Το σώμα της Νομαρχιακής Διοικούσας Επιτροπής Καρδίτσας της Ν.Δ. συνεκλήθη χθες το απόγευμα με μοναδικό θέμα συνεδρίασης τις συγχωνεύσεις – καταργήσεις σχολικών μονάδων στο Νομό. Στη συνεδρίαση παρέστη και ο Βουλευτής – τ. Υφυπουργός Παιδείας κ. Σπ. Ταλιαδούρος, αναπληρωτής Τομεάρχης του τομέα Παιδείας της Ν.Δ., ο οποίος στην τοποθέτησή του ανέφερε:
«Η απόφαση της Κυβέρνησης, για την κατάργηση, συγχώνευση και υποβάθμιση 1.933 σχολικών μονάδων στον εκπαιδευτικό χάρτη της χώρας γίνεται ατεκμηρίωτα, χωρίς στοιχεία και χωρίς να έχει προηγηθεί οποιοσδήποτε διάλογος και διαβούλευση με την εκπαιδευτική και μαθητική κοινότητα, με την τοπική αυτοδιοίκηση, τους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων. Η κυβέρνηση, χωρίς ουσιαστικό διάλογο, χωρίς κανένα πρόσχημα, ξαφνικά, μέσα σ’ ένα Σαββατοκύριακο, διέγραψε 1.056 σχολεία σε όλη την Επικράτεια. Με αυτό τον τρόπο, αποδεικνύεται ότι το δήθεν όραμα που είχε η κυβέρνηση για νέο ποιοτικό σχολείο, όχι μόνο δεν υφίσταται, αλλά υποβαθμίζεται και μετατρέπεται σ’ ένα «Φτηνό Σχολείο».
Ειδικότερα, στη Καρδίτσα κλείνουν 51 Δημοτικά Σχολεία από τα συνολικά 116 και 14 Γυμνάσια-Λύκεια από τα συνολικά 45. Η λειτουργία αυτών των σχολικών μονάδων, κυρίως σε πρώην έδρες των Καποδιστριακών Δήμων, που αποτελούν κέντρα ευρύτερης περιοχής, έχει αντίκτυπο και στην κοινωνική και οικονομική ζωή της ελληνικής επαρχίας. Η κατάργηση τέτοιων μονάδων θα έχει επιπτώσεις τόσο στη μεταφορά των μαθητών όσο και στην κοινωνική και οικονομική ζωή των περιοχών.
Συγκεκριμένα, σχετικά με τη μεταφορά των μαθητών, αν σήμερα κάποιοι μαθητές αναγκάζονται κάτω από δύσκολες συνθήκες να αφιερώνουν χρόνο στη μετακίνησή τους για να παρακολουθήσουν τα μαθήματά τους, θα απαιτηθεί ακόμη περισσότερος χρόνος για την μετακίνησή τους στις νέες σχολικές μονάδες. Αυτό βέβαια θα έχει ως συνέπεια την μετακύλιση του οικονομικού κόστους μεταφοράς των παιδιών στις οικογένειές τους, καθώς οι Καλλικρατικοί δήμοι δεν διαθέτουν τους απαραίτητους πόρους, και θα θέσει σε κίνδυνο την ασφαλή μετακίνηση και την σωματική ακεραιότητα των μαθητών, οι οποίοι θα διανύουν καθημερινά πολύ περισσότερα χιλιόμετρα, αυξάνοντας τους κινδύνους λόγω μετακίνησης.
Επίσης, εκτιμάται ότι, με την κατάργηση των σχολικών αυτών μονάδων, σταδιακά θα οδηγηθούμε σε μαρασμό και ερήμωση των χωριών με αρνητικές επιπτώσεις στην τοπική οικονομική δραστηριότητα των περιοχών αυτών.
Την εκπαίδευση δεν μπορεί να την βλέπει κανείς μέσα από μία στενή οικονομίστικη οπτική γωνία και τούτο διότι η εκπαίδευση αποτελεί την βάση για την ανάπτυξη της χώρας μας. Εκείνο που προέχει είναι να διασφαλίσουμε για τη νέα γενιά της πατρίδας μας μία σωστή και ποιοτική εκπαίδευση. Η κατάργηση και συγχώνευση σχολείων από την Κυβέρνηση τα οποία έχουν 15-20 μαθητές, και σε αρκετές περιπτώσεις πάνω από 30 μαθητές, σε καμία περίπτωση δεν οδηγεί σε καλύτερη εκπαίδευση αλλά αντιθέτως υποβαθμίζει την ποιότητά της και δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στους μαθητές και τους γονείς τους, ιδιαιτέρως μάλιστα όταν δεν διασφαλίζεται η ασφαλής μεταφορά των μαθητών.
Κατά την περίοδο διακυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, βασικός μας στόχος ήταν η βελτίωση και ο εκσυγχρονισμός των σχολικών μονάδων και του εξοπλισμού τους σε όλη την χώρα. Ειδικότερα στο νομό Καρδίτσας κατά την περίοδο 2004-2009 δαπανήθηκαν συνολικά 50 εκατομμύρια Ευρώ για βελτιώσεις σε υπάρχοντα κτίρια σχολικών μονάδων, εξοπλισμούς και τη δημιουργία νέων κτιρίων σε αντικατάσταση 21 κτιρίων με αμίαντο τα οποία δεν ήταν κατάλληλα και ασφαλή για παιδαγωγική χρήση. Με την απόφαση όμως της Κυβέρνησης για καταργήσεις και συγχωνεύσεις σχολείων, οι υποδομές αυτές που με σύστημα και προγραμματισμό δημιουργήθηκαν, θα εγκαταλειφθούν.
Η απόφαση της Κυβέρνησης για καταργήσεις και συγχωνεύσεις σχολείων, χωρίς στοιχεία και χωρίς διαβούλευση, πλήττει ανεπανόρθωτα την ποιότητα της ζωής των μαθητών και των οικογενειών τους, των πολιτών γενικότερα, στα αστικά κέντρα, στην περιφέρεια και την ελληνική ύπαιθρο αλλά και των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Ως αντιπολίτευση προσπαθούμε με συντονισμένες ενέργειες να θέσουμε στην Κυβέρνηση το πρόβλημα στις πραγματικές του διαστάσεις, να επισημάνουμε τις αρνητικές συνέπειες που θα έχει για τους μαθητές αλλά και γενικότερα για την εκπαίδευση στη χώρα μας και να προσδιορίσουμε, σε κάθε περίπτωση, τα κριτήρια με τα οποία πρέπει να γίνονται οι καταργήσεις και συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων. Ήδη έχει κατατεθεί Επερώτηση στη Βουλή από τον τομέα Παιδείας της Νέας Δημοκρατίας για το ζήτημα αυτό αλλά και εγώ προσωπικά έχω καταθέσει δύο Ερωτήσεις στη Βουλή, έχω αποστείλει το υπ’ αριθμ. 19/22.2.2011 υπόμνημα προς την Υπουργό Παιδείας στο οποίο διατυπώνω τις θέσεις μου αλλά και με ομιλίες μου στη Βουλή, όπως στις 16/3/2011 ενώπιον της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων, ζητώ από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να λάβει σοβαρά υπ’ όψιν τις απόψεις μας και να μην προχωρήσει άκριτα και χωρίς διαβούλευση σε καταργήσεις και συγχωνεύσεις σχολείων, που ως μόνο αποτέλεσμα θα έχουν την υποβάθμιση της εκπαίδευσης στην χώρα μας αλλά και την ταλαιπωρία των μαθητών».