Ειδήσεις

Κοινή Δράση Εκπαιδευτικών Καρδίτσας: «Κόβουν» δασκάλους; «Κόβουν» σχολεία; Περικόπτουν δαπάνες για την εκπαίδευση;


 «ΘΕΜΑ: Εξοικονόμηση προσωπικού- Παρακαλούμε να μας γνωρίσετε εγγράφως πόσο προσωπικό εξοικονομήθηκε (άτομα και ώρες ) από τη συγχώνευση των τμημάτων στα σχολεία αρμοδιότητάς σας , το αργότερο μέχρι  τις 13μμ σήμερα … »

Με τέτοια εσωτερικά έγγραφα αποκαλύπτεται τι εννοεί ο Πιερακάκης όταν μιλάει για «εξορθολογισμό», όπως ονομάζουν κατ’ ευφημισμό τον κόφτη,  που στην  πραγματικότητα  λειτουργεί σε βάρος των μορφωτικών αναγκών των μαθητών ,εξουθενώνει τους εκπαιδευτικούς, υποβαθμίζει τις συνθήκες εργασίας τους και περικόπτει  θέσεις εργασίας για να εξοικονομηθούν πόροι. .Γιατί η κυβέρνηση θεωρεί κόστος την αναλογία 1 δάσκαλος για 15 μαθητές, θεωρεί κόστος έναν εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης για κάθε μαθητή με ειδικές μαθησιακές ανάγκες. Μπορούν όμως να αγοράζουν χαλιά στα υπουργεία και να  τα ανακαινίζουν δίνοντας εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ.

 Κομπάζουν στα ημέτερα ΜΜΕ για τους 10.000 διορισμούς γενικά ενώ στην πραγματικότητα διόρισαν 2.500 περίπου περισσότερους κυρίως σε υποστηρικτικές δομές και ρόλους (αφού οι συνταξιοδοτήσεις και η μεταφορά οργανικών από β/θμια είναι 7.500). Ακόμη και σήμερα μετά από την πρώτη φάση διορισμών, μετά τον αγιασμό και παρά τις προκρούστειες συμπτύξεις και συγχωνεύσεις τμημάτων  έχουμε πάνω από 30.000 κενά, αφού τόσοι αναπληρωτές αναμένεται να προσληφθούν στις επόμενες φάσεις.

Από τον κόφτη του υπουργείου δε ξέφυγαν ούτε τα σχολεία της Καρδίτσας τόσο στην Πρωτοβάθμια ,όσο και  στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση.  Αφού σηκώθηκε θύελλα αντιδράσεων από εκπαιδευτικούς και γονείς πάρθηκαν πίσω οι καταργήσεις κάποιων τμημάτων στη δευτεροβάθμια και βάλθηκαν τοπικοί βουλευτές να μας ανακοινώσουν ότι κατόπιν ενεργειών τους  (!!!) κατάφεραν να αποτρέψουν το κλείσιμο των τμημάτων αυτών. Διανύοντας τη 2η εβδομάδα από την έναρξη των σχολείων πληροφορηθήκαμε ότι δύο από τα τμήματα  σε δημοτικά σχολεία τελικά δεν θα συγχωνευτούν.   Θεωρούμε βεβαίως πως η δημιουργία τμημάτων είναι για το καλό των παιδιών. Δεν μάθαμε όμως με ποια κριτήρια στα σχολεία αυτά επετράπη η εγγραφή νέων μαθητών και τα τμήματα έσπασαν, ενώ στα άλλα σχολεία οι μαθητές εκδιώχθηκαν για να εγγραφούν σε άλλα σχολεία και όχι στα σχολεία της γειτονιάς τους; Αν κι αυτό ήταν αποτέλεσμα των γνωστών παρεπιδημούντων της εξουσίας (υπουργών, βουλευτών, πολιτευτών) και των κομματικών γραφείων το απευχόμαστε. Δυστυχώς όμως και αφού δεν  δόθηκαν οι απαραίτητες εξηγήσεις από τον διευθυντή εκπαίδευσης εκ των πραγμάτων έχουμε δυο μέτρα και δυο σταθμά και είμαστε αντίθετοι στη ρουσφετολογική διαχείριση του δικαιώματος της μόρφωσης και της εργασιακής αξιοπρέπειας μας. Για αυτό και απαιτούμε την άρση των συγχωνεύσεων για όλα τα σχολεία και νηπιαγωγεία του νομού μας και την υιοθέτηση όλων των προτάσεων των συλλόγων διδασκόντων για σπάσιμο τμημάτων όπου υπάρχουν οι εκπαιδευτικές-παιδαγωγικές και κτιριακές προϋποθέσεις.

Σε  πολλές περιοχές ο κοινός αγώνας εκπαιδευτικών και γονέων ,η ανυποχώρητη στάση μέχρι να πάρουν πίσω τις συγχωνεύσεις, έφεραν αποτέλεσμα. Γι’ αυτό και η συμμετοχή όλων μας στο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο την Τετάρτη 2 Οκτωβρίου, στις 7μμ, στην Κεντρική Πλατεία είναι απαραίτητη.

Για να διεκδικήσουμε πραγματικά Δημόσια και Δωρεάν Παιδεία στο σχολείο των ΟΛΩΝ και ΙΣΩΝ. 

Προηγούμενο άρθρο Οικοδόμοι Καρδίτσας: Σχολείο να μορφώνει και όχι να εξοντώνει
Επόμενο άρθρο Περιφέρεια Θεσσαλίας: Εγκρίθηκε το Τεχνικό Πρόγραμμα του 2025