Συνέντευξή τύπου δόθηκε χθες το πρωί στο δημαρχείο Καρδίτσας εν όψει της ημερίδας που θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 27 Ιουνίου και ώρα 11:00 π.μ. στην αίθουσα της ΤΕΔΚ. Το θέμα της ημερίδας είναι ο εκσυγχρονισμός και η ανάπτυξη του σιδηροδρομικούδικτύου δυτικής Θεσσαλίας( πρόσφατες εξελίξεις- προοπτικές). Στόχος της ημερίδας είναι να αναδειχτούν όλα τα ζητήματα που αφορούν το παρόν και το μέλλον του σιδηροδρόμου στην περιοχή μας. Την οργάνωση της ημερίδας έχει αναλάβει ο δήμος Καρδίτσας σε συνεργασία με το σύλλογο φίλων σιδηροδρόμου Ν. Καρδίτσας
Ο Δήμαρχος Καρδίτσας κ. Δομ. Βερίλλης στην τοποθέτησή του στη συνέντευξη τύπου για την ημερίδα για το Σιδηρόδρομο τόνισε τα εξής:
« Η Δυτική Θεσσαλία και ο Νομός μας ειδικότερα έχει συνδεθεί ιστορικά με το σιδηρόδρομο που για δεκαετίες δίνει διέξοδο στην οδική απομόνωση της περιοχής μας αποτελώντας αγαπημένο μέσο μετακίνησης και μεταφοράς αγαθών για τους Καρδιτσιώτες, συμβάλλοντας τα μέγιστα στην τοπική ανάπτυξη.
Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι τόσο στο Νομό Καρδίτσας, όσο και στο Νομό Τρικάλων δραστηριοποιούνται και μάλιστα έντονα Σύλλογοι Φίλων Σιδηροδρόμου με εκατοντάδες μέλη που αγαπούν το σιδηρόδρομο και αγωνίζονται στο πλευρό των τοπικών φορέων για την ανάπτυξή του.
Ως Δήμος Καρδίτσας πρωτοστατήσαμε σε συνεργασία και με άλλους τοπικούς φορείς στη διεκδίκηση της επαναδρομολόγησης του Intercity που αναίτια διακόπηκε το περασμένο καλοκαίρι. Δυστυχώς και παρά τις διαβεβαιώσεις που υπήρξαν, η αδικία σε βάρος της περιοχής μας δεν αποκαταστάθηκε ακόμη.
Παράλληλα πάγια διεκδίκηση για την περιοχή μας είναι η επέκταση της ηλεκτροκίνησης στη Δυτική Θεσσαλία, ώστε τα πλεονεκτήματα του ηλεκτροκινούμενου σιδηροδρόμου, να διαχυθούν και στην υπόλοιπη Θεσσαλία αναβαθμίζοντας την ενδοπεριφερειακή σύνδεση και την πρόσβαση στα μεγάλα αστικά κέντρα, με τη μορφή ενός Προαστιακού Σιδηροδρόμου.
Στρατηγικός στόχος μας επίσης ήταν και παραμένει πάντα η επέκταση του σιδηροδρομικού δικτύου προς Κοζάνη και Ηγουμενίτσα, έτσι ώστε ο σιδηρόδρομος μαζί με την Ε65 και τα άλλα οδικά δίκτυα που βρίσκονται στο στάδιο της υλοποίησης να άρουν την σιδηροδρομική και οδική απομόνωση της περιοχής μας και να την καταστήσουν κέντρο μεταφορών και συγκοινωνιών. Διακεκριμένοι εισηγητές θα αναπτύξουν όλα τα θέματα και θα συμβάλουν στην ανάπτυξη ενός γόνιμου διαλόγου και προβληματισμού που θα δώσει τη δυνατότητα στους τοπικούς φορείς να ιεραρχήσουμε τις προτεραιότητες όσον αφορά τις διεκδικήσεις μας από την Πολιτεία και τη Διοίκηση του ΟΣΕ, ώστε η περιοχή μας να μην μείνει ουραγός της εξέλιξης του σιδηροδρόμου και χάσει έναν «σύμμαχο» στην αναπτυξιακή της προσπάθεια.
Θέλω να επισημάνω ότι στην παρούσα συγκυρία με τα οικονομικά προβλήματα της χώρας και την εμπλοκή του Δ.Ν.Τ., την οικονομική κατάσταση του ΟΣΕ και την ενεργοποίηση του ΕΣΠΑ διακυβεύονται πολλά για το παρόν και το μέλλον του σιδηροδρόμου στην περιοχή μας και οφείλουμε να επαγρυπνούμε και να αγωνιστούμε για τη διάσωση και την περαιτέρω αναβάθμισή του, με την ένταξη και χρηματοδότηση έργων εκσυγχρονισμού και επέκτασης του δικτύου.»
-Πρόγραμμα
11 π.μ. Προσέλευση επισήμων
11.10 π.μ. Έναρξη εργασιών ημερίδας
ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ
11.30 π.μ. Πυργίδης Χρήστος, Καθηγητής ΑΠΘ
Θέμα: Ο σιδηρόδρομος ως μέσο μεταφοράς
Οι δυνατότητες εξέλιξής του στην Ελλάδα
Η σημασία του δικτύου Δυτικής Θεσσαλίας
11.45 π.μ. Τριανταφύλλου Αθανάσιος, Εκπρόσωπος ΕΔΙΣΥ ΑΕ ( Εθνικός Διαχειριστής Σιδηροδρομικής Υποδομής ΑΕ), Δ/ντης Εγκαταστάσεων και Μελετών
Θέμα: « Επέκταση Σιδηροδρομικού Δικτύου»
12 μ. Αντωνιάδης Ιωάννης, Πολιτικός Μηχανικός, Προϊστάμενος Γραμμών και κτηρίων Θεσσαλίας
Θέμα: « Η οικονομική κατάσταση του ΟΣΕ. Μύθος και Πραγματικότητα.
Παρεμβάσεις – ερωτήσεις