
- ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ
- ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Προσκεκλημένοι ομιλητές στο συνέδριο ήταν: α) Ο Αν. καθηγητής στο UniversityofToronto, Στέφανος Αρετάκης, μαθηματικός, ο οποίος ανακάλυψε μαθηματικό θεώρημα, που έχει εφαρμογή και στη φυσική, το οποίο πήρε και το όνομά του: η «Αστάθεια Αρετάκη». β) Ο ερευνητής στην ESA (EuropeanSpaceAgency), Γεώργιος Τζερεμές. γ) Ο διακεκριμένος ερευνητής Κωνσταντίνος Φουντάς, καθηγητής Φυσικής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, ο οποίος είναι ο πρώτος Έλληνας που εξελέγη πρόεδρος του Συμβουλίου του CERN, του μεγαλύτερου Ευρωπαϊκού ερευνητικού εργαστηρίου πυρηνικής και σωματιδιακής φυσικής.
Σημειώνεται ότι οι εργασίες των μαθητών παρουσιάζονται είτε στην αίθουσα του συνεδρίου είτε ως Poster, μετά από αξιολόγηση από ομάδα κριτών, και υπάρχει η δυνατότητα δημοσίευσής τους για ένταξη στα Πρακτικά του Συνεδρίου, που θα δημοσιευθούν σε ειδικό τεύχος του περιοδικού OpenSchoolsJournalforOpenScience.
Το σχολείο μας συμμετείχε με την υποβολή εργασιών/περιλήψεων τριών ομάδων μαθητών/αποφοίτων:
- “Η Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη στο μεταίχμιο: Διδακτικό αντικείμενο ή στάση ζωής για τη μαθητική κοινότητα“, που παρουσίασαν οι: Ασκονίτη Σοφία και Φλώρος Κωνσταντίνος
- “Δημιουργώντας ένακαινοτόμο προϊόν στο σχολικό εργαστήριο: Από τη σχεδίαση στην 3D εκτύπωση“, που παρουσίασαν οι: Πράτσα Στυλιανή, Τζαφάλιας Στράτος, Κουσιά Άννα Μαρία και Αργυροπούλου Χριστίνα
- “Δημιουργία εφαρμογής κινητών συσκευών για το Αρχαιολογικό Μουσείο Καρδίτσας“, ως Poster των Μαυραντζά Μάριου, Μαλέτσικα Ιωάννη, Μακρή Ασημένιας και των Παππά Στέφανου, Λάσδα Αργύρη, Κόκκαλη Στέφανου
Οι εκπαιδευτικοί που υποστήριξαν τους μαθητές και τις μαθήτριες του σχολείου είναι οι: Καμπόση Μαρία, Τσίνας Παναγιώτης, Μαυραντζάς Νικόλαος, Γεννάδιος Ιωάννης, Παπαδοπούλου Αγγελική και Χατζηγούλα Αικατερίνη.