Επίσκεψη υποψήφιου στον αυτοκινητόδρομο κεντρικής Ελλάδος Ε65


  Τον αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδος Ε 65 επισκέφθηκε σήμερα ο υποψήφιος Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Απόστολος Παπατόλιας συνοδευόμενος από το Νομάρχη Καρδίτσας Φώτη Αλεξάκο, όπου ενημερώθηκε για την πορεία υλοποίησης του έργου. Αμέσως μετά το τέλος της ενημέρωσης, κοινή διαπίστωση των κ.κ.Παπατόλια και Αλεξάκου αποτελούν:

“Η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου της Κεντρικής Ελλάδος ή συνοπτικά του οδικού άξονα Ε65 θα αλλάξει σημαντικά το «τοπίο» στο οδικό δίκτυο και τις μεταφορές στην περιφέρεια της Θεσσαλίας

Πρόκειται για ένα σημαντικό οδικό άξονα, που αποτελεί τμήμα του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών. Θα είναι συνολικού μήκους, περίπου, 180 χιλιομέτρων και θα διασχίζει τη Θεσσαλία, συνδέοντας την Εγνατία οδό, στην περιοχή Παναγιά Καλαμπάκας, με το βασικό αυτοκινητόδρομο της χώρας, Αθήνα-Θεσσαλονίκη(ΠΑΘΕ), στην περιοχή Ράχες Φθιώτιδας.

Είναι ο οδικός άξονας που μέσω της Εγνατίας και του λιμένος Ηγουμενίτσας μας οδηγεί πιο γρήγορα στην Κεντρική Ευρώπη.

Ε65-ΠΟΡΕΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα το έργο θα έπρεπε να ολοκληρωθεί στο τέλος του 2013. Οι τελευταίες όμως εξελίξεις, με τη διακοπή των εργασιών σε κάποια εργοτάξια, μας ανησυχεί γιατί μπορεί να αποτελέσουν αιτία για να χαθεί πολύτιμος χρόνος.

Τα προβλήματα που ανακύπτουν, από τη μη ολοκλήρωση των απαλλοτριώσεων, από τα αρχαιολογικά ευρήματα,  τη δυσκολία μετακίνησης των δικτύων ΔΕΗ, ΟΤΕ κλπ, καθώς και η πρόσκαιρη ελπίζουμε δυσκολία χρηματοδότησης από το Ελληνικό Δημόσιο κατά το ποσοστό συμμετοχής του, δημιουργούν κινδύνους καθυστερήσεων.

Καλούμε την κυβέρνηση να δώσει άμεσα λύση στα προβλήματα που δημιουργήθηκαν ώστε να μην υπομονευθεί η υλοποίηση του έργου”.

Σε δηλώσεις του εξάλλου, ο υποψήφιος Περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ.Παπατόλιας αναφέρθηκε στην αξιοποίηση της Ε 65 από τη νέα αιρετή Περιφέρεια επισημαίνοντας χαρακτηριστικά :

“Αυτό που αφορά τη νέα αιρετή Περιφέρεια Θεσσαλίας είναι η αξιοποίηση του Ε65.

Σύμφωνα, λοιπόν, με τη μελέτη κατά μήκος των περίπου 180 χιλιομέτρων του Ε65 θα κατασκευαστούν 23 ανισόπεδοι κόμβοι (Α/Κ) ώστε να συνδεθεί με το εθνικό, το επαρχιακό και το δημοτικό οδικό δίκτυο της Θεσσαλίας.

Για να αξιοποιήσουμε, με τον καλύτερο τρόπο, τον Ε65 οι Α/Κ, που θα αποτελέσουν πύλες εισόδου-εξόδου στον Ε65, θα πρέπει να αποτελέσουν την αφετηρία ανασχεδιασμού και αναβάθμισης του υφιστάμενου οδικού δικτύου της Θεσσαλίας.

