Στην αναθέρμανση της αγοραστικής κίνησης ευελπιστούν οι Καρδιτσιώτες έμποροι.
Ξεκινούν την Τρίτη 15 Ιουλίου, οι θερινές εκπτώσεις, οι οποίες θα διαρκέσουν μέχρι το τέλος Αυγούστου, οπότε όσοι περιμένατε τις εκπτώσεις για να κάνετε τα ψώνια σας εν όψει διακοπών κλπ, μην αργήσετε να επισκεφθείτε τα αγαπημένα σας καταστήματα, γιατί τα.. «καλά» φεύγουν γρήγορα!
Τα καταστήματα της Καρδίτσας, όπως δηλώνουν και τα μέλη της διοίκησης του τοπικού Εμπορικού Συλλόγου είναι πανέτοιμα τόσο από επάρκεια εμπορευμάτων αρίστης ποιότητας, όσο κι από ιδιαίτερα χαμηλές εκπτωτικές τιμές που θα διακινηθούν κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων.
Οι καταστηματάρχες της πόλης μας, στηρίζουν το θεσμό των εκπτώσεων, με τα νέα δεδομένα με τις γνωστές ιδιαίτερα χαμηλές τιμές, αναμένοντας την αναθέρμανση της αγοραστικής που το τελευταίο διάστημα βρισκόταν σε διαρκεί ύφεση.
Η διοίκηση του Εμπορικού Συλλόγου Καρδίτσας συνιστά στους καταναλωτές να κάνουν έρευνα αγοράς, εκτός φυσικά από τις τιμές να δίνουν και ιδιαίτερη προσοχή στην ποιότητα των εμπορευμάτων και να προτιμούν τις τοπικές επιχειρήσεις που αποδεδειγμένα έχουν τις χαμηλότερες τιμές.
Κοινό μυστικό είναι ότι κάθε χρόνο πολλά καταστήματα κάνουν κάποιες «προφορικές» εκπτώσεις αρκετές μέρες πριν ξεκινήσουν οι κανονικές εκπτώσεις.
Τις προηγούμενες ημέρες πάντως αρμόδια κλιμάκια ελέγχου περιόδευσαν στις αγορές του νομού προκειμένου να αποτρέψουν τυχόν παρατυπίες.
Φυσικά οι έλεγχοι εστιάστηκαν σ’ όλα τα καταστήματα και ιδιαίτερα στα πολυκαταστήματα καθώς τα προηγούμενα έτη παρότι το Υπουργείο είχε απαγορεύσει τις προφορές εντούτοις προέκυψαν παρατυπίες.
Για μια ακόμη χρονιά πάντως ενόψει εκπτώσεων η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή συνιστά προσοχή στο αγοραστικό κοινό, συμβουλεύοντας παράλληλα να ελέγχουν προσεκτικά την ποιότητα των αγαθών που αγοράζουν, να συγκρίνουν προσεκτικά τις τιμές και να μην παρασύρονται από δήθεν υψηλά ποσοστά εκπτώσεων, να προμηθεύονται είδη βάσει του οικογενειακού προϋπολογισμού και έχοντας επίγνωση των οικονομικών τους δυνατοτήτων.
Οι καταναλωτές καταλήγοντας να σημειωθεί ότι δεν πρέπει να ξεχνούν σε καμία περίπτωση να ζητούν την απόδειξη που συνοδεύει τις αγορές τους. Το μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης για τις αγορές βαραίνει πρωτίστως τους ίδιους.
Οδηγίες για τις αγορές σας κατά την περίοδο των εκπτώσεων
– Πριν βγείτε για ψώνια να σκεφτείτε καλά τις ανάγκες που έχετε και μη δημιουργείτε τεχνητές, μην πέφτετε θύματα της υπερκατανάλωσης.
– Μην αγοράζετε με την λογική του φθηνού εάν δεν το χρειάζεστε, είναι περιττό και δεν έχετε κανένα κέρδος.
– Μην επηρεάζεστε από την διαφήμιση. Η ωραιοποιημένη εικόνα των προϊόντων δεν σημαίνει ότι ανταποκρίνεται και στην πραγματικότητα.
– Πριν αγοράσετε, κάνετε μια έρευνα αγοράς, συγκρίνετε τιμές και επιλέξετε σωστά.
– Αν αγοράσετε ελαττωματικά προϊόντα, να τα επιστρέψετε αμέσως και να τα αντικαταστήσετε με άλλα ή να πάρετε πίσω τα λεφτά σας Οι καταστηματάρχες είναι υποχρεωμένοι να αλλάξουν τα προϊόντα τα οποία παρουσιάζουν ελάττωμα και αγοράστηκαν την περίοδο των εκπτώσεων.
Ο έμπορος μπορεί να αρνηθεί αλλαγή ελαττωματικών ειδών , μόνο εάν το προϊόν είναι σε τιμή προσφοράς λόγω των συγκεκριμένων ελαττωμάτων και εφόσον έχει ενημερώσει σχετικά τον καταναλωτή πριν την αγορά με ανάλογη πινακίδα. – Κάθε είδος πρέπει να γράφει δύο τιμές. Μία που ίσχυε πριν την έκπτωση και μία που προκύπτει μετά καθώς και το ποσοστό της έκπτωσης. ΠΡΟΣΟΧΗ . Το ποσοστό της έκπτωσης πρέπει να αναγράφεται στο καρτελάκι κάθε προϊόντος και όχι στο συνολικό ποσοστό στις βιτρίνες των καταστημάτων.
– Αγοράζετε εποχιακά είδη, μην περιμένετε ότι θα έχετε την ευκαιρία να αγοράσετε μία τηλεόραση ή ένα ψυγείο σε καλή τιμή, αντίθετα μπορεί να πετύχετε καλή τιμή σε ρούχα, παπούτσια και είδη της φετινής μόδας.
– Η αγορά προϊόντων με δόσεις ή πιστωτικές κάρτες, πρέπει να δίνετε προσοχή σε κάθε λεπτομέρεια, για τους όρους που διέπουν αυτή την συνδιαλλαγή.
– Ζητείστε για όλες τις αγορές σας αποδείξεις και μην ξεχνάτε ότι μέρος της ευθύνης έχουν και οι καταναλωτές, εάν στο δρόμο σας γίνει έλεγχος και δεν έχετε απόδειξη, το δε πρόστιμό είναι μεγάλο.
– Αποφύγετε τον συνωστισμό, ανάμεσα στο πολύ κόσμο υπάρχουν και μερικοί που δεν θέλουν να ξοδέψουν αλλά σκοπεύουν να <ελαφρύνουν> το δικό σας πορτοφόλι.
– Καταγγείλετε κάθε περίπτωση πλασματικών εκπτώσεων ή ελαττωματικών προϊόντων στο ΕΛΚΕΚΑ (Ελληνικό Κέντρο Καταναλωτών) τηλ.210-3803116 ή στο 1520. Πληροφορίες πρόεδρος Β. Λύγκας κιν. 6944743962