Δριμεία κριτική για τις υποδομές που υπολείπονται σε όλη την ελληνική περιφέρεια και κυρίως στην «ξεχασμένη» όπως χαρακτήρισε Καρδίτσα, άσκησε στην κυβέρνηση ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ κ. Γιάννης Μαγκριώτης, που βρέθηκε σήμερα στο Νομό μας, ως αφετηρία της περιοδείας του σε όλους τους Νομούς της Θεσσαλίας. Ο κ. Μαγκριώτης αρχικά επισκέφθηκε τη Νομαρχιακή Επιτροπή του ΠΑΣΟΚ και αμέσως μετά τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Καρδίτσας, στην οποία είχε συνάντηση με τον Νομάρχη κ. Αλεξάκο, ο οποίος τον ενημέρωσε για τα μεγάλα έργα που έχει ανάγκη ο νομός μας. Στη συνέχεια, οι δύο άνδρες σε δηλώσεις τους επεσήμαναν:
Ο κ. Νομάρχης
«Είχαμε τη χαρά και την τιμή να μας επισκεφθεί στο νομαρχιακό κατάστημα ο Γιάννης Μαγκριώτης, ο Βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, υπεύθυνος για τα δημόσια έργα. Συζητήσαμε όλα τα θέματα που έχουν να κάνουν με την πορεία των δημοσίων έργων στο Νομό μας, τα έργα που αφορούν στο Γ΄ ΚΠΣ, εμείς θεωρούμε ότι η απορρόφηση όσον αφορά στη Ν.Α. είναι σε πολύ καλό επίπεδο, όμως θα θέλαμε να είχαν ενταχθεί πολύ περισσότερα έργα στο Γ’ ΚΠΣ έτσι ώστε να λυθούν τα βασικά ζητήματα υποδομών που δεν έχουν λυθεί, και ο στόχος είναι μέσα από την επόμενη προγραμματική περίοδο να δώσουμε απαντήσεις σε όλα αυτά τα ζητήματα. Βέβαια δεν παραγνωρίζουμε ότι το ΕΣΠΑ είναι αρκετά μικρότερο σε σταθερές τιμές, της τάξεως του 40% σε σχέση με το Γ’ ΚΠΣ κάτι που μας δημιουργεί προβληματισμό, παρ’ όλα αυτά θα διεκδικήσουμε όλα τα βασικά έργα που έχει ανάγκη ο νομός μας. Δηλαδή την ολοκλήρωση της οδικής σύνδεσης με τη Λάρισα, την έναρξη και την ολοκλήρωση του δρόμου προς Τρίκαλα, την ένωση των λιμνών, τα ζητήματα που έχουν να κάνουν με την ύδρευση και την άρδευση, τις βασικές αγροτικές υποδομές, τα αρδευτικά δίκτυα Ταυρωπού και Σμοκόβου, αλλά και το μεγάλο έργο της εκτροπής του άνω ρου του Αχελώου, το φράγμα Μουζακίου, τη σήραγγα του Τυμπάνου, την κοιλαδογέφυρα της Συκιάς, τουλάχιστον να συνταχθεί σ’αυτή τη φάση η μελέτη για να μπορέσουμε να βελτιώσουμε το δρόμο Καρδίτσα – Άρτα. Όλα αυτά τα ζητήματα τα επισημάναμε στον κ. Μαγκριώτη στο μέτρο που μπορεί να βοηθήσει, ή όταν αναλάβει καθήκοντα -εάν υπάρξει κυβερνητική αλλαγή-, να μπορέσει να βοηθήσει είτε από την πλευρά της αξιωματικής αντιπολίτευσης ή από όποια άλλη θέση την ολοκλήρωση των μεγάλων έργων που έχει ανάγκη ο Νομός μας».
