Στον Παλαμά Καρδίτσας, τα χωριά Βλοχό και Μεταμόρφωση περιόδευσε σήμερα ο Υποψήφιος Περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Απόστολος Παπατόλιας, συνοδευόμενος από τον Αντιπεριφερειάρχη Καρδίτσας κ. Φώτη Αλεξάκο και τους υποψήφιους Περιφερειακούς Συμβούλους της αυτοδιοικητικής παράταξης «Θεσσαλών Δύναμη» για το Νομό Καρδίτσας.
Στο πλαίσιο της επίσκεψης στο Δήμο Παλαμά, κατά τη συνάντησή του με το Δήμαρχο κ. Βασίλη Καραδήμο, συζητήθηκαν θέματα που έχουν να κάνουν με την ορθή διαχείριση των υδάτινων πόρων και θέματα που αφορούν στον αγροτικό εξηλεκτρισμό, στην κατεύθυνση μείωσης του κόστους παραγωγής των αγροτικών προϊόντων. Ο κ. Παπατόλιας επεσήμανε στο πλαίσιο της συνάντησης την ανάγκη ισόρροπης και δίκαιης ανάπτυξης μεταξύ των Νομών της Θεσσαλίας, με δίκαιη κατανομή των έργων, των πόρων και των πρωτοβουλιών και ταυτόχρονη άμβλυνση των ανισοτήτων στη Δ. Θεσσαλία. Ακολούθησε επίσκεψη στην Λαϊκή Αγορά, σε υπηρεσίες και το Κέντρο υγείας Παλαμά.
Απευθυνόμενοι στους κατοίκους των χωριών Βλοχού και Μεταμόρφωσης, λίγο αργότερα, οι κ.κ. Παπατόλιας και Αλεξάκος, έκαναν ιδιαίτερη αναφορά στην πολύ καλή συνεργασία που είχαν ως Νομάρχες, αναφέροντας το χαρακτηριστικό παράδειγμα των κοινών προσπαθειών τους για τη σύνδεση μέσω της Ε 65 των Νομών Καρδίτσας και Μαγνησίας καθώς και στο θέμα της μεταφοράς νερού από τον Αχελώο προς το θεσσαλικό κάμπο. Δεσμεύτηκαν πως αυτή η συνεργασία θα συνεχιστεί με μεγαλύτερη ένταση και απόδοση, με το ίδιο πνεύμα διεκδίκησης και μέσα από τη νέα Αιρετή Περιφέρεια, με γνώμονα τη καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση όλων των πολιτών της Θεσσαλίας, την κοινή πρόοδο και τον κοινό βηματισμό, έτσι ώστε η Θεσσαλία θα γίνει ο τρίτος πόλος ανάπτυξης σε επίπεδο χώρας.
Ο κ. Παπατόλιας σημείωσε πως στην Καρδίτσα υπάρχει ένα μεγάλο πλεονέκτημα, καθώς η επόμενη μέρα της Αιρετής Περιφέρειας, δεν θα είναι ένα ανασφαλές βήμα, αλλά θα είναι η συνέχεια της επιτυχημένης Νομαρχιακής διοίκησης του Φώτη Αλεξάκου.
Το απόγευμα ο κ.Παπατόλιας επισκέφτηκε 10 εμποροβιοτεχνική έκθεση Καρδίτσας όπου μεταξύ άλλων αναφέρθηκε στην πρόταση της αυτοδιοκητικής παράταξης «Θεσσαλών Δύναμη» για τις Συνεταιριστικές Τράπεζες ενώ παρουσίασε και το σχεδιασμό για τη δημιουργία της Πλίθινης αγοράς.
«Επιτακτική η ανάγκη οι συνεταιριστικές τράπεζες»
Ένα από τα θέματα που είναι στο επίκεντρο του δημόσιου διαλόγου σήμερα είναι η κινητικότητα για την αναδιάρθρωση του τραπεζικού συστήματος στη χώρα μας. « Η χώρα μας διέρχεται μια πολύ σημαντική οικονομική και διοικητική κρίση. Οι μακροχρόνιες παραλείψεις και οι δυσλειτουργίες ενός συγκεντρωτικού και πελατειακού κράτους που μας έχει φτάσει σ’ ένα οριακό σημείο.
Το τραπεζικό σύστημα και το κράτος βρίσκονται στο επίκεντρο της κριτικής για την κρίση που βιώνουμε την τελευταία περίοδο
Οι τράπεζες για τα υψηλά κέρδη, τα ακριβοπληρωμένα golden boys, τα τοξικά ομόλογα και το κράτος για την πλήρη αποτυχία του να επιβάλλει κανόνες υγιούς ανταγωνισμού με τις δικές του δημόσιες τράπεζες.
Το κράτος όμως και οι μηχανισμοί ελέγχου του υγιούς ανταγωνισμού της αγοράς δεν επαρκούν.
Επανέρχεται δυναμικά στο προσκήνιο και η αναγκαιότητα του κοινωνικού τομέα της οικονομίας. Επανέρχεται στο προσκήνιο ο κοινωνικός τομέας της οικονομίας με το συνεργατισμό των παραγωγών, των επιχειρήσεων, των επαγγελματιών και των καταναλωτών ως παράγοντας εξυγιαντικός της οικονομίας της αγοράς.
