Ανάστατοι και αγανακτισμένοι δηλώνουν οι επαγγελματίες της Καρδίτσας εξαιτίας των συνεχόμενων διακοπών ρεύματος που έχουν ως αποτέλεσμα όχι απλά να υπολειτουργούν αλλά να καλούνται να επισκευάσουν ή να αντικαταστήσουν κατεστραμμένες συσκευές και εξοπλισμό. Εδώ και ένα μεγάλο χρονικό διάστημα, οι διακοπές ρεύματος, που σε πολλές περιπτώσεις είναι απροειδοποίητες, έχουν γίνει σχεδόν καθημερινό φαινόμενο με αποτέλεσμα τα προβλήματα που προκαλούνται σε επιχειρήσεις και καταστήματα να μην έχουν τελειωμό.
Το karditsanews συνάντησε, το πρωί της Παρασκευής, αρκετούς επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στην πόλη της Καρδίτσας καταγράφοντας τις απόψεις και τις διαμαρτυρίες για το σοβαρό και πολυσύνθετο αυτό πρόβλημα.
Ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Καρδίτσας Κώστας Ζυγογιάννης, ο Γενικός Γραμματέας του Εμπορικού Συλλόγου Καρδίτσας Δημήτρης Τσεκούρας, ο Πρόεδρος της Ένωσης Καταστηματαρχών Εστίασης και Αναψυχής Λάμπρος Κολτσίδας, ο εκπρόσωπος του Συλλόγου Ζαχαροπλαστών Γιάννης Κουφόπουλος και ο Πρόεδρος του Συλλόγου Αρτοποιών Κώστας Γκαρνάκης μίλησαν στη Βάσω Μπαλαμπάνη εκφράζοντας την έντονη διαμαρτυρία τους για τα όσα βιώνουν και ζητώντας λύσεις εδώ και τώρα.
Πιο αναλυτικά, οι τοποθετήσεις τους στο karditsanews έχουν ως ακολούθως:
Ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Κώστας Ζυγογιάννης: Καίγονται συσκευές. Ούτε τα POS δεν λειτουργούν
«Έχει δημιουργηθεί ένα πολύ μεγάλο πρόβλημα το τελευταίο χρονικό διάστημα. Το σημαντικό είναι η πτώση της τάσης.
Οι συνάδελφοι που έχουν τριφασικές παροχές, όταν πέφτει η δύναμή τους, δεν δουλεύει κανένα μηχάνημα γιατί δεν υπάρχει τάση.
Στείλαμε σχετικό έγγραφο προς τη ΔΕΔΔΗΕ και τους αρμοδίους ζητώντας λύσεις.
Δεν μπορεί να διαιωνίζεται αυτή η κατάσταση και να μην μπορεί να δουλέψει ο κόσμος.
Καίγονται συσκευές. Ούτε τα POS δεν λειτουργούν».
Ο Γενικός Γραμματέας του Εμπορικού Συλλόγου Δημήτρης Τσεκούρας: Θα προτείνω να κινηθούμε νομικά
«Τείνει να μας γίνει συνήθεια. Και αυτό είναι πολύ άσχημο.
Είπαμε να δείξουμε λίγη ανοχή. Υπήρξε συνεχόμενος καύσωνας αλλά το εμπόριο και η επιχειρηματικότητα δεν φταίνε τίποτα σε αυτό.
Οι καμένες συσκευές, οι δυσλειτουργίες των καταστημάτων και των επιχειρήσεων μόνο κόστος φέρνει.
Και κόστος, ειδικά σε τέτοιες περιόδους, όπου δεν είναι υποφερτά πλέον από το εμπόριο και τις επιχειρήσεις.
Κάθε τι το οποίο μας επιβαρύνει, επιβαρύνει την αγορά της πόλης, επιβαρύνει την αγορά της Καρδίτσας.
Πρέπει, πλέον, οι αρμόδιοι του ΔΕΔΔΗΕ να καταλάβουν ότι αυτό δεν πάει άλλο.
