Χάρτα δικαιωμάτων και υποχρεώσεων του δημότη ψήφισε ο Δήμος Λ. Πλαστήρα


 Στην έκδοση χάρτας δικαιωμάτων και υποχρεώσεων του δημότη και συγκεκριμένα στην έκδοση ενός πρακτικού οδηγού του πολίτη, σύμβουλο στις συναλλαγές του με το Δήμο, προχώρησε η δημοτική αρχή του Δήμου Λίμνης Πλαστήρα στην τελευταία συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου στα πλαίσια του Καλλικράτη. Σύμφωνα με τον αρμόδιο Αντιδήμαρχο κ. Γιώργο Γώγουλο, «για τη δημοτική αρχή η χάρτα αποτελεί δέσμη μέτρων και δέσμευση για την αναβάθμιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών. Με τη χάρτα διαμορφώνεται το πλαίσιο των υποχρεώσεων του Δήμου προς τον πολίτη με σαφέστερο τρόπο, αναδεικνύονται τα δικαιώματα των πολιτών και ενισχύεται η υπευθυνότητα των εργαζομένων στο χειρισμό των ζητημάτων που αφορούν στους κατοίκους του δήμου».

 Αρχές

Όπως αναφέρεται στο προσχέδιο της χάρτας οι αρχές που διέπουν τις Υπηρεσίες του Δήμου είναι:
-Η Νομιμότητα: Ο Δήμος λειτουργεί σύμφωνα με το ισχύον δίκαιο, όπως καταγράφεται, κυρίως, στο Σύνταγμα της Xώρας, στον Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων και στο Πρόγραμμα «Καλλικράτης».
-Η Διαφάνεια: Ο πολίτης έχει πρόσβαση στην πολιτική και διοικητική λειτουργία του Δήμου, σε σχέση με τις αποφάσεις και τις δραστηριότητες που τον αφορούν.
-Η Πληροφόρηση: Ο Δήμος εξασφαλίζει την έγκαιρη και υπεύθυνη πληροφόρηση των δημοτών και προσδιορίζει τον τρόπο πληροφόρησης με έντυπα, ηλεκτρονικά ή άλλα μέσα.
-Η Συμμετοχή του δημότη και η διαβούλευση: Καθορίζονται οι διαδικασίες επίλυσης των προβλημάτων ή διαφορών. Ο δημότης ενημερώνεται για τον τρόπο προσφυγής, τη διαδικασία, την προθεσμία και το χρόνο που οφείλει το αρμόδιο όργανο να απαντήσει και να δώσει λύση, καθώς και για τον τρόπο της «παράστασης» του δημότη στα όργανα και της συμμετοχής του στη λήψη των αποφάσεων που τον αφορούν.
-Η Φιλικότητα: Η συμπεριφορά των οργάνων του Δήμου είναι φιλική προς τον δημότη. Ο δημότης γνωρίζει τον υπάλληλο που χειρίζεται την υπόθεσή του. Τα έγγραφα του Δήμου προς αυτόν είναι εξατομικευμένα, με τον απαιτούμενο προσωπικό τόνο. Ο δημότης δεν έχει την αίσθηση ότι τις υποθέσεις του χειρίζονται ανώνυμα, απομακρυσμένα και απροσπέλαστα όργανα που δεν έχουν κατανόηση στα προβλήματά του.
-Η Αμεροληψία: Οι υπηρεσίες και τα όργανα διοίκησης του Δήμου δρουν αμερόληπτα και είναι ανεξάρτητα από επιρροές άσχετες με το δημόσιο συμφέρον, το οποίο έχουν ταχθεί να υπηρετούν.
-Η Χρηστή και αδιάφθορη διοίκηση: Με τις ειδικότερες διαδικασίες που καθιερώνει, η Δημοτική Αρχή διασφαλίζει την έντιμη και άμεμπτη διαχείριση του δημόσιου χρήματος, τηρουμένων σε κάθε περίπτωση των κανόνων της επιείκειας και της καλόπιστης εφαρμογής των νόμων.
-Η Ανταπόκριση στις ανάγκες των δημοτών: Ο Δήμος καταγράφει και παρεμβαίνει σε συγκεκριμένες ανάγκες των δημοτών, έχοντας ως γνώμονα την ταχύτερη και αποτελεσματικότερη ανταπόκρισή του σε αυτές.
-Η Αποτελεσματικότητα: Η παρέμβαση στα προβλήματα, που αφορούν το δημότη, είναι συγκεκριμένη και άμεση, ώστε να επιτυγχάνεται το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Μεταξύ άλλων εξειδικεύονται οι υποχρεώσεις των δημόσιων υπηρεσιών, το καθεστώς λειτουργίας των ΚΕΠ, της εθνικής πύλης δημόσιας διοίκησης «Ermis», η τηλεφωνικές αιτήσεις μέσω του τετραψήφιου αριθμού 1502 , οι αιτήσεις μέσω διαδικτύου, θέματα που αφορούν την προστασία του πολίτη και τα δικαιώματα του για αποζημίωση.
Ταυτόχρονα ανακοινώνεται η λειτουργία της υπηρεσίας «συμπαραστάτης του δημότη» (όπου υφίσταται) που έχει ως αποστολή να εξετάζει τις αναφορές και τις καταγγελίες για κακοδιοίκηση των υπηρεσιών του δήμου, των νομικών προσώπων και των επιχειρήσεών του και να διαμεσολαβεί, προκειμένου να επιλυθούν τα σχετικά προβλήματα.
Στη χάρτα δίνονται οδηγίες για τον τρόπο άσκησης ελέγχου των πράξεων του Δήμου, υποβολής αναφορών στο συνήγορο του πολίτη, στον Ευρωπαίο Διαμεσολαβητή και στο σώμα επιθεωρητών – ελεγκτών δημόσιας διοίκησης.

Προηγούμενο άρθρο Θα συνεχίσουν τον αγώνα τους
Επόμενο άρθρο 7η πρόσκληση σε συνεδρίαση