Εμείς πιστεύουμε στο ρόλο της κοινωνικής οικονομίας. Πιστεύουμε στον ενημερωμένο καταναλωτή ο οποίος όταν ενώσει τη δική του μικρή αγοραστική δύναμη με τα εκατομμύρια των συνανθρώπων του γίνεται πανίσχυρος και μπορεί να «κάνει θαύματα». Μπορεί να επιβάλλει κανόνες στην αγορά, να επιβάλλει ποιότητα και να εξυγιάνει την αγορά. Μπορεί να ορθώσει το ανάστημά του στην «πλύση εγκεφάλου» των πολλών δις της διαφήμισης.
Οι συνθήκες είναι ώριμες να προχωρήσουμε στην συγκρότηση ενός ισχυρού συνεταιριστικού τραπεζικού πόλου στη Θεσσαλία προς όφελος της τοπικής ανάπτυξης. Μαζί με τις άλλες δεκαπέντε τράπεζες σε όλη τη χώρα μπορούμε να δημιουργήσουμε συνθήκες υγιούς ανταγωνισμού το τραπεζικό σύστημα της χώρας».
«Πρότυπο Περιφερειακής Αγοράς η Πλίθινη Αγορά Προδρόμου»
Η δημιουργία της Πλίθινης Αγοράς Προδρόμου θα αποτελέσει το πρότυπο Περιφερειακής Αγοράς για όλα τα τοπικά προϊόντα της Θεσσαλίας. Οι βασικοί στόχοι της «πλίθινης αγοράς Προδρόμου- πρότυπο Περιφερειακής Αγοράς» θα είναι:
- Η παροχή διεξόδου στα τοπικά παραγόμενα προϊόντα της Θεσσαλίας προς το καταναλωτικό κοινό.
- Η άρση των εμποδίων που θέτουν στα τοπικά προϊόντα και στους μικρούς παραγωγούς οι μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων.
- Η υποκατάσταση των εισαγωγών αντίστοιχων προϊόντων
- Η αύξηση του εισοδήματος των τοπικών παραγωγών
- Η μείωση της ψαλίδας των τιμών «από το χωράφι στο ράφι»
- Η ενθάρρυνση και διευκόλυνση των αγροτών να καθετοποιήσουν την παραγωγή τους εισάγοντας στις εκμεταλλεύσεις τους την επιχειρηματικότητα και δεξιότητες προώθησης και εμπορίας
- Η δημιουργία θεσμού εκπαίδευσης και κατάρτισης των τοπικών παραγωγών στη βελτίωση της ποιότητας των παραγόμενων προϊόντων και στην επιχειρηματικότητα (γεωργικές εφαρμογές νέου τύπου)
- Ο εκσυγχρονισμός, η διεύρυνση και η βελτίωση του θεσμού των λαϊκών αγορών
- Η δημιουργία νέων μορφών συλλογικής έκφρασης και οργάνωσης των αγροτών και των τοπικών παραγωγών
Τα πλεονεκτήματα της αγοράς αυτής για τους καταναλωτές θα είναι: η πρόσβαση σε όλα τα τοπικά προϊόντα, οι καλές τιμές και εγγυημένη ποιότητα λόγω των ελέγχων και των προδιαγραφών που τίθενται από την αγορά, ο συνδυασμός αγορών με άλλες υπηρεσίες (διασκέδαση, ψυχαγωγία, πολιτισμός) και η διευκόλυνση της αγοράς – μεταφοράς των προϊόντων λόγω της υποχρεωτικής πρόβλεψης χώρων στάθμευσης.
Τα πλεονεκτήματα για τους συμμετέχοντες παραγωγούς θα είναι: άμεση πρόσβαση σε ευρύ καταναλωτικό κοινό που ξεπερνά την τοπική αγορά, χαμηλό κόστος διακίνησης και διάθεσης των προϊόντων, πώληση προϊόντων χωρίς τη φυσική τους παρουσία, συμμετοχή σε εκπαιδευτικά προγράμματα, προσέλκυση καταναλωτικού κοινού με δραστηριότητες που οργανώνει η αγορά και δωρεάν διαφήμιση.
Μόνο έτσι τα τοπικά παραδοσιακά προϊόντα της Θεσσαλίας μας μπορούν να γίνουν ανταγωνιστικά, να αποκτήσουν προστιθέμενη αξία, να προβληθούν και να βρουν διέξοδο στην αγορά. Οι παραγωγοί θα εκπαιδευτούν, θα παρακινηθούν στην υιοθέτηση νέων καλλιεργητικών μεθόδων και καλλιεργειών, θα αποκτήσουν επιχειρηματικό πνεύμα και θα εξασφαλίσουν την πώληση των προϊόντων τους. Το καταναλωτικό κοινό θα βρίσκει συγκεντρωμένα σε ένα χώρο, νωπά και συσκευασμένα τοπικά ποιοτικά προϊόντα, που εξασφαλίζουν υγιεινή και ασφαλή διατροφή.