Αν συνεχίσει αυτό με τις ζημιές, επειδή είμαι και Γραμματέας στον Εμπορικό Σύλλογο Καρδίτσας, θα προτείνω να κινηθούμε νομικά. Δεν πάει άλλο αυτή η κατάσταση.
Δεν είμαστε πολίτες τρίτης κατηγορίας. Είμαστε πολίτες οι οποίοι έχουμε σταθεί δύο φορές σε πλημμύρες, σε καταστροφές.
Προσπαθούμε να επιβιώσουμε. Πρέπει να σώσουμε τις επιχειρήσεις μας και αντ΄ αυτού βρίσκουμε συνέχεια εμπόδια.
Σαφέστατα και οι διαμαρτυρίες συναδέλφων είναι πάρα πολλές και στον Εμπορικό Σύλλογο και από ανθρώπους που συναναστρεφόμαστε καθημερινά οι οποίοι μας λένε όλοι ακριβώς το ίδιο. Δεν πάει άλλο.
Και εκτός των ζημιών που προκαλούν οι διακοπές ρεύματος, έχουμε μεγάλη ζημιά και σε σχέση με τις πωλήσεις μας.
Λόγω του ότι για να επανέλθουν τα συστήματα στις επιχειρήσεις, όσον αφορά τις πληρωμές με τα pos, περνάει αρκετό χρονικό διάστημα.
Και ενδέχεται να παρουσιάσει πρόβλημα και ως προς τη μεταφορά δεδομένων προς την ΑΑΔΕ.
Και εκεί μπαίνει μια σε μια διαδικασία ο επαγγελματίας, ο έμπορος του να ζητάει δικαιολογητικά από τις εταιρείες που μας παρέχουν το ίντερνετ. Ότι, δηλαδή, εκείνη την περίοδο, υπέστησαν ζημιά. Και αν μπορεί ο υπάλληλος της ΑΑΔΕ να το δεχτεί αυτό.
Δηλαδή, μπαίνουμε σε άλλες περιπέτειες.
Αυτό πρέπει να σταματήσει.
Είναι όντως ένα θέμα το οποίο έχει πολλές διαστάσεις.
Και ειδικά όταν το εμπόριο και ο ελεύθερος επαγγελματίας είναι αυτός ο οποίος πάντα πληρώνει γιατί χωρίς το ρεύμα δεν μπορεί να κάνει, απαιτεί κάποια πράγματα.
Απαιτεί οι υπηρεσίες που του παρέχουν να είναι σωστές. Απαιτεί οι υπηρεσίες που του παρέχουν να λειτουργούν.
Είναι στα άμεσα σχέδια μας να προχωρήσουμε σε κάποια πιο συλλογική αντίδραση, και με Επιμελητήριο με το οποίο συνεργαζόμαστε, και εδικά αν συνεχίσει αυτή η κατάσταση.
Βέβαια, είδαμε τις τελευταίες δυο-τρεις ημέρες, μετά τις έντονες αντιδράσεις του Εμπορικού Συλλόγου και του Επιμελητηρίου, με δελτία τύπου και παρεμβάσεις προς τους Υπουργούς, τους βουλευτές, ακόμα και τον δήμαρχο και τον Αντιπεριφερειάρχη, να μην γίνονται διακοπές.
Ωστόσο, νομίζω ότι είναι τυχαίο γεγονός γιατί ο καύσωνας υποχώρησε.
Ο Αύγουστος, όμως, είναι μπροστά μας. Οπότε, το παρακολουθούμε».
Ο Πρόεδρος της Ένωσης Καταστηματαρχών Εστίασης και Αναψυχής Λάμπρος Κολτσίδας: Δεν μπορούμε να σερβίρουμε
«Υπάρχει ένα μεγάλο ζήτημα με το κομμάτι της πελατείας. Ως προς την εξυπηρέτηση, δηλαδή, των πελατών.