Ο κ. Μαγκριώτης
«Θέλω να ευχαριστήσω τον κ. Νομάρχη, για τη συνάντηση, την ενημέρωση και τη συζήτηση που είχαμε. Θέλω να τον συγχαρώ για τη δουλειά τη δική του και των συνεργατών του στη Ν.Α. Καρδίτσας. Ηγούνται ενός Νομού που έχει πολλά προβλήματα από το παρελθόν, προβλήματα οικονομικής ανάπτυξης και κοινωνικής συνοχής. Είναι από τους πιο απομονωμένους νομούς της ελληνικής περιφέρειας και όλοι το γνωρίζουμε αυτό. Μάλιστα αρκετοί νομοί της περιφέρειας και στα δικά μας κυβερνητικά χρόνια, παρ’όλο που υπήρχε μεγάλη ανάπτυξη και παραγωγή πλούτου δεν πήρε το μερίδιο ανάπτυξης που δικαιούνταν. Γι’αυτό ακριβώς και προτεραιότητα δική μας στην τετραετία 2004-2008 ήταν η ανάπτυξη της Περιφέρειας και ειδικότερα περιφερειών όπως η Θεσσαλία. Τα ίδια έταξε και ο κ. Καραμανλής προεκλογικά και όμως έκανε τα αντίθετα. Η ψαλίδα της ανάπτυξης ανάμεσα στο λεκανοπέδιο και στην ελληνική περιφέρεια μεγάλωσε. Όπως μεγάλωσε και η ψαλίδα των εισοδημάτων. Ανάμεσα σε αυτούς που έχουν τον πλούτο, που τον διογκώνουν, τον πολλαπλασιάζουν, τα μεσαία και τα λαικά στρώματα, εργαζόμενους, συνταξιούχους, ανέργους που δυστυχώς κινούνται στην γκρίζα ζώνη. Η Καρδίτσα είναι ένα από αυτούς τους νομούς παρ’όλες τις φιλότιμες προσπάθειες των τοπικών αρχών και των κοινοβουλευτικών τους εκπροσώπων. Αυτή η κατάσταση επιδεινώνεται γιατί η ΝΔ αντί να ενισχύσει το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων που θα ήταν μια ορθή επιλογή, γιατί απ’το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων χρηματοδοτείται η ανάπτυξη της περιφέρειας, είτε μέσα από τους αναπτυξιακούς νόμους είτε μέσα από τις δημόσιες υποδομές, το μείωσε. Κάθε χρόνο το μειώνει. Είναι γύρω στο 60% σήμερα σε απόλυτους αριθμούς, και ως ποσοστό του ΑΕΠ σε σχέση με το 2004. Αντιλαμβάνεστε τη διεύρυνση του ελλείμματος ανάπτυξης και υποδομών της ελληνικής περιφέρειας. Χαρακτηριστικό είναι η καθυστέρηση των δημόσιων υποδομών, των οδικών αρτηριών αλλά και όλων των άλλων υποδομών όπως είναι τα αρδευτικά, οι ταμιευτήρες και μια σειρά άλλων επεμβάσεων που πρέπει να γίνουν ειδικά για να προσφερθεί ανάπτυξη σε έναν νόμο όπως η Καρδίτσα. Είναι τραγικό το εσωτερικό δίκτυο της Θεσσαλίας να μην έχει αναπτυχθεί, δεν ακολούθησε το πρόγραμμα και τις δεσμεύσεις της, τόσο από εθνικούς πόρους όσο και από κοινοτικούς που είχε το ΠΑΣΟΚ μέχρι το 2004. Έχει μια άλλη φιλοσοφία η ΝΔ γι’αυτό και μειώνει το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων. Πιστεύει πάρα πολύ στην αγορά. Την έχει θεοποιήσει. Αυτό από τη μια πλευρά το πληρώνει ο Έλληνας πολίτης με την ακρίβεια και την κερδοσκοπία γιατί περιόρισε όλους τους ελεγκτικούς μηχανισμούς και άφησε να αναπτυχθούν ολιγοπωλειακές καταστάσεις, τα γνωστά καρτέλ, που βεβαίως αξιοποιούν το άλλοθι της αύξησης τιμής των καυσίμων και καταληστεύουν το εισόδημα της μέσης ελληνικής οικογένειας. