Δέκα μεγάλα έργα ύψους 2,1 δισ. ευρώ θα δημοπρατηθούν μέχρι το τέλος του 2022 και αναμένεται να προκαλέσουν το ενδιαφέρον των BIG 5, των μεγάλων ομίλων της χώρας. Ανάμεσα τους εμβληματικά project τα έργα για το νέο γήπεδο του Παναθηναϊκού, μονάδες απορριμμάτων σε Αχαϊα και Κέρκυρα, η λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης, τα φράγματα Ταυρωνίτη και Ενιπέα, Μιναγιώτικο και Ταυρωπου και οι δρόμοι Θεσσαλονίκη-Έδεσσα και Δράμα-Αμφίπολη.
Είναι έργα που κλείνουν μια “μαγική” χρονιά στον χώρο των κατασκευών καθώς φέτος υπήρξαν πάρα πολλοί και μεγάλοι διαγωνισμοί για έργα υποδομής όπως σιδηροδρομικά, οδικά κτιριακά κ.α. Το 2022 επιφυλάσσει το ίδιο δυναμικό κλείσιμο και έρχεται ως μποναμάς στο ήδη φουσκωμένο ανεκτέλεστο των μεγάλων τεχνικών ομίλων.
Την αρχή θα κάνει στις 18 του μήνα το έργο για τα δίκτυα ύδρευσης από τον Ταυρωπό ποταμό, έργου του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης μέσω του ΥΔΩΡ 2.0. Το κόστος του έργου φτάνει τα 159,6 εκατ. ευρώ.
Στις 30 Νοεμβρίου θα δημοπρατηθούν δύο έργα για φράγματα από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Το πρώτο είναι το έργο για το Φράγμα Ταυρωνίτη ύψους 267 εκατ. ευρώ και το δεύτερο είναι το Φράγμα Ενιπέα Φαρσάλων με κόστος 230 εκατ. ευρώ. Τα έργα χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης ως ΣΔΙΤ.
Την ίδια ημέρα θα δημοπρατηθεί, για τρίτη φορά, η Μονάδα Απορριμμάτων της Κέρκυρας. Αναθέτουσα Αρχή η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων και το κόστος 80 εκατ. ευρώ. Όλοι ελπίζουν ότι αυτή τη φορά ο διαγωνισμός θα ευτυχήσει και θα φτάσει μέχρι τέλους. Τις δύο προηγούμενες φορές ο διαγωνισμός κηρύχθηκε άγονος.
Στη συνέχεια τη σκυτάλη θα πάρει ο διαγωνισμός για το Φράγμα Μιναγιώτικο στη Μεσσηνία, έργο επίσης του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης. Το κόστος του έργου ορίστηκε σε 145 εκατ. ευρώ και η δημοπράτηση θα πραγματοποιηθεί στις 2 Δεκεμβρίου. Αμφότερα τα έργα του υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης και υλοποιούνται με τη μέθοδο της ΣΔΙΤ.
Στις 2 Δεκεμβρίου όμως θα ξεκινήσει και ο κρίσιμος διαγωνισμός-ΣΔΙΤ για τη λειτουργία και συντήρηση του Μετρό Θεσσαλονίκης από την Αττικό Μετρό. Το έργο κόστους 292 εκατ. ευρώ, είναι προαπαιτούμενο για να μπορέσει να ξεκινήσει η λειτουργία του μητροπολιτικού σιδηροδρόμου στην πόλη της Θεσσαλονίκης. Εδώ αναμένονται και ηχηρά ονόματα από το εξωτερικό.
Στις 5 Δεκεμβρίου θα πραγματοποιηθεί η δημοπράτηση σε δύο μεγάλα οδικά έργα της Κεντρικής Μακεδονίας. Το πρώτο είναι το έργο-ΣΔΙΤ Θεσσαλονίκη-Έδεσσα ύψους 444 εκατ. ευρώ και το δεύτερο είναι το έργο Δράμα-Αμφίπολη ύψους 248 εκατ. ευρώ.
Την ίδια ημέρα θα δημοπρατηθεί η Μονάδα Απορριμμάτων στην Αχαϊα στη θέση Φλόκα. Το έργο δημοπρατεί ο ΣΥΔΙΣΑ Αχαϊας με 93 εκατ. ευρώ. Είναι ένα δημόσιο έργο το οποίο αποσκοπεί στο συμμάζεμα της διαχείρισης απορριμμάτων στην τρίτη πολυπληθέστερη περιοχή της χώρας.
Μία εβδομάδα αργότερα, στις 12 Δεκεμβρίου ξεκινά ο διαγωνισμός για ένα σημαντικό πολιτιστικό έργο στον Πειραιά. Το υπουργείο Πολιτισμού δημοπρατεί το έργο μετατροπής του κτιρίου Σιλό σε Μουσείο Εναλίων Αρχαιοτήτων με 89 εκατ. ευρώ. Το έργο θα έρθει να αναβαθμίσει περισσότερο το λιμάνι του Πειραιά που αλλάζει δραστικά τα τελευταία χρόνια.
Οι φίλοι του Παναθηναϊκού περιμένουν με αγωνία την έναρξη του διαγωνισμού για την κατασκευή του νέου γηπέδου στην περιοχή του Βοτανικού από τον Δήμο Αθηναίων. Το ύψος του έργου φτάνει τα 123 εκατ. ευρώ και η δημοπράτηση θα πραγματοποιηθεί στις 13 Δεκεμβρίου.
Με το έργο αυτό ολοκληρώνονται οι δημοπρατήσεις των μεγάλων έργων για το 2022 και αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον πως θα τοποθετηθούν οι όμιλοι της χώρας και πως θα κατανεμηθούν αυτά τα έργα.
Το 2023 όμως θα συνεχίσει με μεγάλους διαγωνισμούς, όπως η επέκταση του Μετρό στο Ίλιον με 400 εκατ. ευρώ, ο τριπλός κόμβος Σκαραμαγκά με 80 εκατ. ευρώ, το Ιωάννινα-Κακαβιά με 250 εκατ. ευρώ κ.α.
ΠΗΓΗ: ypodomes.com