Δεν μπορούμε να σερβίρουμε. Υπάρχει φθορά στα αναλώσιμα. Όπως και με τα POS και τον τρόπο πληρωμής.
Είμαστε μια μικρή πόλη. Το πρόβλημα είναι η εξυπηρέτηση. Υπάρχει ένα χάσιμο. Και ο πελάτης θα δυσαρεστηθεί.
Καίγονται πλακέτες, μηχανήματα, κονσόλες.
Ας ελπίσουμε ότι θα είναι κάτι παροδικό».
Ο εκπρόσωπος του Συλλόγου Ζαχαροπλαστών Γιάννης Κουφόπουλος: Πέφτει η τάση και καίγονται τα μοτέρ
«Εμείς οι ζαχαροπλάστες έχουμε προβλήματα με τα μοτέρ από τα μίξερ και τα ψυγεία.
Μιλάμε για ζημιές γύρω στις 3.000 ευρώ. Επί τρεις φορές σε έναν μήνα.
Τη στιγμή που χρυσοπληρώνουμε το ρεύμα. Κάθε ζαχαροπλαστείο καταναλώνει 10.000 με 12.000 Κιλοβατώρες.
Και όταν το χρειαζόμαστε το ρεύμα, δεν το έχουμε.
Ο Νομός έχει μεγάλο πρόβλημα ως προς αυτό. Περισσότερο από τους άλλους Νομούς στη Θεσσαλία.
Πέφτει η τάση και καίγονται τα μοτέρ.
Μέσα σε όλα τα υπόλοιπα ΄΄χάλια΄΄, έχουμε και αυτό».
Ο Πρόεδρος του Συλλόγου Αρτοποιών Κώστας Γκαρνάκης: Θα μας τα κάψουν όλα
«Είναι μεγάλο το πρόβλημα. Θα μας τα κάψουν όλα.
Είναι πολλές και συνεχείς οι διακοπές ρεύματος.
Και όλα αυτά για ποιο λόγο;
Η κιλοβατώρα έχει χάσει την τιμή της.
Τα νούμερα όλα είναι διπλά και τρίδιπλα.
Και στα σούπερ μάρκετ έπεσε η δουλειά.
Πρέπει να το ξαναδούν όλο αυτό το θέμα με την ακρίβεια.
Ή θα πουλάμε το ψωμί για πέντε ευρώ ή θα κλείσουμε.
Η φορολογία έχει φθάσει στο Θεό, σαν να είμαστε στη Βενεζουέλα.
Πάμε για το ΄΄πηγάδι΄΄. Με μαθηματική ακρίβεια».
Η ΔΕΔΔΗΕ
Προκειμένου να καταγράψουμε και την άλλη πλευρά, όπως οφείλαμε, προσπαθήσαμε να επικοινωνήσουμε με τη ΔΕΔΔΗΕ προκειμένου να λάβουμε κάποια απάντηση ως προς το πότε θα σταματήσει όλη αυτή η ταλαιπωρία που υφίστανται οι επιχειρήσεις, όπως και τα νοικοκυριά, και, κυρίως, αν και τι προβλέπεται για την αποζημίωση όσων υπέστησαν ζημιές σε συσκευές και εξοπλισμός.
Κάτι τέτοιο, όμως, δεν κατέστη εφικτό.
Όλες οι γραμμές είχαν ηχογραφημένο μήνυμα με οδηγίες προς τους πελάτες και υπήρχε αναμονή.
Υπήρχε δε το εξής ηχογραφημένο μήνυμα:
«Λόγω των ιδιαίτερων καιρικών συνθηκών στη χώρα, ενδέχεται να αντιμετωπίσετε πρόβλημα στην ηλεκτροδότησή σας.
Όλο το προσωπικό του ΔΕΔΔΗΕ καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια προκειμένου να αποκαταστήσει την ηλεκτροδότηση στις περιοχές που πλήττονται από τα ακραία καιρικά φαινόμενα».