Ξεκινά η διάθεση επιταγών 200€ σε όλους τους εκπαιδευτικούς. Το ΥΠΑΙΘ δεν δίνει υπολογιστή, όπως αφήνεται να εννοηθεί, αλλά καλεί τους εκπαιδευτικούς να διαθέσουν 300€ με 400€ επιπλέον, για να αγοράσουν εξοπλισμό. Αυτό διότι η τιμή για ένα υπολογιστικό σύστημα των προδιαγραφών που θέτει το Υπουργείο ξεκινά από 500€. Αν συνυπολογίσουμε και κάποιες απαραίτητες περιφερειακές συσκευές, όπως ψηφιακή γραφίδα, εκτυπωτή, ακουστικά με μικρόφωνο, κάμερα, ηχεία, τότε το μέσο κόστος ξεπερνά τα 650€. Δηλαδή κάθε εκπαιδευτικός καλείται να διαθέσει τουλάχιστον 450€ για την αγορά του απαραίτητου εξοπλισμού.
Η κυβέρνηση θεωρεί ότι με «χάντρες και καθρεφτάκια» μπορεί να παραπλανήσει τον κόσμο της εκπαίδευσης. Ας μην γελιόμαστε! Η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ δεν έχει καμία αγωνία για να στηρίξει τους εκπαιδευτικούς. Το έχει αποδείξει άλλωστε στο πρόσφατο παρελθόν. Συγκεκριμένα, ενώ οι μισθοί είναι καθηλωμένοι εδώ και 12 χρόνια, οι αυξήσεις των τιμών στα βασικά είδη ευρείας κατανάλωσης εκτοξεύονται καθημερινά, όπως και το κόστος των καυσίμων και οι λογαριασμοί του ηλεκτρικού ρεύματος.
Η κυβερνητική «επιχείρηση voucher 200€» ως μοναδικό στόχο έχει να χαρίσει ξανά «ζεστό χρήμα» στις εταιρείες πληροφορικής, χρήμα που θα προέλθει και από τα εισοδήματα των εκπαιδευτικών.
Η τηλεκπαίδευση, αν και είναι πλέον ανυπόληπτη στα μάτια εκπαιδευτικών, μαθητών και γονιών, συνεχίζει να χρησιμοποιείται από το ΥΠΑΙΘ «δια πάσαν νόσον», όπως οι καταλήψεις σε σχολεία, οι σεισμοί, η κακοκαιρία … για να εξυπηρετήσει το επικοινωνιακό παιχνίδι της κυβέρνησης, ότι δήθεν όλα λειτουργούν κανονικά.
Τώρα πια ξέρουμε τις συνέπειες της τηλε- «εκπαίδευσης» :
- Απογειώνει τις κοινωνικές ανισότητες και αποκλείει τους φτωχούς μαθητές, όχι επειδή δεν έχουν τον «εξοπλισμό», αλλά κυρίως λόγω των δυσμενών συνθηκών ζωής στην οικογένεια, με αποτέλεσμα να ατονεί το κίνητρο για μάθηση.
- Μεταθέτει το κόστος και την ευθύνη της μάθησης στις οικογένειες, μετατρέποντας τα σπίτια καθηγητών και μαθητών σε σχολικές αίθουσες.
- Δημιουργεί δυσαναπλήρωτα μαθησιακά κενά και υπονομεύει την κοινωνικοποίηση στο χώρο του σχολείου
- Προκαλεί ψυχολογικά προβλήματα και εθισμό των μαθητών στον ψηφιακό κόσμο.
- Διαλύει τις εργασιακές σχέσεις και ελαστικοποιεί το ωράριο εργασίας.
Καταγγέλλουμε την ηγεσία του ΥΠΑΙΘ και την κυβέρνηση της ΝΔ που εμπαίζουν τον κλάδο και επιχειρούν να στήσουν μια νέα πλάνη, για να διασκεδάσουν τη γενικευμένη οργή, να συγκαλύψουν την αντιδραστική πολιτική τους, που επιβάλλει νέα, ακόμα μεγαλύτερη φτώχεια στο Δημόσιο Σχολείο.
Έχουμε πλήρη επίγνωση των οικονομικών δυσκολιών που αντιμετωπίζουν οι συνάδελφοι, τόσο οι μόνιμοι κι ακόμα περισσότερο οι αναπληρωτές. Ακριβώς αυτή την κατάσταση- συνέπεια των κυβερνητικών πολιτικών λεηλασίας του εισοδήματός μας- εκμεταλλεύεται το υπουργείο για να αδυνατίσει τις αντιδράσεις του κλάδου.
Ξέρουμε επιπλέον, ότι θα αποτελέσει μια ακόμη αφορμή για να πανηγυρίζει το Υπουργείο ότι «προχωράει ο ψηφιακός μετασχηματισμός της εκπαίδευσης» και για να εδραιώσει το κακέκτυπο της τηλε-«εκπαίδευσης».
Το «τυράκι» το βλέπουμε όλοι. Να δούμε και τη φάκα! Με την εξαργύρωση του voucher και «λυμένο» το ζήτημα του εξοπλισμού, το Υπουργείο θα μας κουνάει το δάχτυλο στις κάθε λογής αξιολογήσεις για ανεπαρκή παραγωγή ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού, για ελλιπή εφαρμογή της ανεστραμμένης τάξης κλπ.
Για όλους τους παραπάνω λόγους καλούμε τους συναδέλφους
να το σκεφτούν πολύ προσεκτικά πριν «αποδεχθούν» το voucher των 200€!
- Οι εκπαιδευτικοί δεν επαιτούμε για χορηγίες! Να εξοπλιστούν όλα τα σχολεία με σύγχρονα τεχνολογικά μέσα με την ευθύνη του κράτους!
- Να αυξηθούν εδώ και τώρα οι μισθοί των εκπαιδευτικών! Να μπει τέλος στο καθεστώς της φτώχειας! Να ζούμε με αξιοπρέπεια από το μισθό και την εργασία μας!.
Και πάνω από όλα καλούμε τους συναδέλφους σε συλλογική πάλη και αγώνα με το σωματείο μας, την ΕΛΜΕ, για να ανακόψουμε την επίθεση που δεχόμαστε.