Ο Βουλευτής και τ. Υφυπουργός Παιδείας, κ. Σπύρος Ταλιαδούρος, με Ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή προς την Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων ζητά τη μη κατάργηση των σχολικών μονάδων του Νομού μας καθώς η γεωμορφολογία της περιοχής, οι άριστες κτιριακές υποδομές, εγκαταστάσεις και εξοπλισμός των υφιστάμενων σχολείων κυρίως στις πρωτεύουσες των πρώην Καποδιστριακών Δήμων, αλλά και οι δυσάρεστες συνέπειες, που θα έχουν αυτές πρωτίστως για τους μαθητές αλλά και για το ευρύτερο κοινωνικό σύνολο θα έχει αρνητικές επιπτώσεις για την κάθε είδους δραστηριότητα στο Νομό μας.
Ειδικότερα, η Ερώτηση έχει ως εξής:
«Η έναρξη της «για τα μάτια του κόσμου» διαβούλευσης, των τεσσάρων ημερών, για τις προωθούμενες Συγχωνεύσεις – Ιδρύσεις Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2011 – 2012, από το Υπουργείο Παιδείας και η προοπτική συγχώνευσης αλλά και κατάργησης σχολικών μονάδων και στο Νομό Καρδίτσας, έχει αναστατώσει την εκπαιδευτική κοινότητα, τους γονείς και τους μαθητές του νομού, που αισθάνονται ότι η οικονομική κρίση που περνά η χώρα μας θα αγγίξει, παρά τις διαβεβαιώσεις της κυβέρνησης, το πολύτιμο αγαθό της παιδείας και τη λειτουργία του εκπαιδευτικού μας συστήματος προς το χειρότερο.
Συγκεκριμένα, με το πρόσχημα της ποιοτικής αναβάθμισης της παρεχόμενης εκπαίδευσης και την αξιοποίηση των υποδομών για την εφαρμογή καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας η ελληνική επαρχία δέχεται ένα ακόμη καίριο χτύπημα στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των κατοίκων της και ιδιαίτερα των νέων ανθρώπων.
Θα ήταν τραγικό, σχολικές μονάδες, που εδρεύουν και σε πρωτεύουσες πρώην Καποδιστριακών Δήμων, όπως είναι τα Γυμνάσια Αγναντερού, Ιτέας, Καλλιφωνίου, Καρδιτσομάγουλας, Κέδρου, Λεονταρίου, Μαγούλας, Ματαράγκας, Μητρόπολης και Προαστίου, και που διαθέτουν άριστες κτιριακές υποδομές – εγκαταστάσεις και εξοπλισμό να κινδυνεύουν να κλείσουν μολονότι έχουν περισσότερους από 30-40 μαθητές. Ενδεικτικά, αναφέρω το Γυμνάσιο – Τεχνικό Λύκειο του Κέδρου, που διαθέτει τεράστιο προαύλειο χώρο, μεγάλες αίθουσες διδασκαλίας, εργαστήριο φυσικών επιστημών και πληροφορικής, εξοπλισμένο από το κράτος, σχολική βιβλιοθήκη, αίθουσα πολλαπλών χρήσεων και αίθουσα γυμναστικής, καθώς και σύνδεση με το διαδίκτυο σε όλους τους χώρους διδασκαλίας και στα γραφεία των διδασκόντων, μικροφωνική εγκατάσταση σε όλους τους χώρους και διακοσμείται από 100 πίνακες ζωγραφικής.
Θα πρέπει επίσης να επισημάνω ότι οι σχολικές αυτές μονάδες εξυπηρετούν σήμερα παιδιά που προέρχονται και από γειτονικά ορεινά και ημιορεινά χωριά που ακόμη και έτσι αναγκάζονται να μετακινούνται καθημερινά από 45΄έως και 1.30′ ώρα προκειμένου να παρακολουθήσουν τα μαθήματα τους, όπως συμβαίνει στην περίπτωση των μαθητών του Γυμνασίου – Τεχνικού Λυκείου του Κέδρου Καρδίτσας.
Καθώς η απόφαση κατάργησης ή συνένωσης σχολικών μονάδων έχει αντίκτυπο στην κοινωνική και οικονομική ζωή της ελληνικής επαρχίας, έχει οικονομικό κόστος για τις οικογένειες που θα αναγκαστούν να στείλουν τα παιδιά τους για εκπαίδευση σε ένα αστικό κέντρο, δεν εγγυάται τη ασφαλή μετακίνηση και την σωματική ακεραιότητα των μαθητών που θα διανύουν καθημερινά πολύ περισσότερα χιλιόμετρα σε ένα προβληματικό οδικό δίκτυο
Ερωτάται η κυρία Υπουργός:
Προτίθεστε να προχωρήσετε σε καταργήσεις σχολικών μονάδων στο Νομό Καρδίτσας, παραβλέποντας τη γεωμορφολογία της περιοχής, τις άριστες κτιριακές υποδομές, εγκαταστάσεις και εξοπλισμό αλλά και τις δυσάρεστες συνέπειες, που θα έχουν αυτές πρωτίστως για τους μαθητές αλλά και για το ευρύτερο κοινωνικό σύνολο γενικότερα;»