Η εκπαίδευση οφείλει να είναι το αποτέλεσμα μιας δημοκρατικής και συμμετοχικής διαδικασίας, η οποία αποτελεί από μόνη της αυταξία και κοινό αγαθό. Είναι σημαντικό να διερευνηθούν τρόποι κοινωνιολογικής σκέψης για την εκ νέου σύζευξη της δημοκρατίας και της εκπαίδευσης μέσα από: την κατανόηση των σχολείων ως χώρων διαλόγου και διαφωνίας, τη θεώρηση μαθητών/τριών, εκπαιδευτικών, γονέων και κηδεμόνων ως συνδιαμορφωτών κοινών μαθησιακών εμπειριών, την ανάλυση τρόπων που η εκπαίδευση δύναται να παράγει δημοκρατικές υποκειμενικότητες και ταυτότητες, την κατανόηση της εκπαίδευσης ως ένα κοινό αγαθό που διαμορφώνεται από την ισότιμη συνεργασία των μετεχόντων, καθώς και την εστίαση στη «μάκρο- και μίκρο-εκπαιδευτική» πολιτική που συνδέεται με τη (αυτο)διακυβέρνηση και τις σχέσεις εξουσίας στην καθημερινή ζωή του σχολείου.
Στο πλαίσιο αυτό, το Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης και το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, καθώς και το Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών του Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων συνδιοργανώνουν το 6ο Πανελλήνιο Συνέδριο Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης με τίτλο «Η Εκπαίδευση ως κοινό αγαθό μέσα σε έναν φαύλο κόσμο: Δημοκρατία, Ακτιβισμός και Κοινωνία» που θα πραγματοποιηθεί στον Βόλο, από 23 έως 25 Μαΐου 2025.
Το συνέδριο απευθύνεται σε μέλη ΔΕΠ, ΕΔΙΠ & ΕΤΕΠ, Μεταδιδακτορικές/ούς ερευνήτριες/τές, Υποψήφιους/ες Διδάκτορες/όρισσες, Μεταπτυχιακές/ούς φοιτήτριες/τές, εκπαιδευτικούς Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης, καθώς και σε κάθε ενδιαφερόμενη/ο.