Με επιτυχία διεκπεραιώθηκαν δύο κινητικότητες του 2ου Γυμνασίου Καρδίτσας στην Πορτογαλία στο πλαίσιο προγραμμάτων Erasmus+, στα οποία το σχολείο συμμετέχει.
Η πρώτη κινητικότητα πραγματοποιήθηκε την περίοδο 13-19 Μαρτίου 2022 στο Peniche της Πορτογαλίας στο πλαίσιο του σχεδίου ΚΑ229 με τίτλο: «Acreative student in the service of the local society and natural environment. Young European – aware of the needs of the community and environment», όπου συμμετείχαν επίσης ως εταίροι του σχεδίου μαθητές και καθηγητές από την Πολωνία, τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία. Στην κινητικότητα συμμετείχαν οι μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου του σχολείου Καλαμάρας Απόστολος, Παπαδούλης Φώτιος, Γκαβαλέκα Αλεξάνδρα και Μητσιάκη Σοφία-Νεκταρία, με συνοδούς καθηγητές την υποδιευθύντρια του σχολείου κ. Τσατσαρώνη Βασιλική και τις καθηγήτριες κ. Ρόπη Γεωργία και κ. Γαρίτου Αντιγόνη. Η φιλοξενία από τους μαθητές και τους καθηγητές του σχολείου Agrupamentode Escolas D. Luisde Ataide υπήρξε εξαιρετική. Οι μαθητές παρουσίασαν τις εργασίες, τις συνεντεύξεις επαγγελματιών και το θεατρικό δρώμενο που είχαν ετοιμάσει στο ενδιάμεσο διάστημα και στην περίοδο της καραντίνας, με θέματα σχετικά με τους εθνικούς εφευρέτες, τα επαγγέλματα και τη μέριμνα για τα άτομα με ειδικές ανάγκες, καθώς και το προσχέδιο της εφαρμογής για ΑΜΕΑ, που αποτελεί το τελικό προϊόν του σχεδίου. Επίσης, συμμετείχαν σε δράσεις σχετικά με τον καθαρισμό της παραλίας και την προστασία του ωκεανού, με επισκέψεις και σε σχετικά επιστημονικά κέντρα. Επιπλέον, μαθητές και καθηγητές συμμετείχαν σε εκπαιδευτικές-περιηγητικές εκδρομές στην πρωτεύουσα Λισαβόνα, στο καστροχωριό Obidos και στην παρωκεάνια ακτογραμμή.
Η δεύτερη κινητικότητα πραγματοποιήθηκε την περίοδο 20-26 Μαρτίου 2022 στην Μπράγκα της Πορτογαλίας στο πλαίσιο του σχεδίου ΚΑ229 με τίτλο: «Generative Application to Manage Education (GAME)», όπου συμμετείχαν επίσης ως εταίροι του σχεδίου μαθητές και καθηγητές από την Τουρκία, Λετονία, Βόρεια Μακεδονία και Κροατία.Στην κινητικότητα συμμετείχαν οι μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου του σχολείου Παπακωνσταντίνου Μυρσίνη, Πετρινιώτη Αικατερίνη, Κουτσουκιός Κωνσταντίνος και Χριστοδούλου Κωνσταντίνος, με συνοδούς καθηγητέςτον διευθυντή του σχολείου κ. Ζαχαρή Κωνσταντίνο και τις καθηγήτριες Ρόπη Γεωργία και Τσιαντή Αναστασία. Το σχολείο υποδοχής, το Escola Profissional Amar Terra Verde, στηVila Verde, υποδέχτηκε θερμά τους εταίρους όλων των χωρών, τους ξενάγησε στους χώρους του, όπου παρέχεται προηγμένη επαγγελματική εκπαίδευση, και οργάνωσε υποδειγματικά τις παρουσιάσεις των εργασιών που εκπόνησαν οι μαθητές της κάθε χώρας στο προηγούμενο χρονικό διάστημα -σχετικές με γεωμετρικά σχήματα στη φύση και εκπαιδευτικά παιχνίδια τύπου «Guess what Iamin Biology», καθώς και με πνευματικά και μαθηματικά παιχνίδια. Οι μαθητές του σχολείου μας διακρίθηκαν, μάλιστα, σε διακρατικούς διαγωνισμούς σκακιού και αναζήτησης γεωμετρικών σχημάτων στη φύση στο πλαίσιο της κινητικότητας. Ταυτόχρονα, πραγματοποιήθηκαν εκπαιδευτικές επισκέψεις και ξεναγήσεις σε επιστημονικά κέντρα και αξιοθέατα της VilaVerde, του Arcosde Valdevez, της Μπράγκα και του Πόρτο, όπου οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν την κουλτούρα και τις φυσικές ομορφιές και ιδιαιτερότητες της Πορτογαλίας.
Πέρα από τις γνώσεις και τις εμπειρίες που αποκόμισαν, οι μαθητές και οι καθηγητές είχαν την ευκαιρία να δημιουργήσουν φιλικές σχέσεις με τους υπόλοιπους Ευρωπαίους συμμαθητές και συναδέλφους τους που συμμετείχαν στο πρόγραμμα, να ανταλλάξουν απόψεις και ιδέες, να εξασκήσουν τις δεξιότητές τους στη γλωσσομάθεια και να ενστερνιστούν απόψεις και προοπτικές απροκατάληπτης συνεργασίας και σύσφιξης των σχέσεων με τους εταίρους, που αποτελούν επίσης βασικούς στόχους των ευρωπαϊκών προγραμμάτων Erasmus+. Η συνεργασία μαθητών και εκπαιδευτικών υπήρξε άψογη καθ’ όλη τη διάρκεια της κινητικότητας και όλοι επέστρεψαν στην Καρδίτσα με άριστες εντυπώσεις. Η διεύθυνση και το προσωπικό του σχολείου συγχαίρουν τους παραπάνω μαθητές, αλλά και όλους τους υπόλοιπους που συνέβαλαν στην υλοποίηση των δράσεων και τους εύχονται πάντα να είναι δημιουργικοί και να αναζητούν ευκαιρίες πνευματικής αναβάθμισης και διεύρυνσης των οριζόντων τους.