Ειδήσεις

Αλέξης Φυτσιλής (Πρόεδρος ΕΛΜΕ) στο Ράδιο Ηχόραμα: Στοχεύουμε σε ένα παλλαϊκό μέτωπο υπεράσπισης της δημόσιας, δωρεάν παιδείας


Τους λόγους που τάσσονται κατά του νομοσχεδίου για τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια, όπως επίσης και για την επαγγελματική εκπαίδευση, εξήγησε στο Ράδιο Ηχόραμα (100, 8 FM) o Πρόεδρος της ΕΛΜΕ Καρδίτσας Αλέξης Φυτσιλής.

Ο κ. Φυτσιλής εμφανίστηκε, το μεσημέρι της Πέμπτης 18 Ιανουαρίου, στην εκπομπή «Μεσημεριανό Μαγκαζίνο» με τη Βάσω Μπαλαμπάνη, και με αφορμή τη σχετική συγκέντρωση διαμαρτυρίας που οργανώθηκε την ίδια ημέρα, από κοινού με τον Σύλλογο Εκπαιδευτικών Α ΄ θμιας Εκπ/σης, ανέλυσε τις θέσεις τους για όλα αυτά τα σοβαρά ζητήματα.

Πιο αναλυτικά, ο κ. Φυτσιλής επεσήμανε στο Ράδιο Ηχόραμα τα ακόλουθα:

 

Ιδιωτικά Πανεπιστήμια

«Στη συγκέντρωση της Πέμπτης, εκτός από την ΕΛΜΕ και τον Σύλλογο Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας, συμμετείχαν και σπουδαστές από το Τμήμα Ξύλου και Επίπλου και φοιτητές της Κτηνιατρικής αλλά και μαθητές από τα σχολεία της Καρδίτσας.

Θα σας πω, λοιπόν, γιατί εμείς θεωρούμε πως αυτή η εξέλιξη που υπάρχει είναι μια πολύ άσχημη εξέλιξη συνολικά για το ζήτημα της δημόσιας και δωρεάν παιδείας.

Θα έλεγα οι ακροατές να ακούσουν και να σκεφτούν. Τι καλό πραγματικά στη ζωή έφεραν τα ιδιωτικά λιμάνια, η ιδιωτικοποίηση του ρεύματος, η ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων, η ιδιωτικοποίηση των τρένων που σε λίγο καιρό θα συμπληρωθεί αυτή η δυσάρεστη επέτειος από το έγκλημα στα Τέμπη, η ιδιωτικοποίηση της υγείας.

Πραγματικά, θα δει κανείς ότι αυτό που έφεραν όλες αυτές οι εξελίξεις είναι η χειροτέρευση των όρων ζωής του λαού μας. Της νεολαίας, των εργαζομένων.

Αυτό ακριβώς έρχεται να κάνει και η εξέλιξη με τη δημιουργία των ιδιωτικών Πανεπιστημίων.

Μια εξέλιξη, δηλαδή, που θα φέρει ακόμα παραπέρα χειροτέρευση των όρων λειτουργίας των δημόσιων Πανεπιστημίων αλλά κυρίως αυτό που έχουν σκοπό και στόχο είναι να μπορέσουν να βάλουν να λειτουργεί το δημόσιο Πανεπιστήμιο με βάση ιδιωτικά, οικονομικά κριτήρια.

Και να γίνει πράξη αυτό που πράγματα θέλουν και πολλές φορές, ας το πω έτσι, τους ξεφεύγει τους υπηρεσιακούς παράγοντες, δίδακτρα.

Να πληρώνει πια ο φοιτητής για να μπορεί να σπουδάζει στο δημόσιο Πανεπιστήμιο.

Από εκεί και πέρα, το άλλο στοιχείο έχει να κάνει με το ότι ουσιαστικά αυτό θέλει να συνειδητοποιηθεί από το λαό, πως οι σπουδές πληρώνονται και τίποτα δεν είναι τζάμπα.

