ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΟΝ ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ


 Παρ’ ότι ακόμη τίποτα δεν είναι ξεκάθαρο ως προς το μεγάλο σχέδιο του Υπουργείου Παιδείας για καταργήσεις ή συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων σε όλη τη χώρα, ωστόσο οι ομοσπονδίες των καθηγητών και των δασκάλων αντιδρούν. Χθες το μεσημέρι τον Αντιπεριφερειάρχη Καρδίτσας κ. Βασίλη Τσιάκο επισκέφθηκαν τα Δ.Σ. της ΕΛΜΕΚ και του Συλλόγου Δασκάλων, προκειμένου να καταθέσουν την πλήρη αντίθεσή τους σε οποιαδήποτε απόφαση της πολιτείας συγχώνευσης ή κατάργησης, καθώς επίσης και του θέσουν κάποια προβλήματα που έχουν εντοπίσει σε σχολικές μονάδες του νομού και τα οποία άπτονται των αρμοδιοτήτων του.

 Καλλικράτης στην Παιδεία

Όσον αφορά στις συγχωνεύσεις ή καταργήσεις σχολικών μονάδων στο Νομό, τα Δ.Σ. των παραπάνω εκπαιδευτικών ζήτησαν από τον κ. Τσιάκο να μην επιτρέψει να κλείσει κανένα σχολείο, ενώ όσον αφορά στα προβλήματα, επεσήμαναν κάποιες κτιριακές υποδομές, τα προβλήματα που δημιουργούνται από τη χρησιμοποίηση αιθουσών του 3ου ΕΠΑΛ από το ΤΕΙ, τη μεταφορά μαθητών και τέλος, τη δημιουργία σχολικής μονάδας στη νότια πλευρά της πόλης.

Ο κ. Σβερώνης

Σε δηλώσεις του ο Πρόεδρος της ΕΛΜΕ Καρδίτσας κ. Ηλίας Σβερώνης, τόνισε: «Στα πλαίσια της τρίωρης στάσης εργασίας που κήρυξε η ΕΛΜΕ Καρδίτσας προβήκαμε σε παράσταση διαμαρτυρίας στον Αντιπεριφερειάρχη Καρδίτσας με θέμα τις επιχειρούμενες συγχωνεύσεις – καταργήσεις σχολικών μονάδων στο Νομό. Σαν ΕΛΜΕ μεταφέραμε τις αποφάσεις του Δ.Σ., οι οποίες είναι κατηγορηματικά αντίθετες με τις συγχωνεύσεις – καταργήσεις σχολικών μονάδων. Στη συνάντησή μας σήμερα (σ.σ. χθες) συζητήσαμε και κάποια άλλα θέματα που απασχολούν την δευτεροβάθμια εκπαίδευση, όπως π.χ. κάποιες κτιριακές υποδομές, κάποιες αίθουσες του 3ου ΕΠΑΛ που χρησιμοποιούνται από το ΤΕΙ, μεταφορά μαθητών (κόστος κλπ). Στις κτιριακές υποδομές, αναφερθήκαμε στο γυμνάσιο Παλαμά, στο οποίο είναι ανολοκλήρωτες οι τουαλέτες, προφανώς για οικονομικούς λόγους, αφού ο εργολάβος είναι απλήρωτος με αποτέλεσμα να μην προχωρά το έργο, επίσης αναφερθήκαμε στη μεγάλη ανάπτυξη της νότιας πλευράς της πόλης με αποτέλεσμα κάποια σχολικά συγκροτήματα να είναι γεμάτα από μαθητές (4ο Γυμνάσιο, 3ο Γυμνάσιο, 4ο Λύκειο κλπ), ενώ έχει δημιουργηθεί καινούριο σχολείο στην απέναντι πλευρά και το πρόβλημα είναι με τους μαθητές. Εν όψει δηλαδή των συγχωνεύσεων (αν γίνουν τελικά), οι μαθητές που θα πάνε. Εμείς δεν είμαστε αντίθετοι με το υπουργείο γιατί η εγκύκλιος που έστειλε αναφέρει για κοντινά σχολεία, για λίγους μαθητές σε κάθε τάξη κλπ. Το θέμα είναι αν όλα αυτά υφίστανται… Αν όχι, είμαστε αντίθετοι με κάθε συγχώνευση. Οι συγχωνεύσεις των σχολείων είναι ένα πολύ μεγάλο ζήτημα. Το θέμα είναι αν θα το λάβουμε από το παιδαγωγικό κομμάτι, από το κοινωνικό κομμάτι, και τέλος πάντων γιατί πρέπει να γίνουν. Από τη στιγμή που δεν μπορεί να εξασφαλιστεί ότι οι μαθητές που θα μεταφερθούν θα είναι σε κοντινές σχολικές εγκαταστάσεις, θα είναι σε τμήματα με λίγους μαθητές, θα έχουν εργαστήρια κ.α., οι συγχωνεύσεις μάλλον προβλήματα θα επιφέρουν και όχι λύσεις. Και φυσικά δεν πρέπει να γίνουν μόνο για οικονομικούς λόγους».

