Σταγόνα στο ποτήρι που ξεχείλισε η αξίωσή της οι εκπαιδευτικοί (εν μέσω πανδημίας και με κλειστά σχολεία) να βαθμολογήσουν.
Αλήθεια γιατί θα πρέπει να πάρουν βαθμολογία οι μαθητές; Τι θα κερδίσουν; Τίποτε. Απλά, αφού δοθεί και η βαθμολογία, μπορούν να υποστηρίξει η μικρή μας Νίκη πως χάριν αυτής όλα λειτουργούν «κανονικά».
Σοβαρά τώρα ας αναρωτηθούμε τι να βαθμολογήσουμε;;;
- Τον νέο τύπο του διαδικτυακού-ψηφιακού «μαθητή», που δεν γνωρίζει , δεν μαθαίνει αλλά απλώς πληροφορείται;
- Τα πολλαπλά προβλήματα υγείας –ψυχικής και σωματικής- από την πολύωρη έκθεση των παιδιών και των εφήβων στην καταιγιστική ροή εικόνων και φευγαλέων πληροφοριών στην οθόνη;
- Την κατάργηση στην πράξη του συνταγματικά κατοχυρωμένου δικαιώματος για την ισότιμη πρόσβαση όλων των παιδιών στη γνώση;
Συνεπώς, μήπως αντί για τους μαθητές πρέπει να αξιολογήσουμε ;
- Το ότι η Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση χάνει τον δημόσιο χαρακτήρα της και μετατρέπει τους δεκαπεντάχρονους μαθητές σε ανήλικο, φθηνό, αμόρφωτο εργατικό υλικό.
- Την εφαρμογή της τράπεζας θεμάτων που θα εκτοξεύσει τη σχολική απόρριψη και θα μεγαλώσει τις εκπαιδευτικές ανισότητες.
Συμπερασματικά η βαθμολογία είναι ένα μακιγιάζ στην συνειδητή πολιτική του υπουργείου να υποβαθμίσει το Δημόσιο σχολείο και να υπονομεύσει το δικαίωμα στη μόρφωση των πιο αδύναμων οικονομικά.
Γι’ αυτό καλούμε τους συναδέλφους:
-να μην βαθμολογήσουν και να μην αξιολογήσουν τους μαθητές.
-με παιδαγωγική ευθύνη να προχωρήσουν σε συλλογικές αποφάσεις ενάντια στην αξιολόγηση των μαθητών και στην καταχώρηση των απουσιών τους
-να απαιτήσουμε μείωση της ύλης: διδαχθείσα ύλη είναι μόνο αυτή που διδάσκεται ζωντανά στη σχολική αίθουσα
-να αγωνιστούμε για να καταργηθεί η κακόφημη «Τράπεζα Θεμάτων»
Για την Κοινή Δράση Εκπαιδευτικών Καρδίτσας: Φώτης Ε. Αλεξάκος (Δευτεροβάθμια), Αναστασία Παρασκευά (Πρωτοβάθμια)