Θα πρέπει να υπάρξει ένας συνολικός σχεδιασμός, με ιεράρχηση προτεραιοτήτων, για τη σύνδεση του Ε65 με το οδικό δίκτυο της Θεσσαλίας, τα αστικά κέντρα και τις άλλες υποδομές της Περιφέρειας (Λιμάνι Βόλου, Αεροδρόμιο, ΠΑΘΕ κλπ).

Δεσμευόμαστε, ως νέα περιφερειακή Αρχή, να διαθέσουμε όλες μας τις δυνάμεις ώστε να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις μιας ισόρροπης και βιώσιμης ανάπτυξης που θα καταστήσει τη Θεσσαλία τον 3ο μεγάλο πόλο ανάπτυξης της χώρας, ανάμεσα στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη.

Το επόμενο διάστημα θα καταθέσουμε το συγκεκριμένο πρόγραμμα και τις προτεραιότητες μας για τους σημαντικούς οδικούς άξονες που θα συμβάλουν στη δυναμική ανάπτυξης της Θεσσαλίας”.

Συμπληρωματικά θα πρέπει να αναφέρουμε:

O ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ (Ε65) ΘΑ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ:

1) Την κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας, από την ΠΑΘΕ (ημικόμβος κοντά στη Σκάρφεια) έως τον Α/Κ Παναγιάς της Εγνατίας Οδού μήκους 175 χλμ.

O E65 θα είναι δρόμος σύγχρονος, ευρωπαϊκών προδιαγραφών και θα κατασκευασθεί εξ ολοκλήρου από την αρχή.

2) Τη λειτουργία, αναβάθμιση και συντήρηση τμημάτων που κατασκευάζονται ως δημόσια έργα (δηλαδή με δαπάνη του Δημοσίου) στο Πέταλo του Μαλιακού της ΠΑΘΕ, από Σκάρφεια μέχρι Ράχες, μήκους 57χλμ.
Ο αυτοκινητόδρομος Ε65 θα περιλαμβάνει: Δύο κλάδους κυκλοφορίας και Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) με μεσαία νησίδα (new jersey)

  • 23 Ανισόπεδους Κόμβους (Α/Κ)
  • 6 Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινήτων (ΣΕΑ)
  • 6 Κέντρα Εκμετάλλευσης και Συντήρησης (ΚΕΣ)
  • Σήραγγες μήκους 10 χλμ.
  • Απλές γέφυρες 2,5 χλμ.
  • Κοιλαδογέφυρες 6,3 χλμ.

Ανάδοχος: Hellenic Autopistas (CINTRA, DRAGADOS, ΓΕΚ και ΤΕΡΝΑ)
Συνολικό μήκος: 232 χλμ.
Ολοκλήρωση έργου: Δεκέμβριος του 2013

  • 24 μήνες: ΠΑΘΕ – σύνδεση με Ε.Ο Λαμία – Καρπενήσι (Ιούνιος του 2009)
  • 45 μήνες: Τρίκαλα – Καλαμπάκα – Εγνατία (Μάρτιος του 2011)
  • 66 μήνες: Παράδοση του αυτοκινητόδρομου (Δεκέμβριος του 2012)

Προϋπολογισμός έργου: 1,6 δις ευρώ.

Ακολούθησε σύσκεψη στην αίθουσα συνεδριάσεων της Νομαρχίας Καρδίτσας, με τον υποψήφιο Περιφερειάρχη Θεσσαλίας Απόστολο Παπατόλια, το Νομάρχη Καρδίτσας Φώτη Αλεξάκο, τους Αντινομάρχες και τους Νομαρχιακούς συμβούλους της πλειοψηφίας, όπου συζητήθηκαν μεταξύ άλλων οι προτεραιότητες του Νομού Καρδίτσας καθώς και το πλαίσιο του σχεδιασμού ενόψει των επικείμενων αυτοδιοικητικών εκλογών.

Προηγούμενο άρθρο Ενημερωτική εκδήλωση του ΤΕΕ για τους μηχανικούς
Επόμενο άρθρο Υπογράφηκε από το νομάρχη η σύμβαση του έργου