Και φυσικά αυτό σημαίνει ένα μεγάλο χτύπημα στα πτυχία των φοιτητών μας, ένα μεγάλο χτύπημα ουσιαστικά στο δικαίωμά τους στη δουλειά καθώς ουσιαστικά διαλύει τις εργασιακές σχέσεις και τα πτυχία ουσιαστικά γίνονται, με έναν τρόπο, κουρελόχαρτα.

Έβαλα δύο βασικούς παράγοντες, λοιπόν, της εναντίωσή μας σε αυτή την προσπάθεια που κάνει η κυβέρνηση να φέρει τα ιδιωτικά ελεύθερα, μη κρατικά, κερδοσκοπικά, όπως και να τα πει, Πανεπιστήμια.

Υπάρχει και ένα ζήτημα που εμείς το θέσαμε σήμερα (στη συγκέντρωση της Πέμπτης), που έχει να κάνει με το δεύτερο ζήτημα που οι καθηγητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σήμερα διαδηλώνουν».

 

Επαγγελματική Εκπαίδευση

Και έχει να κάνει με το ότι αυτές τις μέρες ακόμη ένα νομοσχέδιο ψηφίζεται με διαδικασίες fast track. Έχει να κάνει με την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση που ουσιαστικά και εδώ έχει πάρα πολύ ιδιωτικό, έχει λιγότερο δωρεάν και δεν έχει καθόλου παιδεία αλλά δεξιότητες, κατάρτιση και μαθητεία μισοαπασχόληση για τους μαθητές μας.

Αν διαβάσει κανείς το κείμενο του νομοσχεδίου δεν θα δει πουθενά τη λέξη τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Θα δει, όμως, πολλές φορές την αγορά, επιχειρήσεις, ιδιώτες.

Σε αυτό το πνεύμα θέλουν να ωθήσουν τη νεολαία μας, αυτή που δεν θα μπορεί πια να σπουδάσει στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, που θα την ωθήσουν ουσιαστικά στην κατάρτιση, στην ημιαπασχόληση, στην ανεργία, στην εργασιακή ζούγκλα.

Γι ΄ αυτό και βάζουν μαθητεία 22 μέρες για τα παιδιά που είναι στην Γ ΄ Λυκείου, για να αρχίσουν από πολύ μικρά αυτή την κατάσταση σε σχέση με τα αφεντικά και τους εργοδότες.

Το ζήτημα αυτό δεν αφορά μόνο τους δασκάλους και τους καθηγητές, ούτε τους φοιτητές».

 

Τι διεκδικούμε

«Η γνώση, η μόρφωση, η εκπαίδευση ούτε εμπόρευμα είναι ούτε προνόμιο.

Είναι καθολικό λαϊκό δικαίωμα. Γι ΄ αυτό και αφορά όλο το λαό μας. Γι ΄ αυτό και εμείς στοχεύουμε σε μια προσπάθεια να συγκροτηθεί ένα παλλαϊκό μέτωπο για να μπορέσει να υπερασπίσει τη δημόσια, δωρεάν παιδεία.

Αυτή υπερασπιζόμαστε. Είμαστε ενάντια στα ιδιωτικά Πανεπιστήμια και την κατάργηση του άρθρου 16.

Αγωνιζόμαστε για να μην περάσει το νομοσχέδιο για την επαγγελματική εκπαίδευση και θέλουμε δουλειά για όλους, δουλειά με δικαιώματα.

Και ενιαία πτυχία που να περιέχουν όλα τα επαγγελματικά δικαίωμα σε αυτά.

Ενάντια στον κατακερματισμό και την πολυδιάσπαση.

Γι ΄ αυτό θα συνεχίσουμε και τον αγώνα μας.

Η σημερινή κινητοποίηση, όπως δηλώσαμε, είναι η αρχή.

Θα υπάρξει και συνέχεια στην προσπάθεια αυτή συγκρότησης πανεκπαιδευτικού παλλαϊκού μετώπου που θα ανατρέψει τα κυβερνητικά σχέδια».

 

 

 

 

Προηγούμενο άρθρο Κοπή Βασιλόπιτας από το Γενικό Φιλόπτωχο Ταμείο και Απολογισμός του έργου του
Επόμενο άρθρο Task Force στη διαχείριση των φυσικών κινδύνων