Η παιδεία αφορά όλο το λαό. Και είναι αλήθεια ότι είναι κοινή η αγωνία γονιών, μαθητών, φοιτητών, εργαζομένων, εκπαιδευτικών, για τις εξελίξεις στο χώρο της εκπαίδευσης. Εξελίξεις που συμπυκνώνονται στην ύψωση εμποδίων στις σπουδές των μαθητών, την ένταση των κοινωνικών ανισοτήτων, στη βύθιση δικαιωμάτων στο δημόσιο σχολείο και Πανεπιστήμιο .
Δίπλα και παράλληλα με την ίδρυση ιδιωτικών Πανεπιστημίων έχουμε τη ψήφιση του νόμου για την επαγγελματική εκπαίδευση, την έναρξη της φάσης Α2 της ατομικής αξιολόγησης που έρχονται να προστεθούν σε μια σχολική καθημερινότητα που γίνεται όλο και πιο δύσκολη και πιεστική! Και ετοιμάζονται και άλλα: γραπτός διαγωνισμός ΑΣΕΠ για διορισμό, Εθνικό απολυτήριο με Τράπεζα Θεμάτων, διαγνωστικές εξετάσεις (PISA). Τα παρακάτω ερωτήματα απαιτούν απαντήσεις:
Θα υπάρχει δημόσια και δωρεάν παιδεία για όλους ή θα αφορά λίγους και εκλεκτούς και όσοι δεν έχουν “γεμάτο πορτοφόλι” θα οδηγούνται στην έξοδο;
Θα υπάρχει μόρφωση και γνώση ή όλα θα μετατραπούν σε λειτουργικές δεξιότητες και καταρτίσεις που θα αποτιμώνται με συνεχείς εξετάσεις;
Θα υπάρχει κρατική χρηματοδότηση ή το κράτος θα αποσυρθεί και η λειτουργία των δημόσιων σχολείων θα γίνεται με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και αναζήτηση χορηγών;
Οι εκπαιδευτικοί σ’ αυτό το σχολείο θα είναι σκυφτοί, πειθαρχημένοι, κατηγοριοποιημένοι με ελαστικές σχέσεις εργασίες ή δάσκαλοι της νέας γενιάς με αξιοπρέπεια ελευθερία στη σκέψη και σταθερή μόνιμη δουλειά;
Οι κυβερνήσεις διαχρονικά απαντούν και προωθούν τα πρώτα. Άλλωστε οι “ειδικοί” τους (ΟΟΣΑ-ΕΕ-ΣΕΒ) αυτά συνεχώς εξυφαίνουν με τα σχέδια και τα πορίσματα τους. Εμείς, οι καθηγητές των δημοσίων σχολείων της Καρδίτσας επιδιώκουμε να υπερασπιστούμε τα δικαιώματα μαθητών και εκπαιδευτικών στο δημόσιο σχολείο.
Να πιστέψουμε ξανά στη δύναμη του οργανωμένου συλλογικού αγώνα, στον δρόμο της αντίστασης και πάλης, τον μόνο δρόμο, για να μπει φρένο σε όλη αυτή την επίθεση στην εκπαίδευση, αλλά και γενικά στην κοινωνία.