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Ο μόνος που πλουτίζει είναι οι μεγάλες πετρελαικές εταιρείες, οι εμίρηδες, οι Ρώσοι, οι παραγωγοί δηλαδή πετρελαίου και τα κράτη. Η ανάπτυξη της Καρδίτσας στηρίζεται πάρα πολύ στις δημόσιες υποδομές. Πρωτογενής τομέας, μεταποίηση και μεταφορά των προιόντων, ακόμη περισσότερο υπηρεσίες, η αξιοποίηση δηλαδή της λίμνης Πλαστήρα, του ορεινού όγκου και μια σειρά άλλων περιοχών υψηλού αισθητικού κάλους και υψηλές δυνατότητες ανάπτυξης εναλλακτικού τουρισμού χρειάζονται δημόσιες υποδομές για να προσφέρουν. Να είναι προσπελάσιμες και με ασφάλεια στους πολίτες των μεγάλων αστικών κέντρων αλλά και στους ξένους επισκέπτες στην Ελλάδα. Επειδή ακριβώς δεν υπάρχουν αυτά τα δίκτυα μένουν αυτές οι περιοχές απομονωμένες και δεν μπορούν να παρακολουθήσουν τη γενικότερη ανάπτυξη. Ο Ε65, ο μεγάλος οδικός άξονας που ήταν ήδη μελετημένος και είχαν δεσμευτεί πόροι από το Γ’ ΚΠΣ δεν τους έχει αυτούς τους πόρους. Άλλαξε ρότα η κυβέρνηση και όπως ξέρετε προχώρησε στη σύμβαση παραχώρησης σε ιδιωτική κοινοπραξία για την κατασκευή του. Θέλω να πω ότι το έργο αυτό θα αργήσει πολύ, είναι εκτός χρονοδιαγραμμάτων, το έργο αυτό δεν έχει ακόμη ολοκληρώσει τις μελέτες εφαρμογής, συναντά σε πολλές περιοχές προβλήματα περιβαντολλογικά, προβλήματα ιδιοκτησιών και φυσικά προβλήματα όσον αφορά στους αρχαιολογικούς χώρους. Αυτά δεν έχουν προμελετηθεί, δεν υπάρχουν συμβάσεις παραχώρησης, αυτά τα ανέβασαν πολύ περισσότερο το κόστος και θα καθυστερήσουν την κατασκευή του. Αυτό που ενδιέφερε την κυβέρνηση και τον κ. Σουφλιά απλώς ήταν να ανακοινώσει ότι γίνονται έργα δισεκατομμυρίων. Τα λέει και τα ξαναλέει. Κανένα έργο δεν έχει ξεκινήσει και δεν υπάρχει ορατός ορίζοντας για να ξεκινήσουν. Και να αυτά τα έργα κάποτε ολοκληρωθούν θα είναι πανάκριβα. Γιατί οι ιδιώτες που θα τα χρηματοδοτήσουν τα λεφτά αυτά θα τα πάρουν εις τριπλούν πίσω, τα επόμενα τριάντα χρόνια όπου και θα τα εκμεταλλεύονται. Και βεβαίως αυτά τα πανάκριβα έργα θα τα πληρώνουν οι πολίτες χρήστες είτε είναι παραγωγοί, είτε ιδιώτες, αφού μετακινούνται, των τοπικών και περιφερειακών κοινωνιών. Εκεί δηλαδή που έρχονται να προσθέσουν και να λύσουν προβλήματα προσπελασιμότητας και ανταγωνιστικότητας θα προσθέσουν και άλλα. Ε λοιπόν εμείς διαφωνούμε μ’αυτή την πολιτική. Το κράτος πρέπει να είναι αυτό που θα προσφέρει και θα υποστηρίξει με τον κρατικό προυπολογισμό τις υποδομές των αδύναμων περιφερειών και δεν θα είναι οι αδύναμες περιφέρειες που θα ενισχύσουν ακόμη περισσότερο τα κρατικά έσοδα».