Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Τιμόθεος, το εσπέρας της Τετάρτης 1 Μαρτίου 2023, τέλεσε την πρώτη ακολουθία των Προηγιασμένων Τιμίων Δώρων στον Ιερό Ναό Αγίου Γεωργίου Τ.Κ. Πύργου Κιερίου.
Ο Σεβασμιώτατος στην αρχή της ομιλίας του, αναφέρθηκε στο τραγικό γεγονός της σύγκρουσης των δύο αμαξοστοιχιών, που έγινε αιτία να χάσουν τη ζωή τους πολλοί άνθρωποι -εικόνες του Θεού-, γεγονός το οποίο μας συνθλίβει και προκαλεί στην καρδιά μας ανείπωτο πόνο. Πρέπει να ευχόμαστε και να προσευχόμαστε, η χάρις του Θεού να δίνει ενίσχυση και παρηγορία στους οικείους τους και να αναπαύσει τους κεκοιμημένους εν σκηναίς δικαίων.
Τόνισε ότι η πορεία μας πάνω στη γη είναι δύσκολη, κοπιώδης και έμπονη και ότι αυτή είναι μια μεταπτωτική κατάσταση, ως αποτέλεσμα της απομάκρυνσής μας από τον Θεό και της προσπάθειάς μας να αυτονομηθούμε.
Στη συνέχεια, αναφέρθηκε στην ακολουθία των Προηγιασμένων Τιμίων Δώρων, την οποία τελούσαν οι πρώτοι χριστιανοί, γιατί λόγω του πένθιμου χαρακτήρος αυτής της περιόδου, δεν μπορούσαν να τελούν τη Θεία Λειτουργία όλες τις ημέρες της εβδομάδας. Γι’ αυτό στις Θείες Λειτουργίες του Σαββάτου και της Κυριακής, κρατούσαν προηγιασμένο Άρτο και τον προσέφεραν στους χριστιανούς την Τετάρτη και την Παρασκευή, για να κοινωνούν το Σώμα και το Αίμα του Χριστού.
Στη σταυροαναστάσιμη πορεία της Αγίας και Μεγάλης Τεσσαρακοστής, στα πλαίσια του πνευματικού αγώνα, καλούμαστε στο άθλημα της νηστείας, που αποτελεί ένα δομικό στοιχείο της πίστεώς μας. Στην πνευματική ζωή χρειάζεται κόπος και προσπάθεια και με τη νηστεία και τη στέρηση υλικών αγαθών, μαθαίνουμε να εγκρατευόμαστε και προχωράμε και στην πνευματική νηστεία, που είναι πιο ουσιαστική.
Ο Σεβασμιώτατος τόνισε, ότι η νηστεία γίνεται για δύο λόγους:
Ο πρώτος λόγος είναι, για να δείξουμε την αγάπη μας στο πρόσωπο του Χριστού, που νομοθέτησε τη νηστεία και νήστεψε και ο Ίδιος 40 ημέρες, πριν την έναρξη του σωτηριώδους έργου του, για να μας δείξει ότι κι Εκείνος, παρότι ήταν Θεός, είχε ανάγκη από την προσευχή και την συγκέντρωση του νου στο έργο που του ανέθεσε ο Ουράνιος Πατέρας.
Ο δεύτερος λόγος είναι η προσπάθεια απόκτησης των αρετών, που έχει ως μέσο τη νηστεία.
Τόνισε, επίσης, ότι πρέπει να μάθουμε να τηρούμε τις καθιερωμένες από την Εκκλησία νηστείες, για να είμαστε ευπρεπείς άνθρωποι και καλοί χριστιανοί. Όσοι νηστεύουν, δεν πρέπει να κατακρίνουν όσους δεν νηστεύουν, όπως κι αυτοί, δεν πρέπει να ειρωνεύονται όσους νηστεύουν, γιατί και τους δύο τους κυριεύει ο σατανάς.
Όποιος μπορεί να ζήσει κατά Χριστόν αυτή την περίοδο, που είναι το κέντρο της ζωής του ορθόδοξου χριστιανού, μπορεί να ζει όλη τη ζωή του κατά Χριστόν, γιατί έχει μάθει να αγωνίζεται κι έτσι σκηνώνει ο Θεός μέσα του, τον χαριτώνει και έχει ουσιαστική σχέση με τους αδελφούς του.
Στο τέλος της ομιλίας του, ο Σεβασμιώτατος είπε ότι γύρω μας βλέπουμε μόνο θλίψη και στενοχώρια και μόνο η παρουσία του Χριστού μπορεί να γαληνέψει την καρδιά μας, να ωραιοποιήσει τη ζωή μας και να την κάνει χαρούμενη και σωτήρια.