αποστολή του ΚΕΤΑ Θεσσαλίας στην αγορά Rungis του Παρισιού


Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η επιχειρηματική αποστολή που διοργάνωσε το Κέντρο Επιχειρηματικής και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΚΕΤΑ) Θεσσαλίας, 2 – 5 Ιουνίου 2008, στην αγορά Rungis του Παρισιού με ιδιαίτερα ενθαρρυντικά αποτελέσματα για τα τοπικά Θεσσαλικά προϊόντα και προοπτικές για δυνατότητες διείσδυσής των Θεσσαλικών επιχειρήσεων στη συγκεκριμένη αγορά, μια σημαντική αγορά διανομής οπωροκηπευτικών και άλλων προϊόντων του κλάδου τροφίμων και ποτών.

Στόχος του ΚΕΤΑ Θεσσαλίας, αξιολογώντας τις τάσεις της διεθνούς αγοράς, είναι η προώθηση των δυναμικών τοπικών προϊόντων στις αγορές της Ευρώπης. Δεδομένης λοιπόν, της υψηλής ποιότητας των παραγόμενων στην περιοχή μας προϊόντων του Αγροκτηνοτροφικού Τομέα, βασική προτεραιότητα είναι η ανάδειξη των χαρακτηριστικών τους και η προώθησή τους σε απαιτητικές αγορές με ανεπτυγμένο το βιοτικό επίπεδο των πολιτών τους. Η προσπάθεια αυτή εντάχθηκε στο πλαίσιο υλοποίησης ενός ολοκληρωμένου σχεδίου δράσης με στόχο την υποστήριξη της διεθνοποίησης των επιχειρήσεων και τη διεύρυνση της παρουσίας τους σε συγκεκριμένες αγορές του εξωτερικού.

Η αποστολή αποτελούταν από δέκα επτά (17) Θεσσαλικές επιχειρήσεις στους κλάδους των Οπωροκηπευτικών, νωπών και μεταποιημένων, Γαλακτοκομικών και τυριών, Λαδιού και ελιών, Κρεάτων, Άνθη – φυτών, Οίνου, Προϊόντων Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης και Προϊόντων Βιολογικής Γεωργίας.

H Αγορά  RUNGIS αποτυπωμένη με νούμερα είναι μια αγορά με:

– επιφάνεια 232 εκτάρια, με πάνω από 727.000 m² κάλυψη εκ των οποίων τα 470.000 m² σε κτίρια για εμπορική χρήση.

– 18 εκατομμύρια καταναλωτών ευρωπαίων, εκ των οποίων 12 εκατομμύρια μέσα σε μια ακτίνα 150 Km γύρω από το Παρίσι, δηλαδή ένας γάλλος στους πέντε.

– Η Αγορά του Rungis αντιπροσωπεύει μόνο για τον εφοδιασμό της Παριζιάνικης περιοχής: 50% προϊόντων της θάλασσας και του γλυκού νερού, 45% φρούτα και λαχανικά, 35% προϊόντα κρέατος και 50% λουλούδια και φυτά σε δοχεία. Επίσης:

– ένας κύκλος εργασιών 7,1  δισεκατομμύρια ευρώ (το 2005) πραγματοποιήθηκε στην Αγορά.

– 1.569.000 τόνοι προϊόντων διατροφής εισαχθήκανε το 2004, 36,8 εκατομμύρια δεσμίδες λουλουδιών και 19,8 εκατομμύρια μονάδες φυτών σε δοχεία.

– ένα σύνολο 1.283 επιχειρήσεων εκ των οποίων 486 χονδρέμποροι και προμηθευτές εξαρτημάτων, 156 μεσίτες και επιχειρήσεις εισαγωγών-εξαγωγών, 209 παραγωγοί-πωλητές, 420 επιχειρήσεις διάφορων υπηρεσιών που αντιπροσωπεύουν 12.134 θέσεις εργασίας εκ των οποίων 7.200 σε χονδρεμπόρους.

– 20.400 αγοραστές τακτικοί επισκέπτονται το Rungis: λιανέμποροι, εστιάτορες, χονδρέμποροι, επιχειρήσεις εισαγωγών-εξαγωγών.

– ένας μόνιμος έλεγχος της ποιότητας των προϊόντων από τις υπηρεσίες του κράτους (DGCCRF, κτηνιατρικές υπηρεσίες) και ένα κέντρο εκτελωνισμού εξειδικευμένο στη διαχείριση ευπαθών προϊόντων από τρίτες χώρες.

– 4 άξονες πρόσβασης, 27 δρόμοι μετάβασης που καταγράφουν κατά μέσο όρο  26.000 οχήματα/ημέρα εκ των οποίων 3000 μεγάλα μεταφορικά.