Ο κ. Τσιάκος

Μετά τη συνάντηση με τους εκπαιδευτικούς ο Αντιπεριφερειάρχης κ. Τσιάκος, έκανε την ακόλουθη δήλωση: «Με επισκέφθηκαν σήμερα (σ.σ. χθες) το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Καρδίτσας και το Δ.Σ. του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π/θμιας Εκπ/σης, μου παρέθεσαν τα προβλήματά τους, ενώ ζήτησαν και την άποψή μου για τις επικείμενες συγχωνεύσεις – καταργήσεις σχολείων στο Νομό μας. Από την πλευρά μου θέλω να πω πως οι επικείμενες συγχωνεύσεις – καταργήσεις σχολείων δεν έχουν καμία σχέση με την αναβάθμιση της δωρεάν – δημόσιας εκπαίδευσης την οποία πρέπει να υπηρετεί το κράτος. Θεωρώ απαράδεκτο από την πλευρά της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας να έχει ως γνώμονα τα οικονομικά συμφέροντα για την κατάργηση ή συγχώνευση κάποιου σχολείου και να μη λαμβάνει υπόψη του τον παράγοντα άνθρωπο. Θα πρέπει κατά την άποψή μου να λάβει υπόψη του κάποιους παράγοντες, όπως οι γεωμορφολογικές συνθήκες κάθε περιοχής, οι κοινωνικο-οικονομική κατάσταση των γονέων, τα σχολεία τύπου «Γκράβας» έχουν αποτύχει παταγωδώς γιατί είναι απρόσωπα και δεν προσφέρουν πραγματικό εκπαιδευτικό έργο, και τέλος τα φαινόμενα αστυφιλίας που πρόκειται να δημιουργηθούν εφόσον κλείσουν τα σχολεία. Καταλήξαμε λοιπόν με τους εκπαιδευτικούς ότι βρισκόμαστε στην ίδια όχθη και ότι θα πρέπει όλοι μαζί -σε τέτοια ζητήματα που απασχολούν την τοπική κοινωνία- να είμαστε ενωμένοι και να προσπαθήσουμε να αποτρέψουμε τέτοιες καταστάσεις. Εκτιμώ ότι σ’αυτή την προσπάθεια θα βρεθούν και άλλοι κοινωνικοί σύμμαχοι, γιατί είναι ένα πολύ δίκαιο αίτημα».

Αποφάσεις του Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Καρδίτσας

Στη συνεδρίαση της ΕΛΜΕ Καρδίτσας την Τρίτη 8 Φεβρουαρίου, αποφασίστηκε ομόφωνα: «Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ καθώς και σύσσωμος ο κλάδος των εκπαιδευτικών της Δ/θμιας Εκπ/σης είμαστε κατηγορηματικά αντίθετοι με καταργήσεις – συγχωνεύσεις σχολείων. Η συγχώνευση σχολείων θα έχει ως αποτέλεσμα την ταλαιπωρία των μαθητών οι οποίοι καθημερινά θα αναγκάζονται να διανύουν μεγάλες αποστάσεις ώσπου να φτάσουν στο σχολείο τους. Η καθημερινή αυτή ταλαιπωρία των μαθητών σαφέστατα θα επηρεάσει και τη σχολική τους επίδοση αφού θα επιβαρύνει περαιτέρω το ήδη βεβαρημένο πρόγραμμα των μαθητών. Οφείλουμε επίσης να σας υπενθυμίσουμε κάποια κριτήρια που αποτελούν πάγιες και αδιαπραγμάτευτες θέσεις μας:

  • – Ανώτατος αριθμός μαθητών ανά τμήμα το 25
  • – Η κατάργηση μιας σχολικής μονάδας έχει αρνητικές κοινωνικές συνέπειες για τις τοπικές κοινωνίες
  • – Το «κόστος» για τον μαθητή
  • – Λόγοι ασφαλείας που έχουν να κάνουν με τη σωματική ακεραιότητα των μαθητών
  • – Δεν πρέπει να γίνει καμία συγχώνευση σχολικής μονάδας στις δυσπρόσιτες περιοχές
  • – Όσον αφορά στις σχολικές μονάδες στα μεγάλα πολεοδομικά συγκροτήματα της χώρας και πριν ληφθεί η οποιαδήποτε απόφαση, επιβάλλεται ένας σοβαρός σχεδιασμός με τη συνεξέταση πολλών παραγόντων».
Προηγούμενο άρθρο Το Καρναβάλι επιστρέφει στον Παλαμά
Επόμενο άρθρο Ετοιμάζονται για την Περιφερειακή Αγροτική Συνδιάσκεψη της Λάρισας