Ειδικότερα, στο πλαίσιο του προγράμματος δράσης του ΚΕΤΑ Θεσσαλίας για τη συγκεκριμένη επιχειρηματική αποστολή, την πρώτη μέρα άφιξης της αποστολής στο Παρίσι, οι επιχειρηματικοί σύμβουλοι του ΚΕΤΑ με τους Θεσσαλούς επιχειρηματίες επισκέφθηκαν το εξειδικευμένο πολυκατάστημα πώλησης ειδών διατροφής «Le Grand Marche» της Γαλλικής αλυσίδας  Monoprix. Οι επιχειρηματίες είχαν τη δυνατότητα να δουν από κοντά, τις σύγχρονες τάσεις της αγοράς στον κλάδο τροφίμων και ποτών μέσα από μια τεράστια ποικιλία ειδών διατροφής από όλον τον κόσμο. Την προσοχή τους τράβηξε το μεγάλο εύρος διακίνησης διαφορετικών ειδών τροφίμων, οι συσκευασίες των προϊόντων και η τιμολογιακή πολιτική της εταιρίας.

Ικανοποιημένοι έμειναν οι συμμετέχοντες επιχειρηματίες από το πρώτο στάδιο των επαφών που είχαν με τους επιχειρηματίες, χονδρέμπορους και εμπορικούς αντιπροσώπους της αγοράς Rungis. Λεπτομερέστερα, πραγματοποιήθηκαν διαδοχικές επισκέψεις του συνόλου της αποστολής στους τομείς των αγορών κρεάτων, ανθοκομίας, φρούτων – λαχανικών και γαλακτοκομικών προϊόντων. Σε κάθε τμήμα υποδεχόταν τους επιχειρηματίες οι αντίστοιχοι διευθυντές των τμημάτων, όπου τους συνόδευαν στους χώρους της αρμοδιότητας τους δίνοντας κάθε χρήσιμη πληροφορία και παρουσιάζοντας τους σημαντικότερους εισαγωγείς και  χονδρεμπόρους. Οι επιχειρηματίες από τις επισκέψεις στα αντίστοιχα τμήματα της αγοράς διαπίστωσαν το ενδιαφέρον που υπάρχει για τα προϊόντα τους, τις μεγάλες εισαγόμενες ποσότητες που χρειάζεται η αγορά, τα απαιτούμενα είδη συσκευασίας των Θεσσαλικών προϊόντων και τις προδιαγραφές υγιεινής και ασφάλειας που θα πρέπει να πληρούν.

Μετά την ολοκλήρωση των επισκέψεων στα τμήματα της αγοράς όπου έγιναν οι πρώτες επαφές, η αποστολή κατευθύνθηκε σε ειδικά διαμορφωμένες αίθουσες με τα τοπικά προϊόντα των Θεσσαλικών επιχειρήσεων και το απαραίτητο έντυπο διαφημιστικό υλικό για να πραγματοποιηθούν οι κατ’ ιδίαν επιχειρηματικές συναντήσεις μεταξύ των Θεσσαλών επιχειρηματιών και των εισαγωγέων της κεντρικής αγοράς του Παρισιού. Ακολούθησε δεξίωση με μπουφέ ελληνικών μεζέδων προς τιμήν των ενδιαφερόμενων Γάλλων εισαγωγέων και χονδρεμπόρων όπως και των ιθυνόντων της εταιρίας Semmaris που διαχειρίζεται την κεντρική αγορά Rungis.

Σε όλη αυτήν την προσπάθεια του ΚΕΤΑ Θεσσαλίας, ενεργό ρόλο έπαιξε στη διοργάνωση των επιχειρηματικών επαφών το γραφείο ΟΕΥ των Παρισίων. Ο κ. Ζάραγκας Παναγιώτης, εμπορικός ακόλουθος της Ελληνικής Πρεσβείας στο Παρίσι, συνόδευσε την αποστολή κατά τη διάρκεια των επισκέψεων στα τμήματα της αγοράς και φρόντισε να γνωστοποιηθεί η επίσκεψη της Ελληνικής αποστολής στη συγκεκριμένη αγορά προκειμένου να οργανωθούν συναντήσεις με ενδιαφερόμενες εγκατεστημένες επιχειρήσεις στοχεύοντας σε ανάπτυξη συνεργασιών.

Επίσης, οι επιχειρηματικοί σύμβουλοι του ΚΕΤΑ Θεσσαλίας, κ.κ. Μαυρογιάννης Μανώλης και Σδρένια Σοφία επισκέφθηκαν το Εμπορικό, Βιομηχανικό και Βιοτεχνικό Επιμελητήριο του Παρισιού όπου συναντήθηκαν με την κ. Gerard Ursula, Διευθύνων σύμβουλο του Επιμελητηρίου στον τομέα των διεθνών σχέσεων και εξαγωγικού προσανατολισμού. Αφού παρουσιάστηκε η δυναμικότητα, οι δράσεις και η στρατηγική του Επιμελητηρίου του Παρισιού, ακολούθησε συζήτηση μεταξύ του εμπορικού ακολούθου κ. Ζάραγκα, του γενικού γραμματέα του γραφείου ΟΕΥ κ. Δάκογλου, των στελεχών του ΚΕΤΑ και της κ. Gerard για τις δυνατότητες των Θεσσαλικών επιχειρήσεων να διεισδύσουν στο συγκεκριμένο Δίκτυο Διανομής – Αγορά  RUNGIS.

Προηγούμενο άρθρο Στις τράπεζες η πληρωμή τέλους κτηματογράφησης
Επόμενο άρθρο Λαμπερή η έναρξη των Καραισκακείων